Perser iFokus

Perser

Etikett09-hälsa-beteenden
Läst 1198 ggr
Bullan
0

Mina katter äter hellre hundmat! =(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ju skaffat mej en JackRussellvalp, katterna och han går jättebra ihop.

Han är dålig på att äta fasta tider och vill gå och äta litet då och då, så har han gjort sedan han började äta hos uppfödaren och fram tills dess att jag tog honom som 14v valp. Nu är han 18.5v och det är hopplöst att få han att äta fasta måltider, då äter han inget allsObestämd

Mina katter har ju givetvis uppmärksammat vovvens mat, och störtälskar den! Så fort jag sätter mat i skålen, så är de där och äterRynkar på näsan 

Tror ni de kan bli sjuka eller få brister om de äter 25% hundmat/dag?

Jag fösöker med alla medel att lära vovven äta upp det jag sätter i skålen…men det går trögt vill jag säja.

Nedan bild på Barre med sin "bläckis"Glad

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

ophelia
0

Hej du

Kan inte låta bli att le lite igenkännande.Har ju också  Russell och här är det precis likadant.Så torrfodret får stå framme och det äts när man är hungrig.Det vill säga när man inte fått dela mattes och husses middagGladMina katter äter inte den maten så jag vet inte hur det påverkar dem.Kanske det fortfarande är nyhetens behag.Annars så får du kanske ge lite gimpet eller så för att de ska få i sig alla vitaminer och mineraler.

Marita-L
0

Ja i såfall borde mina vara jätte sjukaFlört då har smaskat lite av mina hundars mat i åratal…

Hundens mat innehåller ju inte det som katten behöver och kattens mat har för mycket av det hunder behöver…

Ibörjat så är det nyhetens behag sedan avtar det med tiden.. nu har jag bara en som går å små äter ur hundarnas skålar.

Jag har aldrig fasta måltider till mina hundar jag har alltid färsk mat framme, de äter när de är hunriga.

Ibörjan när de var små ja då gick det nog lite väl sprängdfyllda magar men det gick över när dom fick se.. ja men här finns ju mat jag behöver inte äta som att varje mål var den sistaFlört

Han är så söt din lilla goding

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Annika1963
0

Jag skulle sätta ner hans matskål och äter han inte inom 10 minuter så skulle jag ta bort hans mat.Nu har du ju en mindre ras.Men skulle mina inte äta på morgonen så serveras inget fören på kvällen igen..Jag har schäfer och golden retriever.

/Annika

krasivis
0

Precis det du skriver Annika tänkte jag också skriva. Jag har ju en liten hundras, Norfolkterrier. Här sätts maten ner på golvet och äter man inte upp inom ca tio - femton minuter så tar jag bort maten igen. Nästa mattillfälle blir på kvällen. Det är inte bra för hunden att ha maten stående framme hela tiden.

Katternas mat finns uppe på bänken, den kan inte stå på golvet för då äter hundarna upp den meddetsamma.

www.krasivis.se

Marita-L
0

Jag har min kattmat/foder på golvet tillsammans med mina hundars skålar det fungerar hur bra som hellst men det var också ett jobbigt kämpande i början OskyldigSkrattande

Crystal Pearl´s

miascharming
0

Menar du att hundarna låter bli kattmaten  Förvånad?

Marita-L
0

hihihi ja så menar jagGlad fast det händer någon enstaka gång att Sara tar någon bit ut på mattan men det är allt. Men det var jobbit att komma hit… det kostade en säck kattmat å mkt träningFlört

Crystal Pearl´s

frukove
0

Nina!Vilken underbar bild på Barre!Han är ju en jättesöt kille!Hoppas du får ordning på hans matvanor.

Heléne

Alsace
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina katter äter hundens mat, fast inte lika mycket som hunden vill ha katternas mat, min hund tycker att hon e katt och det är hennes rätt, där delar hon och jag inte samma åsikt, Så hon smyger sig och själ katternas mat när jag inte ser. Ja ja hon går bakom ryggen på mig och det har vi talat om hihihiFlört

skickar med en bild på min svarta "perser" skulle vilja kalla henne sköldpadda, välj själva, ingen utställning här så det spelar ingen roll

hahahaSkrattande

Marylands
0

Oj Oj vilken härlig bild

själva har vi en dvärgspets ofta på besök då får man vara snabb om man har extra godsaker på golvet vill jag lova hihi

Anna

Bullan
0

Hehe, så skönt att höra att man inte är ensam om dettaFlört

Nu har jag testat att blanda i litet blötmat i hundens matskål, då är det bara huskatten som är där och äter, men inte persertöserna! Och vovven äter mera åt gången. Så det han själv inte äter upp nu varje måltid, det gör huskatten åt honom. Och han är jag inte så orolig för då han skaffar sin mat själv ute för det mesta, så han får nog i sej allt han behöver och litet till.

Barre kan inte komma åt katternas mat, den har jag på deras klätterställning, vilket funkerar mkt braGlad

Undrans om hundmat verkligen smakar så gott för katterna? eller om de bara äter så inte hunden ska fåObestämd hehe…ja hur som helst, så fixade det sej med litet VOVVFlört

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Alsace
0

Jag får nästan muta mitt lilla troll för att äta hundmaten, tyvärr älskar hon kattmat, men hon är ju inte tjock och det är mer kött i kattmaten. Nu ger jag henne lite matrester i sin mat för att hon ska äta. Det var tur för mig att hon gillade kattmat när hon kom för då vägrade hon all hundmat. Hon är ju en liten hund, så hon äter inte mycket och har aldrig gjort.  

Lycka till med sötnosen!

Gunnil

Bullan
0

#9 Vilken sötnos du har därGlad Vad är det för ras? Min hund äter också mer än gärna kattmat som katterna tappar ner på golvet.

Konstigt att de heller äter varandras mat än sin egen. Kanske hundmat är smakligare för katt och tvärt omObestämd

Alsace
0

Det är en blandis mellan yorkshirterrier och dvärgsnauzer, som jag har adopterat från ett räddningscenter.

Vad jag har fattat så är det mer kött i kattmaten än hundmaten och alla hundar älskar kattmat, de bör dock inte äta det jämt då det är mer salter m.m i kattmaten och det ska inte hundar ha, samt så äter katterna hundarnas mat får de bristsjukdomar, men våra katter här äter inte mycket hundmat så jag är inte orolig.

Din hund är väldigt fin och jag höll på att köpa en sådan för 7 år sedan men mitt ex fick stora själva för allt ansvar, så det blev ingen hund den gången.

lycka till gunnil