"Försvunna" trådar
Kanske någon admin som vet svaret på det här?
Nu har det hänt igen, för andra gången på kort tid har en hel tråd försvunnit. Båda trådarna skapades av samma person och båda försvann när inläggen i dem blev för stötande för personen ifråga. Ingen av dem innehöll dock otrevligt språk (undantaget från trådskaparen).
Kan man ta bort en hel tråd om man skapat första meddelandet själv, eller är det admin som gått in och rensat?
Om svaret är "man kan ta bort den själv" är jag inte förvånad. Om det är admin, så undrar jag varför trådarna deletats ;)
Bara nyfiken! =)
/Emma
Emma, precis vad jag också gått & funderat på idag. Förra året var det endel trådar som "spårade ur" här som jag startat & kände mig "påhoppad". Då gick det absolut inte att ta bort hela trådarna??? Utan då redigerades vissa saker bara
Mvh Linda
#0 nu vet jag ju inte exakt vilka trådar du menar…men jag tror att du menar, "till salu perser/colourpoint" och " här är våran nya kull…"
**Nej, trådskaparen själv kan inte ta bort trådarna..
**utan det är Sajtvärd eller Medarbetare som kan göra det.
I ovanstående fallet så togs trådarna bort just på grund av att det hölls ett otrevligt språk, o detta är förbjudet enligt våra regler.
Så när det börjades bli otrevligt så tog vi bort båda trådarna.
O defintivt inte på trådskaparens begäran utan att vi Medarbetare o värd tyckte att nu är reglerna överskridna…o vem som har överskridit reglerna kan ju personen/erna själv se för varning har då utdelats. Har ni inte fått några varningar så kan ni ju se att det inte är pga ert skrivande som tråden är borttagen.
#1..jag vet inte vilka trådar det var som du menar Linda, det har jag glömt bort nu:)…men alla ska veta att när vi tar bort trådar så gör vi det för att otrevligheter eller påhopp eller annat har pågått i trådarna.
För att förklara lite vad som gäller när "sånt här" händer.
Ni vet ju att när regelbrott görs..så får den som gjort brottet en varning, där vi förklarar vad som är regelbrott o i vilken tråd det har gjorts…upprepas det så utdelas varning nr 2..o upprepas det igen så utdelas varning nr 3 o då tas skrivrättigheterna bort så fort Ida är inne o kan göra det. För det är bara Ida som kan ta bort skrivrättigheterna.
Jag vet att det redigerades mer i trådar som har spårat ur förr…men sen så bestämde vi att om det spårar ur så är det bättre att hela tråden antingen låses eller tas bort…för om man plockar bort vissa meningar så blir allt out of context….
Hoppas det svarar på era frågor:)
Har jag förklarar på nåt knasigt sätt så kan nog andra gå in o förklara bättre.
Men ni ska alla veta att vi gör vårt allra bästa för att försöka ha en lugn o fin sida…där man kan fråga vad man vill, men i trevlig ton. Där vi kan ha intressanta o givande diskussioner utan otrevligheter o påhopp. O det är inte alltid så lätt ska ni veta.

Tack för svaret annki! Jag var som sagt bara nyfiken, och det var inte ett knasigt svar alls :)
(Och eftersom jag inte hade en aning om varför de var borta så var de ju i alla fall inte jag - puh!) =)

Har också undrat samma sak. Vad bra svar, då vet man ju varför. Blev lite förvånad över att det saknades trådar.
Ann-Louise.

Tack för förklaringen!
Jag har oxå funderat vart de tog vägen
Kram Chatrine
#2 Om man tappar skrivrättigheten här på perser, betyder det då att man tappat rätten att skriva på alla sajter på i fokus? För iom att man loggat in har man ju åtkomst till samtliga forum.

#6 Nej! Man tappar i första hand skrivrättigheterna på denna sajt.
Men fortsätter personen i fråga att vara otrevlig och skapa "bråk", med nya identiteter eller på andra ifokus-sajter m.m. så kan personen tappa skrivrättigheterna från hela iFokus. Innan det skulle hända får personen varingar av ifokus-ägarna först.
Det är väldigt sällsynt att sådana åtgärder behövs.
Jag har missat det totalt som vanligt. 

Tack Annki, då jag var en av de sista som skrev på en av trådarna, undrade jag med vad som hänt! Nu kan ju trådskaparen skrivit ngt efter mig, men det var ganska sen kväll när jag skrev och morgonen efter var det borta, -vi var flera som undrade vad som hänt.
Tack igen '
kramisar Gunnil
i den tråden var du den sista som skrev…så du behöver inte fundera på om nån skrev efteråt:)
Nu hoppas vi på trevliga o produktiva trådar där vi alla kan dela med oss av vår enorma kunskap
för det har vi sammantaget.
Tänk att kunna gå in här o fråga om nästan vad som helst…o få flera bra svar inom en timme.
O detta gäller inte bara katt..utan ALLT
Jag är så glad att jag hittade hit
för mer än 2 år sen.
Kram Annki

Tack Annki! :)
Jag skulle vilja uppmana alla att läsa igenom våra Skrivregler igen!
De finns högst upp i inläggslisten och även under fliken artiklar…