Perser iFokus

Perser

Etikett01-allmänt-om-perser-exotic-standard
Läst 1120 ggr
Chiarettos
2009-06-19 11:39
0

Zylkène

Undrar om någon här har erfarenhet at  Zylkène. Själv fick jag tipset av en domare på en utställning där min katt var lite "stissig" att ge henne det någon dag innan utställning och på själva utställningsdagen..  Själv hade han gett det till en hona som var orolig vid förlossning och efteråt. Detta är "ofarligt" utvinns av komjölk innerhåller

Naturlig produkt, tillverkad av komjölk

• Är tillverkad utan kemikalier
  • Innehåller inga konserveringsmedel
  • Är hypoallergent
  • Innehåller inte laktos

Mammakatt var väldigt orolig i går kväll, hennes 5 veckor kattungar for omkring i rummet och det störde henne otroligt, jag gav henne av Zylkène och tyckte det hjälpte, vet inte om det verkligen är så eller bara önsketänkande. Därför skulle det vara intressant att veta om någon annan har erfarenhet av verkningen av preparatet.

Finns att läsa om det på bif. länk. 

http://zylkene.se/

Bodil

IdaJ
2009-06-19 19:29
0

Har inte hört talas om det tidigare. Låter ju spännande!

Vad kostar det?

Annkis54
2009-06-19 21:28
0

så här står det ju….

Det är bara späda individer som har enzymet trypsin i sina tarmkanaler och därför har mjölk inte samma lugnande och avslappnande effekt hos vuxna.

eller har jag läst dåligt:):)

men visst låter det intressant
allt som är bra är bra:)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

JeanetteS
2009-06-20 00:32
0

Jag har använt Zylkéne på både katt och hund med väldigt bra resultat så jag kan verkligen rekommendera produkten. Katten blev orolig när den blev kastrerad och det kom en ny hund i familjen så hon började kissa inne. Jag använde Zylkéne på henne och hon slutade kissa inne och blev mycket sällskapligare. Hunden blev understimulerad när jag fick ont i foten och började bita sig på trampdynorna. Med Zylkéne i 10 dagar blev hon mycket lugnare.

En förpackning med 10 tabletter kostar 70-80 kronor. Men köper man en burk med 30 tabletter så går det på ca 175 kronor.

Boromir
2009-06-20 12:44
0

…och vart införskaffar du det? // Malin

Chiarettos
2009-06-20 13:11
0

Jag har köpte hos veterinären.

Ringde för och frågade om dom hade det.

JeanetteS
2009-06-20 18:54
0

Precis som Chiaretto skriver. Hos veterinären……