Perser iFokus

Perser

Etikettot-allmänt-prat
Läst 545 ggr
[Guardians]
0

Godmorgon onsdag 13 maj.

Godmorgon från ett disigt Göteborg.

Idag har jag ledigt från jobbet då jag skall på bodelning så då ska man ju vara mer än effektiv på morgonen så nu har jag gjort tre katter sura genom att "put them in oil" och detta ska de få gå med fram till ikväll då jag återigen ska vara hemma. Utställningsförberedelserna för kommande helg är i full gång och imorgon samt fredag kväll skall jag vara i utställningslokalen för att hjälpa till med förberedelserna, tänk om alla utställande medlemmar som bor inom rimligt avstånd kunde dyka upp, vad trevligt det skulle vara samt vad mycket nya vänner alla skulle få men tyvärr brukar det inte inträffa varken på IDP eller SVERAK.

Börjar även förbereda inför min Mallorcaresa den 26/5, har fått köpa massor nya kläder då mina gamla inte passar mer, glädjande nog är de alldeles för stora Skrattande och då är det ju rena nöjet att shoppa, värre när det blir åt andra hållet.

Hörs väl igen ikväll då jag nu skall styra bilen söderut.

Marita-L
0

God morgon !

Här i Viskafors ser det ut att bli soligt så jag hoppas på detGlad. Jag bara tar det lungt i dag städar lite men kroppen vill inte riktigt vara med idag så det blir nog inte så mycket gjort.

Alla mina bebbar mår så gott å är underbart söta skall nog gosa extra med dom iställetFlört

Bakar nog en rabarberpaj det är ju sååå gott och jag har sååå himla mycket rabarber.

Rabarber vin skall ju vara ett av det godaste vinen ..hm… jag undrar hur man gör det..tro? har inget recept…

#0 Super grattis till din vikt nergång !! DU ÄR SUPER DUKTIG!!!

Önskar jag var lika motiverad..men men jag får väl vara en tjockis ett tag till.. motiveringen dyker väl upp efter att jag har stått en timme eller så naken i speglen hihihihiSkrattandeOskyldigTystCool

Låter underbart att få åka på semester.

Ha en underbar dag

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

[Guardians]
0

#1, tack, ja man får verkligen vara motiverad, vet inte riktigt hur jag hittade motivationen men sen går det av bara farten.

Hemma nu igen, så skönt att denna dag är över iallafall.

Ska nu bada av Samuel o Ginni, Penny och Bebis hann jag ta i morse då de inte behövde vara i inpackningen så länge. Glömde tala om för barnen att jag lagt olja i pälsen på dem så tösen ringde och sa att det har hät nåt mycket konstigt med katternas pälsar idag Oskyldig, haha.

Marita-L
0

hahaha så tokigt det kan bli hahahaha

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

frukove
0

Hej Annica!

Vad duktig du varit som kunnat gå ned i viktGlad.Det är ju så konstigt med det,man vet vad man gör för fel men orkar ändå inte göra nåt åt det.Man köper i stället större kläder.Vilken härlig känsla att få köpa nya kläder för att de är för stora!Jätteduktigt av dej!

Vad jobbigt med bodelning.Det är bara Janne som behövt göra det i vår familj.Två gånger dessutom -skilda föräldrar.Min pappa lever fortfarande men har ett helt hus och medans mamma levde "hotade"hon med att hon skulle städa "tredje vinden" och göra 3 högar på gräsmattan bara.Så där finns allt kvar sen vi var små.

Hoppas du får bra pälsar på dina katter.Ska du ställa 3 stycken?Hur går det med Penny?Vilka domare har du?Jag håller tummarna för alla dina katter-men du vet ju vem hjärtat klappar lite snabbare för!

Vad kul att du är så engagerad i din klubb!Det är ju slitigt men faktiskt ganska roligt också!Jaa,tänk om alla medlemmar kunde hjälpa till när man ska ha utställning!Jag tycker inte att det skulle vara oförskämt att kräva att  ALLA medlemmar ska hjälpa till en sån här helg.Hur många bingolotter,sockar mm.skulle vi måsta sälja för att få in samma summa?

Lycka till i helgen nu.Hör av dej!

Vart på Mallorca ska du?

Btw-det blev en svart perserkattunge här i går.

Heléne

[Guardians]
0

#4, Grattis till tillökningen

Jag ska ställa Penny o Samuel, Bebis är nertrimmad så han är redo för sommaren, han har päls annars för ett par perser och Ginni gillar inte det där med utställning, hon är en typisk hemmakatt vilket är synd för hon är vacker, utställd bara 2 ggr så hon har 2 CAC.

Penny kan ju bli Champion i helgen, det håller vi tummarna för, hon är i bra form även om hon fäller lite nu. Samuel verkar inte som om han ska i päls förrän hösten. Båda katter ska gå för Annika Billing på lördagen och Jörgen Billing på söndagen. Jag hör av mej hur det går till dej under dagarna.

Jag ska vara i incheckningen både lördag och söndag till att börja med, sen blir det väl att hjälpa till där det behövs och det är så kul att vara med, var ju assistent på en IDP utställning för några månader sen, riktigt kul det med så får man ju chansen att känna på alla katter med, alltid lär man sej något.

Ja, bodelning är tufft och nu är det en del språkförbistringar och olika lagar i våra länder så det blir lätt en del missförstånd, vi är ju svensk-danska och reglerna vid arvsordning är så olika men svårare för danskarna än oss att förstå svensk arvsordning.