Advance
Nu tar jag "oskulden" av denna nya diskutionsgrupp, men att vilja veta hur era katter mår, skiter och tycker om Avance kattfoder? Och vad åt dina katter innan du böt till detta foder?
Jag är sugen på att prova detta till mina kissar, om det verkar ok.

Vi har gett våra katter Advance och de fick diarré och det blev värre och värre. Efter 16 dagar med fodret bytte vi tillbaka till Royal Canin.
Orsaken till bytet var att vi hade mycket kräkningar av RC. De fick Sensible och Persian Kitten. Nu får de Outdoor och Persian Kitten och kräkningarna har slutat. De kräkningar vi har idag är hårbollar och det är ok för vår del =O)
/Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Hej
Jag för min del tror att kräkningarna beror på hailball controll.
Det är ju tillsatt något som gör att dom ska kräka upp hårbollarna, men min tanke är att detta ämne gör att dom kräks i tid och otid.
Sen jag gick över till Iams så kräks det inget annat här än någon hårbåll då och då.

När vi körde med RC Sensible så kräkte de nästan direkt efter att de ätit. Det var alltså osmält mat. Vi har tre katter som kräks hårbollar och det har de alltid gjort - de tvättar både sig själva och alla andra.
/Yvette

Mina katter har fått Advance kyckling och ris sedan ett par månader tillbaka. Ingen av dem har kräkts eller visat något annat att de mår dåligt.
vilket företag tillverkar o säljer Advance
jag letar oxå nytt foder…ev:)
just nu ska jag testa Pro Plan

Ingen av mina katter gillar Advance.
Dom ville inte ens smaka lite som godis:-)
Fick en massa stora prover för ca ett år sedan, men det slutade med att jag gav bort det till stallkatterna
// Mia
#3 Precis samma för två av mina… sensible..inte bra…
Jag har provat Advanc å de petar i maten..
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

#6 - Det är Lupus som säljer Advance - www.lupus.se
#7 + #8 - Våra älskade Advance Adult men Advance Kitten åt de bara om vi blandade i det i Adult. Tyvärr fick de diarré.
Vi fick rådet att ge våra katter RC Outdoor och det går som sagt bra. Har testat Sensible igen och då blev det kräkningar. Även RC Queen gav kräkningar så den har vi inte använt på länge.
/Yvette
De flesta av mina katter äter Advance:) Kattungarna brukar vara jätteförtjusta i det fodret, och även James Wellbeloved:) Alla kattungar får fina pälsar av Advance o James Wellbeloved tycker jag:)
Alla mina katter är väldigt förtjusta i Royals Digestive också, det är ett jättebra foder:) Jag har en katt som kräks jättemycket av Royals perserfoder…Jag kommer att fortsätta köpa Digestive fast de ska höja priset, de andra sorterna från Royal kommer jag att sluta med.
Jag har många olika sorter så katterna själv får välja det foder som de gillar bäst:)
#6 Det är Lupus som har Advance
Ha en bra dag allihopa!
//Susanne
Mina katter älskar Advance och äter med god aptit men jag tycker att (ursäkta språket) skiten i lådorna luktar lite mer än vanligt……. Man kanske är där och sniffar mer bara för att kolla, jag vet inte….. Jag kommer i allafall att fortsätta med Advance.

En tanke har slagit mig,
odör controll som Royal har, gör att skiten lukter mindre.
Kanske det är så, att skit ska lukta illa!!
Alla som har en hund och den har skitit på golvet vet hur j:a illa det luktar och länge efter.
Tänk om vi själva lade vår hög på golvet, hur skulle det då lukta?
Andra foder kanske inte innehåller alla konstiga tillsatser som gör att våra älsklingar inte luktar, kissar mindre osv.
Är det i längden bra för våra djur?
/Ulla

#12 Bra tänkt Ulla-Skit ska lukta skit…det är väl därför det sägs att det som luktar illa luktar skit…
Fick en påse Advance när jag var och handlade RC Persian i veckan.Nu har Olle och Svea ätit upp den och jag har inget märkt men nu hällde jag över RC i en mindre burk som ryms i köket och nu har Olle stått i 5 minuter och bara tryckt i sej RC.Ett bra betyg för RC må jag säga.
Heléne
Det är snart 4 år sedan jag slutade med RC av många olika anledningar. Advance har jag inte provat men jag kan varmt rekommendera Precept Plus och ANF som förs av Lupus.
Jag vet dock flera som har goda erfarenheter av Advance Longhair så vid nästa tillfälle tänker jag shoppa en liten påse och prova.
När jag bytte från RC till Precept gick det hur bra som helst, inga kräkningar eller dåliga magar.
#12..de låter ju ganska logiskt
kanske inte ska bry sig om att det luktar mer än vanligt
det går ju snabbt bort igen:)