Perser iFokus

Perser

Etikett11-utställning
Läst 1178 ggr
deroba
2009-03-24 16:30
0

Preparering?

Jag som är totalt novis i utställningsvärlden, förutom att jag varit och tittat på två Glad Undrar lite hur ni preparerar era katter inför utställning. Det finns ju miljoner olika sätt för olika katter och pälsar men jag är nyfiken på hur långt i förväg börjar ni. Katterna får ju sina vardagsbad  när dom behöver dom men just inför utställning? Det finns ju hur mycket fix o trix som helst och det vore väl skoj om vi kunde dela med oss av våra tips? Som t ex huvudet hur gör du för att få fram bästa formen och när gör du det? Svansen, effilerar du den och i såna fall i vilken form. Rakt av, rundad eller tromb? Plockar du kontinuerligt men går inte lite extra för det inför utställning? Plockar eller effilerar du huvudet? Ja men ni förstår säkert vad det är jag vill veta… Så fram med alla tips ni kan komma med. Jag väntar med spänning…

IdaJ
2009-03-24 18:48
0

Jag har provat att klippa svansen en gång med effileringssaxen och det var inte så populärt hos domarna, så det gör jag inte om Flört

IdaJ
2009-03-24 18:49
0

Öronen brukar jag försöka noppa ett tag innan utställningen så att det ska se mer naturligt ut…

Och runt ögonen klipper jag strax innan.

deroba
2009-03-24 21:08
0

Badning då Ida, gör du påsamma sätt som ett vardagsbad eller något extra? Noppar du svansen eller låter du den vara bara?

IdaJ
2009-03-24 21:11
0

Jag noppar svansen för hand.

Badet kör jag med yes 2 varv & groomers goop där det är extra fett som avfettning. Sen två varv med schampo och ett varv med balsam. Jag använder Espree Silky Show schampo och balsam på de flesta.