Perser iFokus

Perser

Etikett: 09-hälsa-beteenden
Läst 2451 ggr
Cybercat
0

Hallonblad och andra örter (Homeopati)

Hallå i stugorna!

Jag är på jakt efter kosttillskott och olika örtessenser. Det verkar ju vara stört omöjligt att hitta i det här landet!

Exempel: Hallonblad. Jodå, det går att köpa blad för att göra eget te lite här och där - men att hitta ett extrakt det bara GÅR inte. Något mycket lättare att få in en katt 5 droppar från en pipett än få den att dricka en halv kopp te :)

Andra exempel: Homeopatiska tillskott för djur. Loppan går på en jättecocktail av olika saker sedan hennes nära-döden-upplevelse i höstas. Bland annat något som kallas "Hepatosupport" och är en flytande lösning som innehåller hela VitaminB-spektrat samt mjölktistelextrakt. Detta är för hennes lever.

Finns det NÅGONSTANS att köpa den här typen av medel ifrån i Sverige? Eller i värsta fall Europa? Frakten ifrån USA är väl illa nog, men minst 50% av gångerna fastar de dessutom i tullen och blir kraftigt försenade samt får ett ytterligare påslag på 25% (och så postens egen lilla tullavgift på 150 kr för att de varit tvugna att "hantera" paketet)

Please, anyone?

Annkis54
0

vår Lotta, Simzonites är ju djurhomeopat
hon kanske kan hjälpa dig

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Cybercat
0

Ja, det är sant! Lotta, please?

Eller som Caroline sjöng: Snälla, snälla, snälla! :)

miascharming
0

Hej !

Jag önskar samma info som dig..finns det någon i Europa ?

Mitt tips annars är .

Du kan köpa hallonblads sirap/extrakt i USA- och den fastnar inte i tullen Skrattande

Här :  Revival Animal Health

Men beställ inget annant som inte är godkänt samtidigt :-)* Blink Blink *

Dock så är det frakt,skatt ,tull och moms som tillkommer Rynkar på näsan

Så passa på att beställa andra bra att ha saker samtidigt..så beställningen lönar sig.

Dom har storpack med KMR tex.

Billig Nutrical & Bene Bac Gel ( Samma som Zoolack )

Roliga leksaker m.m

Men dom är snabba i sin leverans ..ca 1 vecka..MAX 2veckor.

Har beställt av dom många gånger & är supernöjd.

Mvh Mia

Marylands
0

Hej Emma ( o Daniel o framför allt Nisse ;) )

Vi har köpt hallonlövstabletter. Hjälper hur jäkla bra som helst. Vill inte ha en dräktig hona här hemma utan att ha dem tabletterna. Stärker och hjälper honorna något enormt.

Och, man slipper pipetta in det i munnen :)

Nu när jag sökte på den hemsidan finns inte tablettformen kvar att köpa men det borde ju finnas någon annanstans.

/Therese

Marylands
0

http://www.myvitanet.com/red-raspberry-leaves-100-cap.html fast det är ju iofs usa tror jag…

Annkis54
0

låter ju som om det skulle vara nåt för oss kvinnor oxå:)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Cybercat
0

Absolut Annkis. Det används flitigt av gravida kvinnor. En av de mest kända "gamla huskurerna", bland annat föratt det verkligen fungerar. Den aktiva substansen i hallonbladen är oxytocin, alltså samma som den värkdrivande medicinen (också ett "må bra"-hormon) - men i så låga doser som man får den i teet så verkar det istället för att stärka och tona upp livmodern för att göra forlossningen enklare och snabbare. Dessutom stimulerar det mjölkproduktionen.

Jag säger som Therese, jag skulle aldrig ha en dräktig hona utan red rasberry längre - och skulle jag själv bli gravid så skulle jag dricka hinkvis med te :)

Bara för att förtydliga - jag har alltså hemma av både detta och marshmallow - men lagrena håller på att ta slut och jag hoppades slippa långbeställa.

Man kanske skulle starta upp en Europeisk filial av Revival… Affärsidé?

ixidixi
0

#7 Låter mycket intressant! Har aldrig hört om det förut??

//Chatrine

simzonites
0

Cybercat: du kan kolla med DCG om de har det homeopatiska komplexmedel som du söker.

Jag  jobbar inte med komplexmedel själv, så jag kan tyvärr inte hjälpa dig, ett komplexmedel är en sammansättning av flerar olika homeopatiska medel.

Har du haft kontakt med någon homeopat som ordinerat henne detta? I så fall borde du ju kunna köpa genom dom. Vad är det för tillverkare? Blir lättare att hitta försäljare om du har namnet på tillverkaren.

/Lotta

Marylands
0

Härifrån köper vi  'England* Therese har inte den bästa  koll på mitt shoppande Tungan utehttp://www.holisticpetsupplies.co.uk/product_info.php?cPath=151&products_id=41

Anna

Nej, jag tillhandahåller bara betalkortet… /ThereseGuld i mun

Cybercat
0

#10 - Hahahaha tjejer, nu fick jag mig ett gott skratt! Ni är för sköna! =) Jag skall kolla upp det!

#9 - Jag hittade flera av de tillskott hon får via en yahoolista om just hennes leverproblem. Beställde gjorde jag sedan från www.homevet.com som drivs av Jeff Feinman, både MVD och certifierat holistisk veterinär. Det är inte som att beställa någon annan stans ifrån - man får fylla i djurets ras,. ålder, vikt och sjukdomshistoria - så återkommer han om han tycker att man beställt rätt eller fel, med förslag om annat. Det kändes grymt seriöst att min beställning efter att han lagt sig i blev BILLIGARE än den ursprungligen var =)  Men jag träffar gärna någon nära - vet du någon bra djurhomeopat och/eller holistisk vet i Göteborgsområdet?

#8 Det är jätteintressent och mycket bra Chatrine, jag kan skriva till dig separat om det om du vill.

ixidixi
0

#11 Ja gör det!!!!!

Kram Chatrine

Cybercat
0

Haha! Nu har jag själv hittat en engelsk site som för "Nature's Answer" vilket är ett märke jag själv haft väldigt goda erfarenheter av. Mitt nuvarade hallonbladsextrakt är därifrån, till exempel.

Själv tycker jag att droppa 0,5 ml från en pipett i en katts mun är MYCKET lättare än att ge en tablett - men allt sådant här är ju personligt =)  Katterna verkar inte tycka att det är särskilt äckligt i alla fall, vilket ju är tacksamt =)

En annan grymt praktisk essens för kattuppfödare är "Black Cohort Root" som kan användas på honor för att stimulera igång löpning och, bäst av allt, på hanar för att dra ner markeringsbeteende.

Om ni bestämmer ewr för att beställa tinkturer av det här slaget, var JÄTTENOGA med att de nte innehåller alkohol. Inte bra för katten alls!

Slutligen för de ytterligare en viktig beståndsdel i uppfödarens arsenal; Marshmallow Root. Denna stimulerar mjölkproduktionen och har på detta område en mycket starkare effekt än vad hallonbladen har. Mycket bra tillskott för mamman med en stor kull.

https://www.yourhealthfoodstore.co.uk/