Malmö utställning 18&19 april
Undrar vilka härifrån som ska ställa denna helg.
Själv ställer jag Penny o Samuel
Penny blir bedömd av Michael Edström på lördag o Hannah Jensen söndag och
Samuel av Raymond Alessandro Saetre på lördag o Hannah på söndag.

Hejsan Annika!
Är inte Penny Exo f22?
Jag har ganska bra minne men det är kanske lite kort….
Kollade lite på domarfördelningen på hemsidan, men fick inte det att stämma….
Lisa
S*Amors Troll

Hej hej
Jag kommer med Tjorven och Lisa båda dagarna :)
Tror att det var Raymond på Lisa på lördagen , Annika Billing på Tjorven och båda har Kristina Rautio på söndagen-skönt att ha båda hos samma domare 
Jag är nöjd med domarutfallet :)
/baloo

# 2
Vaa, Vad har jag för färg och ålder då????

Kram
Lisa
S*Amors Troll
#1 Penny är en EXOf24
men kollade nu och får det heller inte till att stämma nu
, får ta en ny genomkoll o återkomma.
De går båda för Raymond på lördagen… önsketänkande med Michael då han gillade henne sist :-)
#2 Kul att se er där.

Annica-vad kul att du ska visa Penny som vuxen hona nu.Håller tummarna för henne!Och att hon inte börjar löpa när ni ska iväg!
Lycka till med din snygga silver Samuel ckså!
Såg att fotografen Kongro ska var på plats.Om du har möjlighet så fota dina katter hos honom-han är ju så duktig!
Ha en skön helg!
Heléne
#6, nej, nu ska hon inte löpa, stenkoll nu så hon verkligen sväljer pillret, konstigt då hon äter allt annat utan att tveka :-)
Kongro ska få fota båda katterna, vill inte missa en sån chans.
Jag och katterna ska bo i husbilen denna helg, får se om de gillar det. Samuel är tyvärr fortfarande lite mager men Penny bevisar att det finns mat i hushållet *asg*. Kunde ju sett illa ut om även hon var mager..
Jag hör av mej per telefon så du får veta hur det går.

#Kanon bra!
Hur långt har du till Malmö då?Åker du själv?
Vi hörs!
Heléne
Jag får ju verkligen säga Vad kul att ni får reda på domarfördelningen innan utställningsmorgon
Vi vet aldrig vem vi får , bara att gilla läget och kul är det och spännande… skall man bli glad eller skall man få en ledsen min hihihihihi
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

MiniKurre får Mikael på lördag och Hannah på söndag. Första gången i öppen klass så jag får hoppas på certet i alla fall. Mikael var inte så förtjust i honom senast det begav sig och Hannah har aldrig dömt MiniKurre men jag vet att hon gillar honom i alla fall.
Eftersom jag ska slita i sekretariatet så får ni gärna komma förbi och säga hej!
Annika när åker du ner till Malmö?
/Ingela
#10, jag slutar jobba 21,30 på fredag kväll så drar direkt neråt efter detta, ska muta mannen att komma med katter o husbil till jobbet :-)
Åker du ner på fredag eller lördag? Ska bli kul att träffas igen :-)
Har du bara med dej MiniKurre?
#8, ja, jag kör och åker själv ner, ca 25 mil men jag kan ju sova utefter vägen om man blir trött, jobbar ju tyvärr kväll innan och vill vara ner i tid för parkeringsplats, lite besvärligare att hitta det när man inte kör personbil.

Lycka till allihopa som ska på utstællning
och pussa lite på Samuel från mig..!!!
Kramisar oss 3
Tack!!
#13, massa pussar utdelade.

#11 Kör också direkt efter jobbet. Men jag tänkte gå vid 16 så jag är nera i Malmö långt innan dig :)
Det är bara MiniKurre som är med. MiniSvinto är för liten tycker jag för att ställas i vuxen klass så hon får vara kvar hemma. Dessutom så har hon börjat fälla :(
Kom gärna förbi sekretariatet och säg hej för där kommer jag tillbringa min helg.
/Ingela

LYCKA TILL !
Ni som skall ställa på Sydkatten i helgen!

önskar
Lisa
S*Amors Troll

Lycka till ni som ska ställa i helgen !
Kommer att hålla tummarna lite extra för Penny förståss!
Jag är ju ganska egotrippad!
Hör gärna av dej,Annica så att jag får höra hur det gått!
Heléne
Optimal Prime´s
ja, nu är det väl alldeles för sent för att jag ska kunna önska er alla lycka till…för nu har ni väl redan åkt…eller i alla fall gått o lagt er.
Men hur som helst ..jag hoppas att alla som ställer ut i helgen ska få alla cert o nomineringar o BIS som de vill ha/hoppas på

Lycka till alla som ställer ut i helgen!!
Kanske jag tar en tur förbi om jag inte är alldeles för trött efter nattens arbete :-)
Hälsar Helena
Har någon sett eller hört några resultat från utställningen ännu?
MVH
Kristina

Hejsan!
Jag har bara kunnat kopiera från en annan lista panelresultatet d v s BIS-katterna men inte nomineringarna till panelen hos de tre olika kategori I-domarna.
"Här kommer panel resultat. Dock ej alla färger.
STORT GRATTIS alla som ställt ut idag !!
Vuxen Hona: Chak-Mool's Inez la Inmaculada, PER g
Vuxen Hane: Pärlemors Lover Boy, PER ns
Kastrat Hona: Starwars Tharen, EXO n
Kastrat Hane: Athelstones Twister, Per n0322
12:a Ungdjur: Hassellidens Vezpucci, PER ns2262
11:a Junior: Tussi's Jane
MVH Helena
www.chakmools.com
helena@chakmools.com"
som ni ser är det Helena Hansson som gjort sammanställningen
Kram
Lisa
S*Amors Troll
Jag ska dit och kolla på katterna i morgon söndag. ska bli spännade. Själv så bor jag i Malmö

Jag såg precis att Annica Guardians hade otur med domarfördelningen……
Hennes exothona Penny gick ju hos Raymond Saetre som nomnierade BIS honan istället! De hade kanske annars möts i panelen istället…….man vet aldrig…..!?
En liten parentes/fundering bara.
LYCKA TILL ni som skall ställa imorgon!
Kram
Lisa

Jag tycker också att man har otur när man går mot den som blir BIS redan i NOM.
Hoppas att Annica har mer tur i morgon med sina katter!Det är ju Samuel och Penny.
Kommmer hon i panel med Penny så kommer jag att le hela dagen(och kvällen-ska jobba 13-22) i morgon!Och mina jobbarkamrater ska få himla med ögonen och sucka hela kvällen för att jag bara snackar om katter
.
Det ska jag drömma om nu, så kanske drömmen slår in!
Från en förhoppningsfull uppfödare!(Som aldrig haft en katt som flyttat i panel nånsin!)
På bilden är Penny 7 veckor.Nästa vecka blir hon 1 år!
Heléne Fahlgren
Optimal Prime´s

Grattis till er alla och lycka till imorg
Anna
Var nere på Sydkatten igår och lekte med nya kameran (Nikon D700 + blixt SB-900). Fick kanonbilder. Den som minst uppskattade min lek var Ingela när jag knäppte av en bild på henne i sekretariatet. Blev raskt kommenderad till hennes bur i stället och fotade en superkelig och supertrevlig mini-Kurre.
För de av er som undrar vem Silverklon är så är det alltså Elisabet som ej kan använda mitt gamla nick p g a upphörd mailadress.

Min dröm slog in!!!
Annica ringde nyss för att berätta:
Penny är Nom av Hanna Jensen!!!!!Hon fick en superbedömning och tjejen trivs att vara på utställning!
Tack Annica att du ställer henne och presenterar henne så fint!
Nu ska jag hålla tummarna vidare!
En superstolt uppfödare
Heléne Fahlgren
Hejsan alla och tack er som jag träffat för trevligt sällskap på utställningen.
Ja, idag blev Penny NOM, så glad, så glad men i panelen fanns även Inez som helt rätt fick samtliga röster, en sån vacker hona.
Vi har haft en superhelg, lite lagom trött nu efter hemresan.
Penny fick CAC*2 + NOM idag.
Samuel fick CAGCIB*2 vilket jag är glad för då han inte är i päls eller hull nu.
Nu är nästa utställning 16-17 maj på hemmaplan, Spinneriet.
Tack Helene för Penny, var stolt, och ha det så bra på jobbet inatt.
#28 Jättegrattis till dig som Pennys uppfödare!
#29 Och Jättegrattis till dig Annika som har förmånen att få äga denna vackra katt!
#16 Jättegrattis också till dig Ingela och Minikurres NOM idag! Way to go!!!!
MVH
Kristina

#28 #29 Stort grattis till er bägge för nominerring av Peggy. Visst är det en glädje då det går bra för ens katter, både köpta och uppfödda.
Tack Annica för dina ord om Inez. Jag vet hennes ägare är så stolt och glad över henne :-) Precis som jag ;)
Hälsar Helena
stort grattis dig Annica o er andra som har haft framgångar i helgen

Stort grattis!!!!
Kram Chatrine

#27 Det var en rolig överraskning att du dök upp! Hoppas på fina bilder av MiniKurre.
#30 Tack! Du såg ju honom live i februari och han har fortsatt sin utveckling i rätt riktning. Ska bli spännande att se hur han blir när han är färdig!
Är jättetrött efter en intensiv helg i Malmö där man för andra gången körde Sveraks utställningsprogram Aladdin. Efter en tung start på lördagen då vi inte hade kontakt med Sverak blev det kanon när kontakten väl var upprättad. Programmet är suveränt om det fixas till med de konstigheter som vi upptäckte så är programmet outstanding. Underlättar enormt för sekretariatet vilket gör att utställningen flyter på bättre och framförallt kommer man nog märka det på att panelen startar tidigare.
/Ingela