Perser iFokus

Perser

Etikett01-allmänt-om-perser-exotic-standard
Läst 1510 ggr
longnosade-perser
0

Tingning av katt hjälp!!!!!

hur gör man med tingning av katt när ägaren bor i en annan stad.

// Anna & kattfamiljen

stina63
0

Menar du när dom tingar en katt? Dom kan sätta in pengarna på ett konto som ni har,

Det gjorde jag när jag tingade mina små pågar

tina

longnosade-perser
0

Ja men tänk om dom inte vill det

Man kan juh inte bara lägga in pengar på folks konton bara sådär

jag skulle alldrig göra det.

jag tänkte mer hur göra man med pappret som heter

Tingning av katt

dom måste juh skriva under det och vi okså

men det går juh inte när dom inte bor i samma stad hur gör man då???

// Anna & kattfamiljen

Cajza
0

Om du fyller i alla uppgifter "Tingning av katt" och när köparna satt in handpengen på ditt konto, så skickar du avtalet till dem. De behöver inte skriva under det, de har avtalet. Så brukar vi göra. // Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

stina63
0

Jo det är klart att när man tingar så skriver man under också på ett papper,
Och bor man så pass långt ifrån så man inte kan hälsa på den nya katten som man vill ha, Då får man kanske se så många bilder skickade till en så möjligt Och få pappren hemskickade innan man skickar in pengarna,

Man lägger inte in pengar så där på andras konto, Har man kommet överens om att dom vill ha katten så får dom skriva på pappret och skicka tillbaka och sensätta in pengarna,

Tiningspengarna brukar dom inte få tillbaka om dom ångrar sig.

tina

simzonites
0

Nog vill du väl träffa de eventuella köparna innan du lovar dem att köpa kattunge av dig? Som köpare bör de vara intresserade av att se och träffa både kattungen och uppfödaren innan de bestämmer sig, för allas bästa.
Annars är det viktigt att få en bra kontakt via telefon och så kan man ju skicka tingningsavtalet.

/Lotta

Cajza
0

#5 Ibland kan köparna bo långt borta, vi sålde en katt till Jönköping och de hade vi kontakt både via mail och telefon. Vi skickade foton och små filmer på honom så de fick "träffa" honom.

De satte in handpeng på vårt konto och därefter jag skrev under och skickade tingningsavtalet till dem.

Narurligtvis är det att fördra en personlig kontakt med de nya ägarna, men då gäller det att sälja nära.

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

simzonites
0

#6 Jo det är klart att det finns köpare som inte bor så nära, vi har sålt en del kattungar till Danmark och då har de ju inte åkt två gånger. Men helst vill vi träffa våra kattungeköpare, har man gått på "fel" köpare så blir man lite orolig Skäms

Som "ny" uppfödare kan det ju kännas tryggt att sälja kattungarna till de som kan komma och hälsa på. Skrattande

/Lotta

Denna kommentar har tagits bort.
MonicaLagerquist
0

Har köparna så lite tilltro till mig som uppfödare att de inte ens vill betala in tingningsavgiften så vet jag inte om jag skulle vara intresserad av att sälja till dem.

Jag skriver in alla uppgifter på tingningsavtalet sen mailar jag avtalet till köparen  som skriverut det och därefter skriver under det och sen skickar tillbaka det påskrivet till mig.

Stolt ägare till tre La permer

yadhayezibas
0

Vi har tex sålt en till Norge. Fick skicka mkt filmer och bilder. Och vi hade telefonkontakt. Hon satte in tingningspengen på vårt konto och jag skicka tingningsavtalet efter det. Hon skrev på och skickade tillbaka det ena till mig. Ömsesidigt förtroende gäller det ju att ha. När de hämtade sin katt så stannade de över natten hos oss så vi kunde umgås och lära känna varandra lite mer. Jag hade reserverat mig för att ev avböja köpet ifall nåt kändes fel men de var/är toppen bra.