min hona har dåligt med mjölk
En av mina honor har alltid haft dåligt med mjölk till de små.Vad kan jag preppa henne med? Och kanske redan i förväg innan parning? Hon har visserligen inte haft så sugtokiga små.Och hon har heller inte riktigt bjudit in dom heller till sig.Som att mammakänslorna kommer senare.Om det nu kan va orsaken. Vd tror ni?
Hej Anja!
Mina äter RC Queen hela tiden från parningstillfället och framåt. Det har varit toppen tycker jag. Mycket mjölk och fin-fin viktuppgång på bebisarna.
En av mina honor äter endast BARF och får mycket mjölk av det. Så lite extra kött är bra tror jag.
MVH
Kristina
Jag säger som Kristina här ovan
mina äter alltid Queen och det finns mycket mjölk å jätte fina vikter.
Men sedan är det ju så olika från hona till hona och hur stora dom själva är och hur mycket mat dom äter.
Jag ger sedan alltid mamman KMR ersättning under diandets tid tycker det är super och RC går inte alls att jämföras med.. men det är ju mitt eget tycke.
Själv har jag en hona som får bättre mjölk efter hon får KMR ersättningen en tallrik varje dag och det har fungerat jätte bra som hjälp för henne.. men om det beror på KMR vet jag inte men första gången fick hon ingen å då fanns det inte mjölk så det räckte..
Nötfärs å gräddfil är ju också jätte bra att få tillgång till
Du kommer säkert få mängder av olika svar
Hoppas det snart blir bra
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
Varför avlar man på en katta som har dåligt med mjölk?
Stolt ägare till tre La permer

Det är så olika från hona till hona. Jag har en som äter och äter från det hon är dräktig och efter förlossningen. Hon äter nästan allt.
En annan är mer lik din Anja. Hon är en toppenmamma. Men äter bara sitt vanliga torrfoder o lite gräddfil. Hon vägrar smaka på nåt annat. Lite dåligt med mjölk blir det. Hon tvättar o sköter ungarna perfekt o jag får hjälpa till med lite tillägg ibland.
Hur jag ska få henne att äta lite nyttigare vet jag inte. (Det låter som om det gäller en tonåring).
Katter är ju så förbenat envisa, eller hur ?
Lena W
Betty Back`s Exotics

Jag ska göra ett försök till med hjälp av konstens alla regler.Men kanske är det så att hon är en sån?!
Hon är tjurig som attan och äter sina torra kulor.Mjukost,av bara en sort är det enda vanlig mat som duger.Faktiskt när jag tänker efter, bäbisvällingen äter hon.
Undrar om inte jag provat Queenfodret och jag tror att hon kräktes av det.
Ja,även om jag tycker att hon äter,dricker dåligt så vill jag ju inte tvinga i henne.Det blir ju inte rätt.
Kanske det också är fel av mig,jag går kanske för fort och pillrar i bäbisarna ersättning….Kanske är bättre att vänta ut dom lite längre?
Ja,detta är inte lätt,det här.
är hon dräktigt nu?
eller har hon ungar redan?
ja, detta med att få envisa katter att äta..det är inte lätt
men tvinga hade jag inte gjort.
kör på med mjukosten om hon tar den…o bäbismjölken..KMR ska tydligen vara bäst
Äter hon äggula?
Hoppas allt går bra
sen som du säger…när det gäller ungar o "dålig viktuppgång" så är det nog väldigt bra att ha is i magen
men det är en avvägning detta

Ja,det är bara på planeringsstadiet att sluta med p-pillrena.Så bäbisar finns det inte ännu.
Men jag tänkte ta upp frågan nu så jag är lite förberedd.Jag har ju minnsann grunnat i hur man kan göra.
Tack ni som har råd att ge!Det värmer.
#7! Jag håller helt med #3 i det hon säger. Varför avla på en hona som inte har tillräckligt med mjölk?
Jag har nyss kastrerat Wendi, min blå perserhona. Hon har haft en kull som hon inte var någon bra mamma åt. Så nu är hon en glad kastrat! Och jag känner mig nöjd som uppfödare!

Hej på er. det är nog lite olika det där med "dåliga mammor och dåligt med mjölk".
Hade en hona som varken hade mat eller ville ta hand om sina ungar så bra, hon låg hos dom men hon tyckte att det där kunde jag ta hand om, så hon slapp.
Men jag tänkte att hon skulle få en chans till och den gången hade hon mjölk i överflöd och jag fick kanppt röra ungarna, det var hennes och jag skulle bara låta bli dom tyckte hon. Och dom växte upp och blev jättefina utan min hjälp.
Många gånger förstår inte honan riktigt, det är min erfarenhet. Men gången efter fungerar allt bara bra.
Ann-Louise.
#9 Håller fullständigt med dig Ann-Louise
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
Jag har full förståelse om man vill prova en gång till.Men att ta ännu fler kullar efter en honkatt som har dåliga mammaegenskaper tycker jag missgynnar rasen.
Stolt ägare till tre La permer
jag hade en hona som varken hade mjölk eller fattade nåt första gången
o jag var verkligen i tvivel om jag skulle försöka en gång till eftersom det var ett litet helsike för mig den gången.
men gång 2 gick allting som på räls
1 gång är ingen gång:)
Jo för Wendi räckte det med en gång
eftersom hon själv är en liten hona som födde små ungar!
#13 jo men generellt sett:)

Ja,det känns lite kluvet nu.

MAn kan hjälpa mjölkproduktionen med tillskott också.
Både Raspberry Leaf och Marshmallow Root hjälper honan att producera mer och rikare mjölk.
JAg hade absolut provat en gång till om det bara varit problem en gång, men var och en blir salig på sin fason =)