Perser iFokus

Perser

Etikett10-foder
Läst 1717 ggr
Marita-L
2009-05-29 10:18
0

RC - HILL´s

Jag måste bara fråga finns det någon skillnad?

Jag har Rc idag och har funderat att kanske prova Hill´s fast det är jätte dyrt.. men är det bättre tro än Rc???

Någon som använder Hill´s?

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Bullan
2009-05-29 11:08
0

Jag har gett det till mina katter förut för många år sedan, då mådde mina katter jättebra på det, …men det är dyrtObestämd

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Marita-L
2009-05-29 11:30
0

Ja det är väldigt dyrt men jag funderar ändå…hm.Obestämd.Glad

Crystal Pearl´s

yadhayezibas
2009-05-29 13:36
0

Jag har gett det en gång o fick diarre på allihopa!! Vägrar prova det igen.

Marita-L
2009-05-29 13:49
0

okObestämd

Crystal Pearl´s

GarpW
2009-05-29 14:55
0

Hill's är sedan många år ett återkommande val hos oss, och utan några biverkningar.

Nåt som kan skapa problem tror jag, är om man använder samma märke i flera år, utan att dom får smaka på nåt annat också. Tror det många gånger är orsaken till att de får magproblem. Om man vill testa, kanske det är bättre att ha lite blandat i den vanliga sorten. Sedan beror det säkert på individerna. Det är väl därför också, att det finns flera sorter, tack och lov.

James Wellbeloved och Bilanx är två sorter som brukar fungera väl hos många känsliga katter. Bra priser också, åtminstone för några månader sedan.

Cajza
2009-05-29 18:21
0

Jag använder RC-mat och mina katter mår bra. Har ingen som kräker eller är dålig i magen. Ibland kan det komma upp hårbollar, men oftast i "fälletiden".

Jag använder, Sensible, Persian, Kitten, Queen och Oral, det finns framme i skålar alltid.

Har även Bilanx "Chicken" som lite "godis"

// Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Annika1963
2009-05-30 00:33
0

Mina fick diarre oxå av Hills.Prova annars detta foder.Nutra Gold.Här kommer hemsida adressen.Den lila påsen ska jag prova i morgon.Kör ju med ANF just nu,men fodret är lite svårt att få tag i nu då dom flyttar företaget ifrån USA till England.

http://www.nutranuggets.se/

/Annika

englagirl
2009-05-30 02:43
0

Hills går inte hem här!

Jag fick en 2 kilos påse på Djurkompaniet förra veckan för att prova om nån katt gillar det och INGEN av mina katter äter det.

Jag har oxå provat Nutra Gold, köpte på mig 7 st 10 kilos säckar då det var kampanjpris och jag har nästan alla kvar, ingen gillar det heller.

Skrikandes

Har aldrig haft några problem med diarré då jag byter foder då mina katter är allätare, så nu håller jag på att gå över till Advance då RC har ökat priset så mycket och jag tror att Advance passar mina missar!

Dom äter det med god aptit redan och jag vet att det är ett bra foder så så får det bli här hemma.

Foten i munnen

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Fillifjonkan
2009-05-30 08:02
0

Hej.

Sitter just på jobbet och väntar på att klockan ska bli 7 så jag får gå hem.

Jag har också börjat gå över till Advance då jag som ni vet tycker att RC passerat gränsen för vad maten får kosta.

Just nu får katterna fifty fifty av RC/Advance och det fungerar förträffligt på alla utom en, men hans tarmar har visst också vant sig nu för han har varit bra några dagar.

Det är bara en sak som irriterar mig lite och det är att deras specialmat för Perser bara finns i 3kg påsar och kostar alltså med rabatt 72kr/kg!!!

MVH Elis