Olika utveckling, är det möjligt?
Jag har funderat lite på mina två små kattungar här hemma. Den "vita" är så med och nyfiken. Han går omkring i bolådan och ibland klättrar han tillomed ut på golvet. Den lille blå-vita är inte alls med på samma vis. Han kravlar fram med frambenen bakåt(?) oftast, mer som en yngre kattunge. Han sitter visserligen upp ibland och kollar läget men inte alls så mkt som den andre. Ligga hos mamma o bara gosa och snutta är hans grej mer.
Men nu börjar jag fundera på om det kan vara nåt fel på den lille? Eller kan han helt enkelt bara vara lite efter i utvecklingen??? Har inte så stor erfarenhet av kattungar ännu så jag känner mig lite orolig för honom.
Tar tacksamt emot alla funderingar kring detta!!
hur gamla är de?
har du nåt annat "symtom" på honom?
äter han som han ska?
är han i övrigt lika utvecklad som den andre?
men visst är de individer, precis som oss:)
Så det BEHÖVER ju inte vara nåt fel på honom
time will tell
De blev 3 veckor igår. Han äter som han ska. Ligger som sagt helst hos mamma katt o myser. Näää ingen annan symptom direkt. Han verkar bara mkt mer bebis än den "vita". Kan ju vara den "vita" som är tidig oxå? Jag har inte tänkt på hur de brukar vara när de är 3 v? Den "vita" har börjat bli lite små busig redan och det är inte att tänka på med den lille.
nä, det låter som om du kan vara lugn
om jag kommer ihåg rätt så är det vanligtvis ganska mycket bebis när de är 3 v
Vänta lite och observera den lille. iofs ska 3-veckors ungar vara ganska rörliga, men det kan förekomma att någon är lite sen.
Blir han inte bättre, måste du till vet och kolla höftleder mm. Kan också vara en hjärnskada pga syrebrist vid födseln. Men nu ska man inte måla f-n på väggen i förtid.
MVH Erna
Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se