perserkorsning.

Hej Kattiz
Din Pip ser jättefin ut, tycker jag.
Jo, det är vanligt att katter fäller, ALLA gör det, men om du skaffar en korthårskam och försöker att kamma honom varje dag nu när han fäller så mycket , ska du se att det blir lite mer uthärdligt.
Att perser har , som du säjer, intrykt ansikte är en del av dess standard. Det är så dom ska se ut, men dom behöver inte vara utan näsa för den delen utan kan ändå ha en lagom lång fin näsa, sedan är det dom runda vackra ögonen som också är en del av persern och det tycker jag din Pip har fått, han är en väldigt fin huskatt som jag ser det.
Lycka till med din kisse
MVH Elis
Pip är jättefin
Men jag ser nog inget som påminner om en perser:)
Men jag kan ha blivit hemmablind:):)
som #1 säger…så fäller alla katter.
Ett sätt att minska ner kan vara att bada honom
ett annat sätt är en furminator
http://www.perser.ifokus.se/Forum/Read.aspx?MessageId=9a28e35e-864e-4814-9480-7f235e0dcab0
jag har testat min ett tag nu o jag är såååå nöjd med den
#2 ser du inte de gula ögonen som är typiskt för perser?
ja då har du nog blivit hemmablind för inte ens jag som INTE KAN perserstandarden, vet att de ska ha gula och runda ögon.
#2 fast de ska inte ha gula ögon:)
de ska ha mörkt kopparfärgade
sen betyder inte det att han inte är fin:)

#4 Enligt standarden på Perser/exotic är det ett fel om ögonen är gula, men jag tycker att det ser ut som om hans ögon är mer orange eller brunorange så nog är det likt perserns. Jag tycker också att jag kan se drag från persern hos honom, men han är en huskatt ändå iom att han är blandras.
Om du blåser honom torr när han badat blir du också av med en massa löst hår.
Jag personligen tycker inte om furminatorn men smaken är som baken
Pip är iallafall vacker och verkar vara välskött och älskad, vilket är det viktigaste.
MVH Elis

Han är jättefin din blandis(huskatt)
Har han även fått perserns lugna temperament?
Alla katter fäller mer eller mindre nu, de ska släppa vinterpälsen och börja få sommarpälsen. Otroligt nog, så verkar det som att de fäller päls för 2 katter varje gång de fäller
En del vet jag far till veterinären och får en B-vitaminspruta för att skynda på förloppet. En del tycker det funkar kanon. B-vitaminet gör att de fäller snabbare det som ska bort och får ut den nya pälsen snabbare också.
Alternativt kan man ge tillskott av Öljästtabletter.(om de gillar det)

Vilken sötnos:)
#7 nja…jag tror en perser är lugnare än vad pip är…pip apporterar,kan sitt och ligg på kommando och älskar att bada,han är oxå en djäkel på att jaga flugor ,och så pratar han MYCKET.
han heter Gardens First piper och det va jag som hittade på det namnet:
GARDEN=han är född i en hundkoja i trädgården
FIRST= förstfödd
PIPER= pratar mycket.
bra namn va?? jag älskar beskrivande namn.
här tar vi en omgång Monopol och det är PIP som slår tärningen,kolla inn bilden!!!!
---------------------------------------------------->