Pälsvårdskurs
Hej!
Jag måste få berätta om den trevliga pälsvårdskvällen/föreläsningen som jag och fler med mig deltog i igår kväll.
Djurmagazinet i Umeå hade Meri Hakkarainen från Espree och Kajsa Sohlberg "Quicksteps" på besök. Meri berättade om Esprees produkter och Kajsa visade badning av katt.
Vi fick bl a också se hur man trimmar ansiktet på perser. Möjlighet fanns för deltagare att visa sina egna katter och få individuella tips och råd angående trimning och pälsvårdsprodukter.
Själv kom jag hem fattigare ekonomisk kan jag säga då jag köpte och tänker testa Esprees shampo och balsam på mina katter.
Har fram tills nu använd Goop, Yes (vid fettsvans) och House of An-Ju shampo till mina katter och varit nöjd med det. Tycker dock att ett par av mina katter inte är fina i pälsen någon vecka efter bad så därför ska det bli spännande att testa och jämföra Espree med det jag tidgare använt.
Hoppas på fler föreläsningar/kurser om pälsvård och trimning framöver.
MVH
Kristina
hjälp…precis det som många av oss söker
nu måste vi få till fler såna här föreläsning/visningar
#1 Kajsa Sohlberg nämnde att Swepex planerar någon trimkurs framöver. Var någonstans var inte bestämt. Förhoppningsvis blir det 2 st, en söderöver och en norröver.
Kristina
Ja då hoppas vi på det
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
Ja, det var verkligen en trevlig kväll och alltid lär man sig något nytt, även om jag sedan tidigare använder Esprees produkter. Ser också fram mot redan nämnda "trimkurs", eftersom jag är helt talanglös på den fronten.
Hoppas den inte blir allt för långt bort, så det är möjligt att delta.
// Malin

#0 Måste bara fråga? Vilken va det som visade trimmningen av perserns ansikte?
Kram Chatrine
#5 Det var Kajsa som visade det.
MVH,
Kristina

Så synd att man missade det!
Vi får väl hoppas på en repris här uppe!
Kanske i Skellefteå då!
Vi ses i Umeå i juni!
Heléne
#7 Jag saknade dig där men förstår att det var drygt att åka ned på en måndagkväll.
Vi får definitivt ställa in oss på en repris och då med inriktning på trimning.
Välkommen hit till BJK:s utställning i Juni! Det ska bli jättekul!
MVH
Kristina