Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 700 ggr
Spirulina
0

Formen på foderkulor i olika torrfoder

Jag har en persertjej som idag äter Eukanuba Adult Maintenance Chicken & Liver, men jag har märkt att hon har svårt att äta foderkulorna och är därför ute efter ett alternativ. Jag har prövat att ge Orijen och det kan hon äta (fodret är i form av platta trianglar). Min närmaste foderaffär har inte Orijen, så nu vill jag veta vilken form på foderkulorna olika foder har.

Har alla Eukanubas sorter samma form? Jag kan tänka mig Hairball.

Hur är det med Royal Canine? Jag kan tänka mig Adult, Indoor, Indoor longhair och persian.

Vilka foder äter era katter? Vilken form har de?

Min persertjej är ett år och är kastrerad. Förutom henne har jag en äldre huskattherre, kastrerad även han.

englagirl
0

Mina har helt plötsligt börjat att ÄLSKA RC Persian igen.

Det fodret har ju den formen på kulan som perserkatten lätt kan ta i munnen.

Jag kör med detta foder och RC Hair & Skin, Intensiv Hairball och Kitten 32 bla. Sen får dom fodret som är bra för tandsten emellanåt.

Lycka till!

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Boromir
0

Här hemma har jag en hona med liknande bekymmer, den mat som hittills fungerat bäst är RC;s exigent. Smakar bra och är lätt att äta, även RC;s sensitive fungerar. Där har bitarna lite olika form. Denna mat äts även av mina huskatter och de andra perserkatterna, fast de föredrar Persian och persian kitten. Om du är intresserad kan du fråga efter provpåsar i din djuraffär. Lycka till. // Malin

Annkis54
0

jag tror oxå att om du går in på de olika hemsidorna
så kan du se bilder eller beskrivningar på vilken form kulorna har

just nu äter mina ALLT…av alla sorter:)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Spirulina
0

Jag ska nog prova på en påse med RC Persian. Jag skulle helst fortsätta med Eukanuba. Är det ingen som provat Eukanubas hairball? Jag ska fråga i butiken och kanske klämma lite på påsen och se om jag kan känna vilken form det har.

#2 Jag har inte ens tänkt på provpåsar. Jag ska fråga i affären vad de har.

#3 Jag har varit inne och letat på hemsidorna (Eukanubas och RC) men hittar inga beskrivningar på kulorna. Ska fortsätta leta.

Visst är väl RC persian ok för min huskatt att äta? Jag har läst informationen om fodret och det verkar ok, men man vet ju aldrig.

Boromir
0

Visst kan husisen äta persian, mina gör det och mår bara fint. // Malin