tidig födsel / sen födsel ?
Hur vanligt är det att honor föder före dag 60?
Hur vanligt är det att honor föder i dag 60??
Jag har lite funderingar kring detta.
Hur ofta har det hänt hemma hos er?
Själv har jag bara haft en hona som har fått före dag 60 i sin första kull, men då var det sista dödfödd om det kunde berott på det.. sedan fick hon i dag 64 två gånger efter det.
Hur är det med sen födsel då?
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Mina honor har alla fått på dag 65.En av mina hankatter är far till en kull på sju ungar som föddes dag 59.Alla klarade sig och hade hyfsade vikter.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
såvitt jag kommer ihåg så har ingen av mina honor fått före dag 60
men mitt minne kan ju vara kort:))

Min första kull under CyberCats-namned (hade ett annat namn i tidernas begynnelse då jag var IDP-medlem) föddes på dag 57. Kattungarna var alla väldigt små, de var 5 stycken, men med MYCKET jobb och möda överlevde de alla fem.
Bortsett från denna enda gång har jag aldrig haft en hona som har fött tidigare än dag 61.
Sen födsle då? Alltså är det vanligare att honor går längre än får i dag 60?
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
nu dem senaste åren så tycker jag att mina honor går några dygn längre. "Förr" så födde de mer på dag 63-65..men nu har flera gått uppemot 67-68
Det berodde alldeles säker på den döfödda, en av mina fick en döfödd på dygn 60, sedan efter vila var hon som vanligt. Natten in på dygn 66 fick hon två levande. Jag har även varit med om ett par förlossningar på dygn 65 och 67 där det har varit med en fullgången dödfödd bland flera levande, de döfödda har synbart varit döda ett bra tag.