Perser iFokus

Perser

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 707 ggr
Marita-L
0

tidigaste löpet ?

Jag har några frågor om löp efter kullar, vad är det tidigaste löpet efter kull ni har varit med om?? Själv har det varit 4 veckors löp men läste en artikel i går å där stod det om en hona som löpte 5 dygn efter kull..

Det kan väl inte vara så vanligt??

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

miascharming
0

1 vecka Förvånad

Marita-L
0

#1 Oj hjälp.. vad tidigtTyst

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Annkis54
0

som tidigast 4-5 veckor här hos mig
o det är när jag har fertil hane
herregud vilken skillnade det blev när jag inte hade nån fertil hane
då blev det helt plötsligt 10-12 v

#1..vad gör man då när honan går i löp så tidigt???

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

yadhayezibas
0

Min ena hona har med hennes båda kullar börjat löpa 5 dagar efter födsel. Första kullen visste jag inte vad jag skulle göra. Kattungen blev jättelös i magen när hon löpte o hon visade brist på intresse för honom under löpet. Andra gången gav jag henne p-piller efter att ha fått det rådet. Funkade jättebra! Ingen lös mage på kattungarna och hon skötte om dom perfekt.

Annkis54
0

#4 jag hade oxå satt p-piller på en sån hona oxå.
men MÅNGA anser ju att p-piller är ajabaja.
Men det är bra att få höra båda sidorna.
jag har aldrig haft nån negativ effekt från p-piller.

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Amorstroll
0

Rekordet för mig är 1 vecka, men då hade honan bara en kattunge som hon inte brydde sig om….

Lisa

S*Amors Troll

miascharming
0

# 3

Håller koll på sin hane Tyst

Man håller tummarna för att mjölken inte försvinner & att hon tar sig ro till bebbarna.

Dock blev det stödmatning under löpet.

Kram

u-marklund
0

Jag har haft en hona, hennes ungar var bara 5 dagar när hon drog iväg och hade trevligt med sin pojkvän.

Sen blev det p-piller på den kattan.
/Ulla

Erna
0

Min kompis hade siamesuppfödning och hennes honor löpte om när ungarna var ca 2 dygn.

Lite väl tidigt…

Så hon fick sätta in p-piller, vilket funkade utmärkt.

Tyvärr ökar risken för cancer med p-piller, men vad gör man? Pest eller kolera?

Orsaken till att ungarna blir lösa i magen när mamma löper. beror på att mjölken stockar sig och bakterierna växer till och hamnar i bebisens mage. Så av den anlednignen kan det vara klokt att ge mamman p-piller.

MVH Erna

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Mayer
0

Hur är det med mjölken när de går på P-piller?Har hört att de får sämre med mjölk.

Mvh Anja

Annkis54
0

#10 om de får mindre mjölk eller inte kan ju vara svårt att säja för att man inte vet hur de skulle fått utan p-pillrenFlört
MEN…ingen av mina katter har fått någon minskning eller problem för att jag har satt in p-piller
men iofs så har jag aldrig satt in p-piller så tidigt
men jag skulle definitivt göra det om en hona gick i löp så tidigt
som sagt var..pest eller kolera
o flera här har ju skrivit att de har gjort det o som det verkar utan problem
Men jag vet att nån har sagt att de ALDRIG skulle göra det på vissa linjer. Så kanske är det oxå linjebundet

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

yadhayezibas
0

#10 min hona har inte haft problem med mjölken när hon fått p piller. Däremot så minskade mjölken när hon löpte. Så jag ger absolut hellre p-piller.