äter inte griskött
Har nån nåt bra förslag på vad man kan grilla om man inte äter griskött av något slag
kyckling börjar man tröttna på nu:)

oxbiffar, pepparbiffar, gör grillspett med oxkött, ja allt av oxkött kan ni väl testa
// Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Hej!!!
Kanske prova på fisk…jættegott att grilla…!!! Fisk i folie ær knall det me..!!
Kramisar oss 3
#1..hur får man det mört?
#2 fisk..ja…det har jag inte ens tänkt på:)
ditt laxrecept är jag sugen på men har en gubbe som inte alls gillar lax..man får inte ens steka för luktens skull hehe
men om man lägger i folie så luktar det väl inte på samma sätt
kan man göra om ditt recept tro..till folie?

Jätteräkor är kanongott att trä upp på spett. Gör en marinad på lime, vitlök och lite heta kryddor och grilla.
Jag lovar att det är gott och uppskattat.
MVH Elis

Vet inte om man kan gøra om det till folie men det går sækert…men du kan ju ta vit fisk istællet før lax så blir gubben nøjd me

Hej. När jag ska grilla oxkött (fått receptet av en kock) och det blir mycket mycket gott. Gör likadant på fläskkött.
Dagen innan kokar jag köttet tillsammans med lite lagerblad salt och Hickory Smoke någonting, min är slut just nu så jag kan inte se vad den heter men det ska vara med smoke i alla fall en sort marinad finns i hyllan med grillsåser. Det skall kokas så det är klart, mört när man sticker i gaffeln. Sen på morgonen dagen efter penslar jag det med Hickory Brown Suger och Honungsglace barbeque ( också bland grillsåser) och eftersom köttet är kallt så stannar det kvar på köttet som ett lager, sen in i kylen och vila till kvällen. En halvtimme innan grillning pensla över igen och grilla. Ni kan inte ana hur gott detta blir. Har några bekanta däribland Jonas som älskar när jag gör så här. Har några bekanta som åt här förra sommaren som bara längtar tills dom ska komma hit och grilla igen. Dom bara pratar om detta nu. Ska vi inte grilla snart säger dom. Servera med potatisgratäng och grönsallad och en underbart god vitlöksås.
3 dl creme fraisch
3 dl majonäs
fransk salladskrydda
vitlök 2-3 klyftor hackas
vitvinsvinäger tills den konsistens man vill ha.
Och som avslutning Tobleronefondue med en massa olika frukter i bitar och marsmallows. Doppa och njut.
Om någon testar detta med köttet berätta gärna vad ni tycker, tror nog att det blir en smakupplevelse, det är super, jag lovar.
Ann-Louise.

Om din man inte gillar lax- kan du prova att grilla Regnbågsforell - Jättegott.
Röding är också mumsigt.
Strutskött är också jättegott, men magert och måste marineras eller nått innan tillagning.
// Mia
jag skulle rekomendera tonfisk kotlett, kanongott att grilla! och även quornfileer :) marinerar man dem och grillar så blir det en smaskig vegetarisk rätt :)
herregud…nu har jag så jag kan testa mig fram under flera flera helger
TACK ALLA!!!!!!