Let´s Dance
hehe
när jag såg startfältet så blev jag jätteglad
måste bli helt oförglömligt
Carl-Jan…jag kan inte vänta på att se honom dansa hahaha
fast han kanske dansar jättebra
kan ni tänka er Magnus Samuelsson
jag brukar alltid titta när det är "starkaste man" programen
han är stenbra
Laila Bagge
mfl, mfl
ska bli sååååååååååååå kul
idag blev det räkmacka
för smörgåstårtan krävde lite förberedelser
så det blir först nästa helg
mums….filibaba
vad ska du äta Ann-Louise??
Jag kommer att kolla speciellt noga på Magnus Samulelsson, Sveriges starkaste man.
En gång, när min dotter lyckats kana ner i ett dike, kom han förbi och räddade henne, genom att helt sonika ta tag i bilens ände och lyfta upp den på vägen igen. Det ni!
Gissa om hon var tacksam!
MVH Erna
Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Va roligt det ska bli,här hemma är Jeanette o jag på gång med en god ost o skinksallad med dressing,lätt ska de va.vi hörs.Lena
Hälsningar LENA

#1# Ikväll blir det pizza, ja smörgåstårtan får bli nästa helg, som sagt det måste ju förberedas lite. Jag ska ha räkmacka i morgon till Körslaget. Fick precis en bild på mobilen från min kompis i Uddevallagänget, när dom kom till hotellet för en stund sen stod E.M.D där och mötte upp dom. Du kan få se bilden på söndag, för vi ses väl hos Ann?? Jag vet inte riktigt vem jag har som favorit i Let´s Dance än, får se efter kvällen.
Ann-Louise.
#5..nej..vi kommer inte ner till Ann denna gången
vi sparar oss till mötet inför utställningen
bilden får du skicka på mailen:):)
#4 skinksallad är inte dumt det heller
#3..vilken upplevelse:)
Riktigt underhållande att kolla på tycker jag, har inte sett tidigare let´s dance men tänkte ge det en chans ikväll när man ändå inte hade något bättre för sig.
Någon mer än jag som fortfarande inte har vant sig vid Hasse Aro som dansare? Hahaha… =)
#7..håller med dig..Hasse Aro gav "peppe-känsla"
så som det såg ut ikväll så tror inte jag att han kan lära sig dansa
men nån som förvånade mig var Mojje..eller vad han nu hette
herregud så bra han var
skitkul program
men jag håller inte på någon ännu

Morgan sopade banan med de andra!
Åååå va kul att det har startat igen tycker jag!!! Dom är ju skitduktiga som inte dansat förr och lära sig så där…. Min helt klara favvo är Magnus Samuelsson!!! Vals är svårt och tänk att flytta den stora långa kroppen!! Undra hur det går sen med lite snabbare danser…..ler
Sen han som leder, komikern, var ju oxå duktig! Det lös om honom när han dansade, han tyckte verkligen att det var roligt!
Va bra att vi har nåt att se fram emot nu då på tv på fredagar, superunderhållning tycker jag men ja e ju ett liten dansfreak oxå.
Trevlig helg alla
kram Helen

Missade såklart de sex första paren för gubben skulle titta på Spåret.Håller lite extra på Magnus Samuelsson.Min dotter tävlade med honom i jakten om Ökenguldet för ett antal år sedan(de vann till slut.) Så där håller jag tummarna hårt.Tyckte att Morgan var riktigt duktig.Får kolla på reprisen .
Ha en riktigt bra helg allihop.
Sylvia
Magnus samuelsson har skot och verkat hovarna på mina hästar för flera år sen. Det ni 
sin östgötska dialekt hade han kvar, härligt. 
Jag tyckte flera var väldigt duktiga för o vara första programmet. Var ska det sluta denna gång??? wow!
Såg dessvärre bara de 3 sista paren, men tyckte det var kul att få se helt olika stilar med personer som inte brukar dansa… har inte fått nån favo än… men det kommer väl…

#13 Paren blev bara bättre och bättre tyckte jag.De första paren var riktigt dåliga.
Vad häftigt att denna Morgan kunde dansa så…Jag tycker inte han ser ut som en sån som kan dansa.
Jag håller också med om att det var Peppevarning på Hasse Aro.Men en charmig sida såg man som man inte är van vid.
Laila Bagge var super tycker jag och min dotter,man riktigt såg att hon har rytmen i sig.Det syns ju inte på alla.
Visst var väl boxar'n bra?
George var riktigt sexig tyckte jag. *hihi* Tur inte sambon läser här.
Så fort Morgan började shaka loss så sa jag att han var riktigt bra. Han kunde verkligen släppa lös sina höfter o rumpa. 

Ja Morgan var riktigt duktig.Väldiga höftjuckningar

Ha ha .Jag är ju gift och lycklig…..

Äntligen är Let´s Dance tillbaka och jag kommer att hålla tummarna benhårt på en av mina vänner, Kitty Jutbring såklart!!!!!!
Iofs så var hon lite "klumpfotad" igår, jag VET att hon kan bättre, då jag varit på massor med olika tillställningar med henne och vet att hon kan röra sig mjukare! Nerverna sätter sina spår ibland :-)
Heja, heja gumman och min röst får du varje fredag!!!
// Lena
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
#17..vem av dem var det…??

#18 Kitty är 80-talsbruden som hade klänningen med melonerna på, från Göteborg :-)
Jag lärde känna Kitty då hon var med i Big Brotherhuset 2004. ni som såg dom programmen minns kanske att dom hade i uppdrag att bygga ihop en bil och Kitty skulle sy en rattmuff!
Då hon satte sig bakom ratten så sa hon " jag skulle oxå vilja ha körkort"
Jag skrev då till Adam Alsing på kanal 5, för man fick ju ge dom som var inlåsta i huset gåvor, så jag skrev och erbjöd henne att komma till sandviken på en intensivutbildning och få sitt körkort gratis!
Gissa om hon blev glad då hon blev utröstad och hon i direktsändning fick veta att hon skulle få sitt körkort GRATIS!!!
Kitty tog kontakt med mig då hon fick lämna huset och strax därefter ringer Ulrica Andersson, hon som vann Big Brother det året, och sa att hon oxå ville komma tillsammans med Kitty men att hon skulle betala sitt körkort själv :-) (hon vann ju 500´)
Dom kom båda två och bodde hos mig och Amadeus under tiden jag lärde dom båda att köra bil! Ingen av dom hade suttit bakom ratten förr så det var ju en utmaning.
Det jobbigaste var väl att tidningarna var på oss hela tiden, mycket uppmärksamhet, men bra reklam förstås.
Big Brother var ju ganska stort det året, jag tror det var andra upplagan och folk gjorde ju inget annat än att prata om dom som var inlåsta i huset :-)
Hur som helst, Kitty och Ulrica har blivit mycket goda vänner och vi ses så ofta vi kan och pratar med varann på telefon och jag tycker det är så roligt att hon är med i Let´s Dance :-)
Så min röst kommer hon att få så länge hon är kvar :-)
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
#19..kul historia
tänk vad mycket olika erfarenheter som finns här hos oss på listan
det var ju flera stycken som hade träffat Magnus Samuelsson
o så vi som håller på Uddevallakören för att vi känner en i kören
o för att de sjunger superbra förstås:)::)

Då var det snart dax för lite dans. Stackars Mojje, men det klarar Nicke säkert galant som ska ta över efter honom.
Ann-Louise.
väntar o väntar
har det blivit nån smörgåstårta gjord i era hem
här har vi det:):) mums
#21 Har jag missat nåt???

#23 Mojje fick ju bröstsmärtor direkt efter dansen, så det blev sjukan för honom och det visade sig att han fått en hjärtinfarkt. Så det blev akut operation, så nu är det vila för honom.
Ann-Louise.

#22 nääää, ingen smörgåstårta än, har varit lite lat nu sen jag började jobba igen efter en lång ledighet. Knappt man orkar ta sig ur sängen när klockan ringer 4:30, usch vad trött jag är. Funderar på att se Let`s Dance i sängläge, men då somnar jag väl och får inte se vem som åker ut.
Ann-Louise.

Här på Fredagar äter vi alltid tacos,det är för ungarnas skull.(En annan är lite less vid det här laget)Hunden står(hon får inte stå vid bordet och tigga men)vid tröskeln till köket och spanar på det andra än tomater och gurka som dimper ner.
Här vet jag ännu inte riktigt vem vi håller på men inte är det då Karl-Jan iallafall.Men Morgan och starke karln tycker jag om.
#22 4:30….Vad jobbar du med så tidigt uppe i ottan?

Jag jobbar på ett litet företag med 3 anställda, som tillverkar flaggor och reklamvepor till butiker i tyg. Och så gör vi banderoller i pvc-plast som sitter i idrottsarenor och runt sargar i hockeyrinkar. så ser ni reklamvepor i butker, så är det kanske jag som gjort dom. Vi tillverkar till Sverige och Norge. ska göra ett roligt jobb nu, ska tillverka vepor till melodifestivalen. Så se er omkring i butiker och flaggstänger så mycket reklam det finns. Vi kör för högtryck. Och när våren kommer så kommer ju alla på att dom måste ha nya flaggor, så våren är en kämpig tid. Att jag börjar så tidigt, börjar vid 6 ungefär, ibland lite tidigare och ibland lite senare, beror på att vi har en snäll chef, och får jobba lite som vi vill bara vi gör våra timmar. Så då jobbar man tidigt och kan sluta vid 11 på fredagen. Jag är ändå en morgonmänniska så mej gör det inget att gå upp tidigt, men efter lång ledighet så är det lite jobbigt att komma igång igen. Så nu vet ni lite om mitt jobb, glöm inte kolla i taken i stora butiker så hänger där säkert reklamvepor. Mina grannar tycker det är så kul när jag hänger upp flaggor här hemma,har flaggor för varje tillfälle har haft julflaggan nu över jul. När jag har kattungar så har jag en flagga med en kattmamma med barn. Snart är det påsk och då åker påskflaggan upp. Det finns ju alla möjligheter att göra sin egen flagga precis som man vill ha den. Så alla mina barnbarn har egna fasadflaggor med foto på sig själva, och det tycker dom är kul. Har även tryckt egna panelgardiner till tv-rummet, och tryckt en tapet till tv-rummet, och det finns ingen annan med den designen. Här kommer en bild på gardinerna jag gjort. Motivet är upprepat 3 gånger efter varandra. detta är originalbilden.
Ann-Louise.

"27
WoW vad läckert!
Och ett roligt jobb verkar du ha :-)
// Lena
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
#27 Underbart åhh så vacker bild !! Den skulle jag gärna velat ha som tavla på väggen !
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Jag brukar inte kommentera Let's Dance, men nu kände jag för det efter att ha sett detta ikväll.
Mina favoriter är i tur och ordning
LAILA bra på allt!
MAGNUSSON (världens starkaste) så smidig med stil och takt trots storleken
MAGDALENA stor potential men tyvärr lite för osäker
NICLAS W även han med stor potential men för spänd och "otränad"…men vänta bara….
MORGAN oväntat bra med enorm fart och taktkänsla
GEORGE en träbock (hittills!) men ack så SNYGG!!! sorry…fniss…fniss
Detta var mina i Top
De jag tyckte skulle åka ut var
KITTY sämst, dessutom pratar hon för mycket….orkar inte höra…
CARL JOHAN han lyckades förstöra en av mina GAMLA favoritlåtar!
HASSE AARO träbock!
LINDA trots sympatisk när hon pratade, men så spänd och såg så SUR UT hela tiden….
ELISABETH gullig men….
ISABELLA snygg med potential men har läst bloggen och därmed GOODBYE! Lika dålig motivering som George….fniss…fniss…
Kram
Lisa L
S*Amors Troll
Såg på detta för första gången men det ska inte bli den sista, Magnus Samuelsson, vilken man han är, grrrrrrr så så länge han är kvar ska jag titta :-)
Smörgåstårta åt vi ikväll men som alltid då man har nåt riktigt gott så har man tiggande katter som dräglar över en och jag har skämt bort dem så med detta så vi delar, Ginni tar bröd + räkor, Samuel tar osten och Penny vill ha skinkan, tur inte Bebis äter sånt för då hade det inte blivit nåt kvar.
#27…herregud vilken störtskön bild
ikväll blev det smörgåstårta..jag tror att den smakade ganska bra
att jag skriver tror…beror på att äldsta dottern kom hit o vi åt kinamat..så hungern hade inte infunnit sig
men vi kör med samma imorgon till Körslaget
jag har några favvisar i lets dance
Mojje, Magnus, Laila, O så CARL-JAN….hahaha
inte kan han dansa Carl-Jan…men han är störtskön
#31..ditt inlägg såg jag inte förrän nu…vi la ju in ungefär samtidigt hehe
ja dessa katter o hur vi skämmer bort dem:):)
men man gör ju allt för dem..bara magarna klarar det
utav mina nu 9 katter så är det bara 2-3 som äter annat än torrfoder.
Men mer eller mindre alla, ska ju dit o lukta i kolla läget
attans om man inte passar maten…
o om inte annat så går det ju bra att leka med det man inte äter….dessa exotic hehe
åter till lets dance
tänk att det redan är fredag.
helgen hoppar alltid på mig….o så står jag ofta där oförberedd på vad man ska äta till programmet
så ikväll har jag ingen aning
får väl ut o handla lite sen:):)
heja Magnus, Mojje, Carl-Jan
…men bäst är ändå Laila

Då var det snart dags igen att bänka sig framför tv:n Ikväll blir det potatisgratäng och kassler.
Ann-Louise.
Kul ikväll blir det Lasange o blåbärspaj vaniljsås,har sällskap av Jeanette ikväll,så det blir så kul så.Heja alla.Lena
Hälsningar LENA

Här blir det oxå kassler, Jag gör en kasslergratäng med ananas, Kvibille gräddädelost, sparris, och creme fraiche.
Jag gjorde en paj igår då jag hade kattungespekulanter här och det blev lite över som får bli min efterrätt.
MumsFilliBabba!
Min röst får som vanligt min väninna Kitty, även om jag inte tror att hon kommer att gå så långt tyvärr!
// Lena
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
vad gott det låter#36
fast gubben går nog inte med på nåt med ädelost i:(
om jag inte lurar honom då:):)
jag köpte några fyllda baguetter på "Graffitti Cafe" nu när jag var ute…men tyvärr så tror jag att fyllningen är av "låg kvalitet"
Räkorna var inte bra…lösa i köttet blää…men jag kan byta ut för jag har riktiga räkor i kylen.
Heja Magnus!!!!!! och Niclas
#39 instämmer med dig!!!
Önskar jag kollat på Lets Dance istället
Den där Magnus verkar ju bättre än Leksingar!

/Inga-Lill
#41 mmm dans har alltid varit bätre än hockey 
Han är jätte duktig och med den långa och stora kroppen! Men som ja sa förr, ska bli kul att se när det går lite fortare….Jag håller tummarna!!!
Natti natti
Oh my God….detta programmet blir bara bättre o bättre…Tony är ju så himla rolig
o att Magnus klara sån dans är ju bara wow…han kan få en 8 eller 10 från mig oxå…så kan jag o Tony dela honom…om Kristin går med på det:):)…
Vad var det man fick om man gav en 8:a hehe
Det är faktiskt flertalet par som har potential…även Kitty
men hon måste tagga ner lite…
Lena
Så himla roligt som detta programmet var ikväll …så roligt kan jag inte minnas att det har varit förut
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kolla detta……hahahahaha!
HEEEEEEELT OMÖJLIGT!!!!!!!!!!!!!!!!!!

#43 Håller med dig Annki, men det där är Kitty i ett nötskal :-)
Jag har pratat med henne och bad henne att inte svara emot så mycket utan ta kritiken och göra nåt bra av det, och fick naturligtvis till svar…."men det är ju jag ju" och det är ju sant, dessutom så hade Tony sagt till henne på premiären att hon får GÄRNA svara emot då dom ger kritik, det är väl för att det ska bli "bra tv" :-)
Jag tycker oxå att Magnus är helt suverän!!!!!! Han och Kitty fick mina röster igår :-)
// Lena
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
#44..när jag kör upp o ner..så går det faktiskt
inte åt sidan:)
nu är det snart bara 15 minuter kvar..jipppiiii

Vilken åkte ut????
//Chatrine
eftersom Magdalena blev sjuk o utgick så åkte ingen ut idag
men det var lika bra som vanligt
de är väldigt duktiga tycker jag

oki då vet jag som inte tittade
Kram Chatrine
nästa vecka så får du allt försöka få tid,,,,de är bara så bra
o jargongen mellan vissa personer, får mig att ligga dubbelvikt av skratt. Väl värt sina timmar

#52 Ja jag ska ta mej tid att titta !! Jag tyckte det va kul förra året då Toni Rickardsson va med!!!
Kram Chatrine
Eftersom vi redan visste att ingen skulle åka ut så ville barnen att vi skulle ha myskväll med dvd-film istället och då blev det Kung-Fu Panda… i min mening roligare trailersreklam än se hela filmen…
3 1/2 timme kvar:):)
loisreo…det kortet skulle du lägga in bland tråden "roliga kort"*
eller vad den nu heter:):)

#57 Jo, Laila är mycket duktig men jag tycker ju att Magnus är sååå charmig. Jag får nog hålla på honom. Ser ut som Laila har gjort detta förr men han har nog inte tagit många danssteg förr. Då ska vi inte tala om Morgan, va fan… han kan dansa. Carl-Jan ligger risigt till ikväll, men det är väl inte mer än rätt om han åker.
Bara 50 min kvar….
//Monica

Hasse Aro och Carl-Jan tycker jag ska åka ut.
Heja för Morgan och Magnus.
30 minuter kvar
vad äter ni för gott ikväll då:):)
jag håller på en hel massa jag
Magnus…Morgan…Laila…Carl-Jan..hahahaha
nä men han är för häftig
hasse Aro kan åka ut tycker jag

Ikväll är det fläskfile, hasselbackspotatis och beanaisås.
Här blev det kyckling, ris o sallad. Nu dansar de för fullt. Jag gillar nog Magnus o Laila, fast Morgan är en riktig fena, han är som den björn som sover…
// Mvh Malin
vi åt räksmörgås
jag höll på att skratta ihjäl mig när Carl-Jan gjorde sin höftvickning:)
jag bara älskar detta programmet:)
gott att Hasse Aro åkte ut

Åhhhhh, jag missade alltihopa ikväll 
Huvudsaken var att min kompis Kitty INTE åkte ut, nu då jag inte kunde rösta på henne :-)
Åhh andra sidan har jag ätit årets första grillat!!! Jaaaa, ni läste rätt!!!! GRILLAT!!!!! Husvärden,….alltså mannen i familjen stod ute på altanen och GRILLADE i kylan, på grill med kol!!!!!!!
Gissa på en skala från 1-10 hur gott det var???
Till köttet serverades en potatisgratäng, tzatsikisås, en annan sås jag inte kan namnet på, hembakat bröd, grillade majskolvar med vitlökssmör och jaaaaaaa, jag kan inte rabbla upp allt för det var sååå mycket!!!!
Till råga på allt så kommer dom med efterrätten som består av kaffe och…..nu ska vi se om jag kan stava till detta……Tiramisou???? Har aldrig i mitt snart 50-åriga liv ens utttalat detta???? Haaaaa, jaaaa, jag vet,,, jag är nog född bakom ett flöote :-)))
Jaaaaa, det var min kväll och jag ska se reprisen på söndag :-)
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
Vilken rolig historia det där med Kitty och körkortet! Kommer ihåg det där. Jag satt klistrad framför BB det året. Det var den bästa säsongen ever! Önskar att de gjorde en till säsong.
Jag gillar nog Morgan bäst tror jag. Laila är grym oxå! Och Niclas är oxå en favorit. George är en riktig läckerbit och det är nog därför han fortfarande är kvar i programmet :)
#65..du verkar ju ha haft en kanonkväll utan Let´s Dance
så vi förlåter dig

Tiramisou…låter gott
vad var det för nåt??

#67 Jaaaa, jag hade jättetrevlig och jag åt så jag fick håll i sidorna *asg* det bästa var ju att få GRILLAT i feb!!!!!!!
Tiramisu (Tìramisù) är en klassisk italiensk efterrätt med krämig mascarpone som är en italiensk färskost som smakar ungefär som krämig grädde, savoiardikex som är söta avlånga kex och så smaksatt med någon likör eller någon konjak.

gott var det :-)
Ps: Hur skötte sig Kitty?
Kram
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
Tja, utan att ljuga kan man nog säja att Tiramisu är bättre än Kitty då hon dansar, om någon förstår hur jag menar.
Men hon är ju kvar iaf.
// Malin
#69..hehe
Jag tyckte väl ungefär likadant som dig
men #68 hon fick väldigt bra kritik från domarna
knappt 2 timmar kvar till just nu det bästa programmet som går:)
Ja, herregud nu har det gått en hel vecka igen….det bara susar förbi, bäst att hålla i sig. Men vi har laddat med paj och vaniljsås.
// Malin
Ska bli kul,men jag kommer knappt ihåg vilka som är kvar.Lena
Hälsningar LENA
#73..men Lena då
Magnus i alla fall…o Carl-Jan hehehehe
jag har som vanligt glömt att ladda upp med nåt gott
men jag har i alla fall bakat en Silviakaka…så nåt gott får man ju i sig:)

Här blir det "säkra kort" igen!
Min dotter har precis åkt iväg för att hämta en pizza med fläskfilé färska tomater, lök och MASSOR av "bea"!!!
Jag känner mig lite lat idag och jag ÄLSKAR pizza!
Heja Kitty :-)
// Lena
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

Här har vi som vanligt på Fredagar ätit Tacos och nu sitter vi och dricker vin och barnen dricker dricka och äter godis(vi också)
Hejar på Morgan.Har funderat på varför jag tycker så mycket om honom…Det måste vara för att han var en sån som ingen trodde skulle kunna dansa…
Nu är det HJÄLP! som jag tyvärr har blivit för MYCKET!!!! Tyvärr.Jag som tyckte det var så bra…
Jaha då är det att börja planera kvällens meny till Latse Dance,eller va säger ni?Jag har börjat bli så lat så jagköper ibland färdigt till mig självpå citycross har dom i fiket världens största bauegetter med MASSA med godsaker i för end.39:- så goda så det blir nog det ni andra tanter
ställer er nog o gör något riktigt gott,Trevlig Kväll Lena
Hälsningar LENA

Jag ska också vara lat idag, så det köps hem kebabpizza. Mmmm vad gott.
Ann-Louise
Jaså ni skall äta pizza idag…………..

#79 Ja det ska vi.
Ska vi vänta tills du kommer?? Du kanske också är lite sugen på pizza?
#78 #79,en Kostakaka kanske man kunde göra med lite vispad grädde o hallon,har just pratat med Yvonne hon hälsar säkert till er.Hej Hopp.Lena
Hälsningar LENA
Ja det kan ni göra om ni inte äter upp köksbordet innan jag kommer. hahahahahaha! 
Du Lena!!!!!!!!!!!!!!! 
Det låter som en mycket gooooooooooooooood idé!!!!!!
NU BLEV JAG SUUUUGEN!!!!!!!
herregud vad sugen jag blir på allt ni pratar om…
hmmm vad handlade tråden om…??
hehe..jag har bakat en massa idag inför kalaset imorgon
så vi kanske smygäter lite av dessa godsaker
de blev 2 st av Maritas chokladtårtor…asch nu kommer jag inte ihåg vad de heter…o så 2 st philadelfiakakor
istället för tårtor då
hmmm
ja…ikväll röstar jag på Magnus…
eller nåt hehehehe
pizza blir det till middag så vi kanske ska ta o köpa en extra så vi har det ikväll oxå:)

Har precis ätit en pizza med oxfilé, färska tomater, lök o MASSOR med bea!
Gissa om jag är mätt?
Nu ska jag jäsa i soffan o heja på Magnus nu när Kitty har åkt ut :-(
Ha en trevlig kväll allesammans!
// Lena
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
vad tyckte ni nu då?
var det rätt person som åkte ut?
jag tyckte definitivt det.
imorgon är det schlagerfestival/melodifestival jipiiii

Ja, jag tyckte att det var rätt person som åkte ut.
Jag gillar Laila Bagge, och håller en tumme för henne.
#85 Ja, nu laddar vi för melodifestivalen.
Ann-Louise

Jag tyckte också det var rätt person som åkte ut. Igår såg jag sista delen på "På spåret" så hädanefter kan jag se hela "Let´s dance", det är ett kul program.
En som imponerat mycket på mig är Magnus, han följde man ju tidigare i "Världens starkaste man" och även där var han duktig. Jag trodde inte han var så bra på att dansa.
Nu är fredagarna bokade till "Let´s dance" // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens
tack Lena:)

Hej!
Nu blir jag förvånad. Klockan är 16.23 och INGEN har skrivit nåt om Let´s Dance än. Får väl bli den första jag då. Ikväll ska jag och barnen äta räkmackor och heja på Magnus. Eller jag iaf, dottern hejar på Laila. Men är dom verkligen ett par nu, Laila och Niclas? Hade inte riktigt tänkt mig att det skulle klicka mellan dom.
Ha en härlig kväll o njut av att det är fredag.
Kram Monica
#90 hehehe
ja nån ska ju vara den första hehe
3 timmar o 20 minuter kvar…längtar
eeeeeeeeeeeeeeeeeee Laila o NIclas
du får ge lite mer info till en sån som mig som inte läser tidningar
lite saftigt skvaller…mums
Nu säger Lars att han ska gå in på internet o titta om han hittar nån info hahahaha
ja..vad ska man säga
30 minuter

Jag säger bara det..Nu blir det snart spännande.
Vad äts ikväll då?
Här blir det bara godis,vin och läsk.Annat ids vi inte göra.
Trevlig Fredag!(bästa dagen på veckan)
Nu är det sportlov här och det har vi firat med McDonalds…jag och lilltjejen. Kvällen med Lets dance och soffan är riktigt behaglig.
Ha en skön helg!
// Malin
alltså..jag säger bara det…när jag skrattade så här senast ..det vet jag inte…det bästa programmet som går just nu.
När Magnus tog Tony o lyfte honom över huvudet som en skivstång, då höll jag på att bryta ihop.
Likadant när Carl-Jan dansade.
Han gör ju så gott han kan men HAN KAN JU INTE. men för mig hade han fått stanna kvar ett tag till.
Hans kommentarer är ju störtsköna.
ikväll åts det inget särskilt här …för jag är ff i sviterna efter magsjukan förra helgen
Lars däremot åt både philadelphiakaka o lite godis.:)
bara en vecka tills nästa gång
Men nästa vecka ska jag väl försöka äta nåt lite gott
o nästa helg igen är det ju UTSTÄLLNING I VARBERG JIIPPIII!!!!!!

WOW!
Vilken fredagkväll med Rocktema denna gång! KANON! Dessutom med den roliga rockkillen som kommenterade alla paren!!
Laila och Nicklas var ju helt fenomenala och mina absoluta favoriter! Morgan är inte så illa han heller..!
Däremot kan jag inte hålla med flera er…. Magnus är OK men tyvärr inte min favo. Jag har ju aldrig gillat byggartyper, de ser ut som förväxta anabola byggare….. sorry, det blir inte snyggt när han dansar…
Hoppas nästa fredag blir lika kul!
Kram
Lisa
S*Amors Troll
1 timme o 45 minuter
hoppas man får skratta lika mycket ikväll
ett skratt förlänger livet

ja, det ska man ju se på.
Heja Laila.

Snart dags… Håller ändå på Magnus!! Det är inte många karlar med den kroppen som överhuvudtaget kan röra sig. Litet heja till Morgan!
20 minuter kvar:):)

3 minuter kvar
det var ju verkligen förvånande
jag var helt säker på att Elisabeth skulle åka ut
fast jag tyckte att hon var jättebra idag
hon följde honom såååå fint o mjukt

Heja Laila, du är klart bäst.
Ann-Louise.

Heja Magnus,
Klart bäst ikväll!!!
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

Heja Magnus! Han och Annika är helt klart bäst ikväll // Karin
Karin
jag o Anna tittade ju på det på Fregatten i Varberg
Var så härligt att slappa efter en eftermiddag i Sparbankshallen där vi jobbat….hårt hehe
sen blev det en god buffe på kvällen o som avslutades med Lets Dance
kan en fredag bli bättre
heja Magnus o Laila o Morgan 

Jaha, mina vänner. Vem tror ni åker ut i kväll då??
Svårt tycker jag.
Ann-Louise.

Jaaaaaa, mycket svårt men jag tror tyvärr Morgan "hänger löst"
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

#108 Va hänger Morgan löst
han brukar dansa jättebra, vi såg på Så ska det låta och vi missade början av Lets dance.
Karin

NEJ!!!
JAG tror att Morgan hänger löst!
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

#110 Jag hoppas att Magnus sitter fast
.
Karin

Det hoppas jag med

//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
oj oj oj
nästan en sensation att Morgan åkte ut
jag håller på Magnus…men jag kan ju ärligt säga att han inte är den som dansar bäst just nu.
men ändå…heja Magnus

Håller med dig Anki. Jag hoppas också på Magnus // Karin
Karin
#114..jag var hos min vet igår
o han sa att Laila ju är en danslärare?!?
jag läser aldrig tidningar så kanske har det stått där men för mig så var det nytt:)
Han håller oxå på Magnus:):)

Jag håller med dig,men han är ju så sööööt Magnus.Ha en kul TV-kväll
Hälsningar LENA
HEJA MAGNUS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ikväll blir det troligtvis en räkmacka
jag har slut på ideer
o jag vill inte ha nåt varmt
vad ska ni andra äta då?

Ikväll blir det kebabpizza med massor med vitlökssås. Så i morgon kan man inte vistas bland folk för man luktar bara vitlök. men gott är det. MMmmmmmmmmmm.
Ann-Louise.
#120..låter gott
Nu har jag varit på Ica Kvantum i Vänersborg o handlat
det blev lite grillade revbenspjäll + vitlöksbröd tills ikväll
o så blev det en bit smörgåstårta till imorgon o så köpte jag till lite extra räkor att lägga på
så fick man provsmaka lite vitlöksost i affären så det blev lite sånt med kex oxå
mums
nu är det bara 25 minuter kvar

Jag lägger min röst, eller flera på Magnus ikväll!
Lax med gorgonzolaröra står i ugnen och potatisen ska snart pressas, till det sallad och en god romsås, och ett glas rött.
Ha en trevlig kväll allesammans!
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

Heja Heja Laila!!!!!! Helt suverän slutnummer!!!!!!!!
//Chatrine

Håller med om att slutnumret med Laila var bra, men Magnus nummer som var lite roligare var oxå bra!
Svårt att välja favorit då båda är lika bra, men mina röster har gått till Magnus ikväll!
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

Håller med Chatrine WOW vilket slutnummer av Laila och Tobias
Helt klart bäst ikväll
Anna

Jag gillade Magnus slutnummer, det var roligt och underhållande.
Stort grattis till Magnus och Annika, två värdiga vinnare.
Karin
Trots att Lailas slutnummer var det bästa. ¨så var Magnus & Annika solklara favoritee här !!!
Sååå kul att de vann :)
/Linda
jag håller med om att Lailas nummer var helt outstanding
men ändå höll jag på Magnus
När de sa att Magnus vann så skrek jag så katterna hoppade till
de är inte vana vid att matte beter sig så:):):)
Imorgon är det Robinson..o så börjar ju uttagningarna till nästa Idol
wow…vad vi har mycket kul att följa
Ja, så var det avgjort med Mgnus om vinnare. Det var han väl värd.
Fast personligen tyckte jag nog att Laila var ett strå vassare.
Jag har sett att när det gäller för svenska folket att rösta på vinnare så är det inte den som är duktigast som vinner, utan den mest populära. Det stämde även här. Folket är ju inte specialister på dans, men något måste de ju gå på.
Magnus, som pratade så fint och ofta om sin fru, låg bra till. Laila som pratade om att hon jobbat för att bli bäst "duktig flicka-syndromet" vann inte lika många röster. Jag tror också att det stack lite i ögonen på folk att hon gav bort en USA-resa till sin danspartner, i dessa bank-kristider med arbetslöshet och ekonomiska bekymmer. Hon skulle ha fokuserat mer på sin son, det hade gått hem i stugorna.
En liten personlig reflektion över hur urval troligen går till.
Jag tycker att Magnus var jätteduktig, så för mig spelade det ingen roll, vem som vann. Jag blev väldigt förvånad över att Morgan åkte ut före Magnus.
MVH Erna
Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se