Perser iFokus

Perser

Etikett: 11-utställning
Läst 878 ggr
Summerwinds
0

Utställningsfrågor inför SVERAKutställning

Jag har några frågor som jag hoppas ni SVERAK utställare kan svara på.

Om man anmäler en katt i klass 13c till färgbedömning får man endast färgbedömning då eller tävlar katten om cert osv som vanligt?

Om man anmäler till en två certs utställning, skall man då skicka in en blankett för lör och en för sön, eller skickar man endast en blankett?

//Eva

MonicaLagerquist
0

Anmäler man bara till färgbedömning så får man bara en färgbedömning.Katten tävlar med andra ord inte alls den får bara sin färg.

Klass 13 c - Färgbestämning

För att fastställa korrekt EMS-kod,  kan katt i denna klass få pälsfärg eller annan egenskap kontrollerad på begäran av det nationella förbundet, det nationella avelsrådet eller på begäran av utställaren.

I denna klass kontrolleras katten av två internationella FIFe-domare och det kan ske innan den officiella bedömningen börjar. Katten erhåller ingen skriftlig bedömning, ej heller poänggradering eller rangordning, utan endast intyg om fullständig EMS-kod, undertecknat av båda domarna.

En blankett till varje utställing så är det ett cert på lördagen och ett på söndagen så är det två blanketter som ska in.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

Summerwinds
0

Tack så mycket Monica för dina svar!! Då vet jag Glad!