mail på engelska
har nån fått detta mail. jag vill bara veta om det är seriöst innan jag skickar det vidare..jag har ju inga kattungar själv:)
Hi there,
We are based in Gothenburg and was looking to have a pet cat and came across your details on the internet. We would like a home cat which is 12 weeks old so we can watch its growth and would appreciate if you may assist us and send us any pictures of the cats which you have or advise on the process involved? Also please may you provide any further information which may assist us in making our choice.
We very much look forward to your reply and feel free to contact me should you require any further information.
Kind Regards and have a great day,
nix inte jag… men vem är det ifrån?
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
tänkte att man inte fick sätt ut namnet här:)
men om ingen annan har fått det så skickar jag det vidare till dem som jag vet har kattungar:)
fick ett kompletterande:)
så det kan vara aktuellt med 2 kattungar
To add furthe we understand that kittens are only available after 12 weeks and we further understand and are happy to accept a kitten with its feline companion if required as this we feel will create a playful atmosphere. Based on the above we would appreciate pictures, specifications and further details on cats you have available. Look forward to your reply, Kind Regards,
Hmmmm jag tycker det låter lurigt…. men jag är ju kanske supernojjig… 
Nej det låter lurigt… jag tror dom behöevr foton å infornation om katten för att sedan låtsas sälja den själva..kanske paranoid kanske hihihi
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
Har du kollat om det finns någon med det namnet i Göteborg? Jag tycker att formuleringen stämmer med texten på mail jag fått som påstods vara från Irland och England.
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”
tack..ska ta o kolla det
det kan man göra på eniro va?
hittade ingen…varken på eniro eller hitta.se
inte ens i hela sverige
jag skrev in sverige ..men det kanske man inte kan:)
det är nog ett bluff mail

Det verklar precis som de där luriga mailen som kommit med avsändare från i stort sett hela världen. Ja dom har alltså skrivit att dom bott på olika ställen men avsändaradresserna har avslöjat dom.
Jag skulle inte bry mig om dessa mail utan istället spärra avsändaren. Men det är hur jag hade gjrto och dessutom har gjort med de mail jag fått.
MVH Elis