NOM vuxen hona Nerk lördag !
Hejsan !
Sommaren 2006 sålde jag en liten söt svartsköldpadds persertjej, Amors Troll Mixed Blessing (Viola) efter Athelstones Demons Eye och en av mina avelshonor, till ett ungt par i Örebro som ren sällskapskatt. Här är ett foto på Viola som liten bebis.
Den nya ägaren Ulrika gick dock snart med i en kattklubb och förkovrade sig om katters väl och ve. Hon och hennes man bara älskade sitt lilla troll och sommaren därpå fick de låna en hane av mig som resulterade i tre söta troll. Två av dem behöll de och en rödsilvertabby exotflicka fick jag tillbaka.
När kattungarna växt upp frågade Ulrika ifall jag ville hjälpa henne med tips om "utställningsbad" för att kanske ställa ut dem tillsammans med mammakatt. Sagt och gjort! Trots att det inte var meningen att Viola skulle bli någon utställningskatt, har Ulrika ställt ut henne några gånger och även hennes avkommor som numera är kastrater.
I lördags på Nerk blev Viola NOM vuxen hona och fick tydligen två av fyra röster i panelen, men chincillahonan fick skiljedomarens röst och vann därmed. Ulrika trodde inte det var sant, hon var så nervös så hon är fortfarande inte helt säker att hennes hona fick några röster, bara att bli NOM var stort nog för henne. Jag gläds med henne när jag hör hur roligt hon tyckte det var!
Här kommer några provfoton från den norska fotografen Kongro på Viola som dock har loggon kvar och därför inte gör henne riktig rättvisa.
ett till….. hoppas snart få fotona utan loggo dock….
Kram
Lisa L
S*Amors Troll
Perser & exoter
http://www.amorstroll.com

Grattis till Viola, hennes ägare och uppfödare till helgens NOM.
Visst är det härligt när köpare "bara" ska ha till sällskap och de sedan provar att "ställa ut" och det går bra.
"Kattungarna" ser fina ut, stora och välpälsade. // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Grattis till familjen som fick köpa Viola!Sååå roligt när det går så bra!Hälsa dem så gott.
Vilken snygg katt och fina avkommor!
En solskenshistoria!
Heléne

Ja,skojigt när det går bra.Fin kicka!

Måste tacka min med assistent för sällskapet. Det var jätte kul att ses=)
*kram* Madeleine
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Åh så fina paddor
grattis till NOM

Grattis till nom på viola, och de jättefina avkommorna.

# 6
Hejsan Madeleine!
Tack detsamma, jättekul att träffas! Jag var helt slut när jag åkte hem, somnade faktiskt. Att du orkade gå assistent båda dagarna! Strongt gjort!
Kram
Lisa

Jag måste berätta min solskenshistoria också-finns likheter med Ulrikas tycker jag .
Jag skulle ha en "tjej" till min hane för några år sen och kom i kontakt med en Lisa som hade Amors Troll.Till slut så ringde hon och så att hon hade en hona som var ganska bra men ingen toppshow katt.Men nån kull skulle ju gå bra.Men hon var ingen utställningskatt.Så gick det till när Amors Troll Venuz kom till oss .
Nu har hon haft 2 kullar (i första kullen blev det 3 kanon fina tjejer-där 2 av tjejerna är på väg mot GIC).
När hon fått sin 1:a kull så ställde jag ut henne första gången för hon hade verkligen utvecklats efter kullen.Så nu har hon flera BIV och NOM och är Europa Champion!I vår blir hon 5 år-Svarta-som vi kallar henne.
Vad hade jag fått om jag köpt en kanon katt av Lisa(hihi)???
Tack för Venuz ännu en gång.
Heléne Fahlgren
Optimal Prime´s

#9: Jag gick bara på söndagen. Men det räckte för mig med. Jag däckade när jag kom hem! Och ändå så bor jag ca 5 min från Conventum. =)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Tack Lisa att du lägger in bilderna!
Heléne
Lisa!
05:36, gick Du upp då eller hade Du inte lagt Dig än?
//Inga-Lill
ooops…jag la in bilden innan jag såg att Lisa hade lagt in den nedanför
men en så snygg katt tål att visas flera gånger:):)

# 14
P g a min dåliga rygg sover jag bara några timmar då och då. Plus att jag väntar små troll och då måste man ju ha koll på läget.
Kram
Lisa
S*Amors Troll

En underbar padda med underbara ögon!
Heléne
Vilka vackra missar.. underbara foton.. grattis till Nom.
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Jättevackra katter med kanonfina ögon :)
/

Nu har fotona kommit från den norska fotografen KONGRO! Ulrika är så rolig….hon beställde ALLA fotona som han tog på hennes tre katter. Men alla var inte redigerade av honom….så hon skulle få göra det själv…
Tusen Tack Nina Sundling, Nordic Silver för att du hjälpte mig med mina favoritfoton….. Du är en Pärla!!
Först ut är Life on Mars, alias Roland

Här kommer mammakatt "sällisen" Viola som Ulrika köpte från mig….
När man ser mitt inlägg #17 med foto på henne som liten kattunge kunde man väl ändock inte se att hon skulle få dessa jättestora ögon, eller hur!!?
Hon är en söt kubik, helt fyrkantig i kroppen som vi hoppas skall ha silverkattungar i sommar……..
Jättespännande att se vad den nya kombinationen kan ge……
Jag lånar gärna ut mina hanar till kattungeköpare som är intresserade att börja avla mot att jag kanske får en kattunge tillbaka. Detta innebär att kattungarnas stamtavlorna innehåller inte bara stamnamnet Amors Troll eftersom det är honkattens stamnamn som kattungarna får…. (en liten parantes bara)

Fina katter
& super fina bilder …mums.
Violas ögon
// Mia

Där ser man, detta fenomen uppstår då och då.
En sällsis blir en vacker svan.
Jättefina katter och helt otroliga kort.
Grattis.
/Ulla
Tjusiga katter och bilder! Så ska det se ut!
Grattis till NOM!
MVH Erna
Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se