Sommarpäls inför utställningarna
Vi har anmält en katt till två sommarutställningar och nu har pälsen bara rasat av henne
! Hon har tappat all bebispäls och underull, hela kragen är borta och svansen har blivit jätte tunn. Tror ni det finns någon chans att hon kan se respektabel ut på ca 5-6 veckor? Känns tråkigt att avanmäla och förlora pengarna, samtidigt som vi inte vill åka med en katt som är helt ur pälskondition.
Är det bada, bada, bada som gäller? Hur ofta? Ska jag kamma jätte ofta också? Råd och tips mottages tacksamt! 
//Eva
Ja jisses inte lätt, det är nog bara bada bada bada som gäller..inte kamma !
Jag vet inte om hon kommer i päls så fort men en tröst.. ALLA har nog samma problem
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Ja du Eva, jag sitter också med en katt som tappat allt. Var på SNRF, men det var ju med nöd och näppe att det gick vägen. Skulle anmält till Båstad, men det känns inte rätt att visa upp henne tycker jag. Jag provade med mycket bad innan Snrf, men det bara ramlade av ändå. Men som Marita skrev så kamma inte. Jag har inte kammat på 4-5 veckor nu. Så fort jag hittar tovor reder jag ut dom med fingrarna också bara bada. Kammen är tabu just nu i alla fall.
Lycka till
Det kanske finns någon annan här med ett bra knep så mottages det tacksamt.
Kram Ann-Louise.
Måste tyvärr instämma med de föregående inläggen.
Mina perser har också fällt allt nu och håller som bäst på att få tillbaka litegrann. Och då menar jag LITE…. Min rödshaded hona får dessutom helt fel tippning när hon är urfälld så certifikat är det enda jag möjligtvis hoppas på under de närmsta månaderna.
MVH
Kristina
Tack för era inlägg! Då blir det bada, bada nu framöver, så får vi hålla tummarna att det hjälper lite.
Kram Eva
Lycka till Eva !
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus