pälsvårdshandske

är det nån som har testat denna till exo?
Jag har testat nått liknande. Det fungerade om pälsen var fuktig eller i badet. Annars så luggades det och håret blev statiskt och for överallt.
// Malin
Just den Annki ser jag som skräp
den var jätte dålig !!!Hård å jätte dålig!!
Men där emot hade jag en mjuk gummi karda såg ut som en en ryktborste för många år sedan till min rottis å den var verkligen super !!! Tänk om jag kunde hitta en sådan nu…hm… någon som har en???
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

jag har en ganska mjuk gummiborste som också liknar en ryktborste till tex hesten, den är super på min korthåriga huskatt, gör henne och håret ganska elektriskt men luggas inte och tar en massa
#3..kan du hitta nån länk eller nån bild
om man har en vattenflaska o duschar på så kanske det funkar bra
jaaaaa jag har hittat en som liknar den jag hadde… jipppii…fast min var grön

http://seahundochkatt.se/index.php?main_page=product_info&cPath=28_79&products_id=318
Nej nej nej här är en exakt !!! Just denna !!!

Super super !!!!
Måste bara köpa en direkt på stutts 
Fasiken man måste vara registrerad firma
… med zoologisk inriktning (tex. zoo, häst, hund) 
Någon annan som har en sådan firma som kan köpa en uppsatts… och en till mig
???

är den röda jag har… är VÄLDIGT lik i alla fall. jag köpte min på djurmagasinet i umeå, på mariedal.

hihihi det ser ju ut som om ni ska rykta en häst….
Jag använder bara kam och i badet så drar jag av den lösa pälsen bara. Har funkat bra för mej!!
Kram Chatrine
hahaha ja man kan ju tro det men denna
är super bra mot korthår

Håller med; använde en sådan gummikarda på min förra exo, och den funkade kanon!
Vår nye lille kompis Dampen, verkar också tycka att det känns skönt att bli " borstad " med den
Trevlig helg!

ja ja jag får väl lov att prova en!!!!
Kram Chatrine
#13 Ja gör det hihihi
Hmmmm…. jag kanske ska ta och testa den jag har då…. Den har bra många år på nacken :-) Har aldrig riktigt kommit överrens med den
Hej!
Jag har också en liknande gummikarda men har aldrig tyckt att den fungerat så bra som regelbunden badning och kamning i fällningstider.
Ska göra ett nytt försök på mina exo som fäller nu och se om jag ändrar uppfattning…….
MVh
Kristina
Den fungerar inte på blöt päls eller fuktig kanske jag skall säga
sedan jobbar den kanske sig inte in från djupet så som en kam gör.. men allt hår du borstar bort får du som en matta endast på gummikardan inte någon annan flygig stans…
På min hus katt var den super super han har ju inte så tjock underull… sedan alla korthåriga hundraser som fäller..super super..

Jag har använt pälsvårdshandsken på min kortisar och den fungerar jättebra på mina älsklingar.
Katterna älskar att bli borstade med den. Nackdelen är att den blir "full" fort. Den tar bort massor med löst hår.
En jättebra produkt tycker jag!!
Tina
hmm..kanske ska köpa sig en av varje då:)
de kostar väl inte så mycket kan jag tänka:)

Jag hurrar för gummigrejen som du Marita visar.Den funkar bäst hittills för mig.
Ja,tänk vad man köpt genom tiderna för sina djur.
Man testar den o den o den…..Till slut hur har man hur mycket som hellst..(ska nog köpa en Furminator iallafall,och testa;)
Jag tycker också om nya grejer..
Jag har köpt en kloss likt en kritsten till min Boxer.Den funkade super.När sidan blir nerslipad drar man den en gång på asfalten så är den som ny igen.
jag ska försöka att komma ihåg o gå in på granngården imorgon o kolla dessa kardor
skulle detta kunna vara nåt för att trimma i ansiktet??

länk till ovan http://www.ragrock.se/tipsochtrix/verktyg.htm
#21 de du visar är inga kardor det är sk underullsknivar eller trimknivar som man använder på hund, de är väldigt vassa och kan riva i huden och skära av hårstråna, jag skulle absolut inte använda dessa på katt.
/Lotta
#22 länken är till en dvärgsnauzeruppfödare och till de hundarna kan man använda de verktygen. 
Vi har även dessa på trimmet där jag går min hundfrisörutbildning men vi använder dem enbart till att kamma ur underull på trimhundar samt på en del fågelhundsraser.
/Lotta

#8 Du borde hitta den i en välsorterad djuraffär, Gibbon är en av de stora återförsäljarna till djuraffärer så deras sortiment är ganska vanligt.
/Lotta

#21 Den översta av de tre har jag använt en hel del.
#22 Naturligtvis inte hela vägen in till huden, utan på de yttre delen av hårstråna (istället för att "nypa" av)
#25 har du någon länk till info om produkten? Eller kan du berätta lite om den? 
/Lotta

*Host* Ja det är ögonbrynsknivar för oss människor som inte plockar ögonbrynen
Finns att köpa på kicks för 60 kr, man får då tre knivar. Jag använder den som så att jag håller spjärn med tummen och tar där jag tycker att det behövs
om ni förstår vad jag menar. Tycker den är kanon både till mig o kissarna. Fast på mig själv så arbetar jag på ett annat sätt.
#29 ha, ha, men de ser ut som om de passar för ändamålet. 
/Lotta