Perser iFokus

Perser

Etikett: 03-avel-genetik-uppfödning
Läst 1560 ggr
Friida
0

Har era honor börjat "vårlöpa"?

Ja, har era honor börjat med sina löpperioder? Har en hona som jag väntar på men nä nä, bara  för att jag vill att hon ska börja så verkar hon inte alls vara på gång…

Hur långa uppehåll brukar era honor ha? Min hona har nu inte löpt på ca fem månader så hon borde väl komma igång nu?

IdaJ
0

Hon kommer säkert snart igång. Min hona började redan i december…

Annkis54
0

mina går på p-piller allihopa
så jag hoppas verkligen inte nån går i löp
ska ta bort pillren i maj

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

frukove
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här väntar jag på att Venuz ska börja löpa men hon har ju gått på piller och de tog jag bort för 3 veckor sen.

Tidigare har hon fått löpbeteende om jag missat pillret en dag!Men nu…näää!Hon kan ju ha blivit steril.

Jag har inte sett så mycket vårsol än heller.Hoppas på den!

heléne

SofiaJ
0

Men Helene planerar du kattungar vad roligt!!!  Är det Olle som ska få bli pappa igen eller skall du låna?

frukove
0

Jag har tänkt mej en favorit i repris.Dvs:Olle och Venuz.

Då får vi väl se vad som händer…det är ju det där med att planera som inte brukar bli så bra.

Heléne

monisa
0

Min Vanja är nu nästan 10 månader och går runt och spinner som en galning. Om hon blir upp-plockad och kelad med blir hon alldeles till sig, spinner och far runt och upp med rumpan i ansiktet - mysigt värre Obestämd. Dessvärre är min katt-kille inte ett dugg intresserad (lika gammal), men jag har fått hjälp från katt-killens uppfödare och Vanja skall få träffa en lite äldre herre istället. Lika bra det så hon får träffa en erfaren katt första gången.

Om några timmar ska jag till veterinären och skaffa erfoderliga intyg och FIP-testa henne. Passar på att ta med båda ullbollarna så intyg är klart.

Igår hittade hon en skål på köksbordet som var helt oemotståndlig fast den är alldeles för liten…

Kyss

monisa
0

Ligga går väl an, men sova..

Kyss

yadhayezibas
0

2 av mina går på p-piller men har löpt igenom ett par ggr redan.  INTE så kul…
Den tredje har löpt 3 ggr på kort tid så hon är nyparad nu. Skrattande

Killen
0

Min ena hona har inte löpt på två år. Men nu har hon passat på, men hon är hyffsat lugn om man jämför med min andra, som har löpt som en galning i flera veckor…

Går återigen på p piller.

kissmekate.blogg.se

englagirl
0

Mina honor har löpt på löpande band hela högen! Dom triggar igång varandra :-)

Har parat några och några får stå över!

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Songhios
0

Jajamensan! Min exothona "Pinglan" löper för första gången i sitt liv! Har en oerfaren hane som är för ung än men han försöker ivarjefall. Vår collietik Bella blir väldans uppvaktad också av Pinglan.

//Inga-Lill

Dmiorettys
0

Ja hela gänget där hemma triggar varandra på löpande band. Så frustrerande när jag så gärna vill ta kullar på dem men inte har någon lämplig hane. De får vänta tills den rätte herren dyker upp.

Någon som kan tänka sig att låna ut sin hane ?

frukove
0

Ojj,nu har Venuz börjat löpa.

Och Olle vet vad han ska göra.Så om allt går vägen har jag kattungar i sommar!

Heléne

http://optimalprimes.blogg.se/

[Guardians]
0

Här har mina honor gått i löp och hanen smått frustrerad men mina honor går nu på p-piller då jag inte kan ha någon kull förräns tidigast i höst pga en resa i sommar då min man fyller jämnt, man kan ju inte överlåta allt på kattvakten. Min hane hade däremot med stort nöje haft dessa honor till sitt förfogande…. försöker nu få upp han i hull igen för utställningarna framöver här i vår och sommar.

UlricaAndersson
0

Här hemma har det varit ett snabbt övergående löp verkar det som ;)

Mina kastrater förstår ingenting och det råder allmän förvirring från alla håll och kanter. hihi

ophelia
0

Här är det två damer som inte förstår att det inte händer

något kulObestämdDe vill ha lite Action nu Tungan uteSå en hane kommer att bli välkomnad när han väl dyker uppCool

Så länge får man ta saken i egen tassSkrattande

//Sylvia

Songhios
0

# 13

Vackra, vackra Venuz!Kyss

Är hon dotter till "min" Pus Stargates Black Hole som Lisa fick?

/Inga-Lill

yadhayezibas
0

#12 Jag har två hanar som står till tjänst åt vårpilska honor. Cool

Annkis54
0

#16 HAHAHA

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

BeautyAngels
0

Här har flickorna äntligen fattar att det är säsong att löpa *ler*

/Linda

frukove
0

#17 Joo ,Venuz är så vacker.Och en väldigt speciell dam som vet vad hon vill.

Nej, hon är inte en dotter efter Pus -det är Sahba´s Temptation to Amour som är hennes mor och Athelstone´s Iron Man är far.

På min hemsida ser du hennes stamtavla;

http://hem.bredband.net/helfah/missar/index.html

Heléne Fahlgren

Optimal Primes

Friida
0

Nu har min tjej också löpt..men inte vågar pojken intressera sig för henne inte :( Hon är i normala fall en riktig lite elaking och hennes nu milda humör verkar skrämma stackars Don Juan ännu mer :) I ren frustration så tog honan nackgrepp på honom också…skulle väl visa hur  det hela ska gå till tro. Ja ja får väl se  om han repar mod till nästa löp

Boromir
0

Här har vårlöpet varit igång ett tag, hade hoppats på smått, men båda är oerfarna så de kanske behöver öva lite. Xino är mycket trogen och ser inte åt någon annan hona än Pytte. Jag hoppas att det går över…

// Malin