Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 3092 ggr
auroraborealis
0

Kattlåda med extra hög kant

Vet att jag för ett tag sedan läste en tråd om att någon sökte kattlåda med hög kant.

Jag fann idag en kattlåda som har hög kant.

http://www.djurbiten.com/shop/?artnr=4037&cat_id=74

Kattlåda Cleanycat Kattlåda med extra hög kant som förebygger spridning av kattsand och urinläckage. Med instigningsvänlig form och anti-glid i form av gummifötter. 54x45,5x21/29 cm.

u-marklund
0

Hej,
jag har löst mina problem med kiss över kanten med att köpa en lekback på "Barnens Hus" det blev väldigt billigt.
Ett till tips kanske.
/Ulla

Cajza
0

#0 Jag har sådana lådor, de är bra, men vissa katter kissar genom lådan och den påsatta kanten. Det blir ett litet skilje emellan. // Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Boromir
0

Vilka bra tips! Den här lådan i länken ser riktigt fin ut. Jag har en gammal dam som ofta glömmer att ta med sig rumpan över kanten, detta löste sig då det blev populärt med övertäckta lådor. Men då vi har kattungar brukar hon passa på att låna deras "vanliga" lådor, med varierat resultat…suck.

// Malin

Trini
1

Jag har just fått slänga precis en sådan låda för det sprack hål i golvet på lådan och sand rann ut. Det var precis runt tassarna som det sprack, jag antar att det vart för stort tryck med sanden i. Men dåligt ändå tycker jag, sådant ska kattlådor hålla för och ingen annan av mina har gått sönder på det sättet. Antingen beror sprickorna på mycket dålig plast kvalité eller så är det för de små tassarna med glidskydd under som gör att det blir för stort tryck runt om dem då de höjer upp lådanen aning. Jag hade bara haft lådan i ett par månader när jag märkte att den var sönder. Kanske hade jag bara otur, vem vet? Annars mycket bra form på lådan tycker jag och det går i mycket sand.

Mvh

Cathrine

Cajza
0

#4 Samma sak hände mig, men vi lämnade tillbaka den och fick en ny. De sa att där var fel på den lådan, för sådant brukar inte hända.

Men märkte du inte att det var ett mellanrum mellan lådan och kanten? Några av våra katter sitter och kissar nära, så det blir blött utanför.

Vi har fyra sådana lådor., men jag ska inte köpa fler //Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Trini
0

Hej Cajza,

nej jag köper inte heller några fler sådana lådor. Synd då de har en så bra form. Jag märkte aldrig mellanrummet faktiskt, det var ju också en dålig sak!

Våra gamla lådor börjar bli lite ofräscha nu tycker jag faktiskt, om nåon har nån låda de är väldigt nöjda med (stora skall det vara :) så får ni gärna visa dem om ni orkar! Och berätta vilket inköpsställe förstås!

Mvh

Cathrine/TriniCat´s