Perser iFokus

Perser

Etikett09-hälsa-beteenden
Läst 569 ggr
frukove
0

Min första kastrat

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har Optimal Prime´s Svea kastrerats.

Hon är min första katt som blivit kastrat-hitills.

Jag trodde hon skulle vara mer groggy,såret skulle vara geggigt och att hon skulle ha ont.Men inget av det har inträffat.Så nu behöver jag inte gruva mej i flera år innan jag kommer till skott om det ska kastreras nån katt sen!

Hon är väldigt olycklig över tratten men hon kan parera alla "hinder" jättebra.

Här kommer en bild på "trattlisa"

Heléne

Tjing-Ling
0

Ja hon ser lite olycklig ut. Jag har kastrerat min ena hona nyligen också. Hon hade bara tratten på sej i bilen hem, sen åkte den av. Jag höll koll men hon rörde aldrig såret så hon slapp att ha den på sig. Tog stygnen i helgen och det ser så fint ut.

Ann-Louise.

Marita-L
0

Så söt hon är…fast hon ser olycklig ut…det går snart över.

När jag kasterade min Felicity bad jag om hudplåster/klister… såret limmas igen på utsidan i stället för sys… det syns inget å ser kanon bra ut, behövde ingen tratt…såg inte änns ut som ett sår..utan bara hud som låg mot varandra.. Sedan har jag gjort något kejsarsnitt å bad om det då med…super !!!

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Boromir
0

Under feb- mars har här kastrerats två töser och jag trodde som du, att det skulle vara mycket besvärligare. Men allt har gått hur bra som helst. Dessutom har båda varit helt utan tratten och fast de har varit sydda med "ståltråd" och slickat på såret har det inte varit några problem.

Även om din tösbit ser olycklig ut så tror jag att hon blir mycket lyckligare nu.

// Mvh Malin

frukove
0

Svea ser fruktansvärt deppad ut.I natt hade hon lyckats krypa ur tratten och låg och försökte tvätta såret!

Så i afton skulle hon få vara trattlös när vi hade översikt hela tiden.

Hon blev ju lyckligare och höll huvudet högre men efter en stund försökte hon gnagga bort stygnen!

Nu blir det tratt hela helgen även om hon är jättedeppad!

Heléne

[Guardians]
0

Lilla Svea, så ledsen Gråter. Är det nåt jag missat eftersom du kastrerat henne?

frukove
0

#5 Det har varit meningen att hon skulle bli kastrat redan när hon flyttade tillbaka till oss för 2 år sen.

Hon är en liten hona som jag inte ville avla på .Enda hanen var hennes pappa-LillOlle.Inte så bra odds.

Men…jag har gruvat mej så mycket för ingreppet.

Nu har SOLkatten kört en kampanj med halva priset på kastrering hos veterinären("wow vilken bra klubb jag är med i!)och jag fick ändan ur vagnen!

That´s why!

Heléne

[Guardians]
0

# okay, vilken klubb :-)