Go´morron torsd 14/5
Go´morron till Er alla!
De har vare tyst härifrån Harlibrie´s gänget en längre period; men idag har Jag en av dessa sällsynta stunder då jag kan sitta helt för mig själv me mitt morronkaffe & bara lyssna på tystnaden
Jag måste säga att "guuuuuuuu´"va man glömmer hur intensiv denna småbarnstid är…..
…ljuvlig men intensiv
Iaf så e d full fart med lilla Nova (som nu är 1 år & 2 månd) Hon går inte längre utan springer, hoppar & dansar
….& trillar & snubblar me *ler* Hon "snackar" mest hela tiden men de riktiga orden som kommer är mamma, titta, där, pappa, "Lili" (Charlie), "Lale"(Alex) & "MJAU" ( som en katt låter) *ASG* & så "bowbow" (vovvov) *S*
Me missarna e allt bra & jag sitter faktiskt här som en "Doola" nu *ler* Jag berättar lite mera senare, men de ska bli såååå spännande, för d va ett tag sen vi hade missebebbar nu*ler*
Ha en underbar dag Ni alla och jag hoppas att jag har tillfälle att skriva snart igen!
Massor av kramar
Harlibrie´s Tina

Så trevligt morgoninlägg du skrivit Tina
Det hörs som om du har det väldigt hektiskt runt omkring dig, men jag antar att du är ung och har krafter till det.
Jag har en liten fråga bara, ursäkta en gammal dum katttants okunnighet, men vad är "Doola" ??
Hoppas din dag blir fortsatt fin, jag ska städa (usch så tråkigt) och tvätta (lite bättre) och sedan köpa mat till katterna (det är kul, alltid hittar man något trevligt åt dom som dom kan leka med)
MVH Elis

#1 Jag "slant" nog lite me fingrarna när jag skrev, det ska faktiskt stavas Doula *ler*
En Doula är en vanlig kvinna, med erfarenhet av (andras & egna) förlossningar som stöttar blivande mammor före, under och efter förlossningen
Ordet doula kommer ursprungligen från grekiskan och betyder hjälpkvinna!
Kramar!
Tina

Aha
då förstår jag bättre.
Tack för förklaringen
MVH Elis
Heeej Tina
alltid lika kul att "höra" från dig….även om det går långt mellan gångerna nu…men du är förlåten

Krama lilla Nova från oss i Trollhättan.
Jaså..du sitter doula du…sååå kul.
Jag är så avis på alla som har eller ska ha småttingar nu….4-benta förstås. hehe
själv har jag precis tagit bort pillren från mina nu..utom de som ska ställas ut. Så Lucey får knapra några veckor till.
Stor kram till dig Tina