Äntligen FREDAG!!!!!
Tänk att veckorna går såå fort!! Jag bara älskar när det är fredag igen!!!
Har inget inbokat i helgen skönt!!!
Här i Ludvika lyser solen med sin frånvaro
Sitter som vanligt och funderar på vad man ska äta i kväll. Det är såå tråkigt med mat! Jag har så dålig fantasi!
Ha en underbar helg
Kram Chatrine

Visst är det härligt med fredag!!! Samma väder här som i Ludvika mulet typiskt närman är ledig igår var det strålande sol men men det finns ju annat man kan pyssla med. Ha nu en riktigt skön helg allihopa nu ska jag dra iväg och handla mat för helgen
Trevlig Helg
Christina

Håller helt med fredag är BÄST
här börjar det oxo molna till
ska åka till Vetrinären och vaccinera en hona sen är det bad och vanliga städ på schemat
trevlig helg
Anna
I Trollhättan är det 3 dagen på rad det är strålande solsken
båda jag o katterna vistas nu mest ute på altanen.
Idag kommer "japanerna" o hämtar Comsi.
Sen är det bara 7 katter kvar..o där har jag tänkt att försöka hålla mig.
Ikväll Lets Dance…hmmm nåt gott att äta får man ju försöka klura ut.
ha en trevlig dag alla.

Mattips till er som har dålig fantasi :-o)
1 bit lax, ca 2 hg, snitta den på mitten. Blanda gorgonzola och creme fraiche och fyll laxen med röran och strö över lite rosépeppar, in i ugnen tills laxen är färdig.
Servera med romsås och pressad potatis och en god sallad.
Det blir det hos mig ikväll och ett glas rött!
ha en underbar fortsättning på dagen!
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

eller varför inte
- 1 bit färsk lax med skinn
- 1 dl grovt salt
- 1 hg gorgonzola
- 5 dl creme fraiche
- 2 msk grönsaksfond
- 2 dl torrt vitt vin
- 1 citron
- 1 knippe dill
Lägg laxen med skinnet uppåt på en bädd av dill, skivad citron och olivolja. Strö det grova saltet på skinnet så det täcks. In i ugnen ca. 20 min i 200 °C. Koka upp creme fraiche med grönsaksfonden och vinet låt det sjuda lägg i gorgonzolan efter 5 minuter låt den smälta, sila och servera med pressad potatis och en enklare sallad.
Ni märker att jag gillar lax va? 
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

ett till recept med lax
4 st
laxfiléer
2 knippen
dill
1 st
hummerfond efter smak, själv tar jag säkert 1 dl
4 dl
crème fraiche,
3 dl
grädde
1 st
fiskbuljongtärning
1 st
salt och peppar efter smak
1 st
purjolök
Gör så här
- Stek purjolöken, finhackad. Blanda i crème fraiche, grädde och hummerfond efter smak. Själv brukar jag ta ganska mycket, häll i lite först och smaka av så du får lagom smak. Salta och peppra. Lägg i buljongtärningen. Låt koka ihop och smaka av igen.
- Skär laxen i ganska stora tärningar och lägg i såsen. Låt puttra några minuter. Klipp dillen och tillsätt den och låt det koka ihop.
- Servera med kokt potatis eller klyftpotatis. Jag gör alltid extra mycket sås, jag tycker såsen är så god! Receptet funkar även med torsk eller kolja, men godast är med lax. Det är enkelt att göra dubbel sats och frysa in.
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
Ja fyy vad veckorna går fort. Jag hinner inte med ett dugg!! 
Här blir det vitlöksmarinerad grillad oxfile, hemgjorda klyftpotatisar och nån god sås till Let's dance ikväll. Sambon är iväg och spelar dataspel hela natten ( ja han har trots sina 33 år inte vuxit ifrån det ännu) så jag och flickorna är själva hemma. Rätt skönt faktiskt.
Imorgon blir det ridning klockan 11 och sen är det födelsedagsfest för kompisarna( 11 år fyller dottra och man får inte kalla det kalas längre =)
På söndag kommer släkten och firar så det blir fullt upp hela helgen.
Ha en härlig helg!! Hoppas vi får lite sol allihopa!

Ja hær har det inte blivit nån fancy mat,ska på utstællning i helgen så jag ska snart hoppa isæng ,ska upp 05.30…puhhh!!!
Ha en fin helg allihopa!!
Kramisar oss 3

Lycka till!
Håller tummarna!
Klem
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

Tack Lena….
Kommer med lite uppdatering i løpet av helgen!!!
Kramisar oss 3