vad tycker ni om ORIJEN?
vad tycker ni om fodret orijen?

Hej, jag har bara prövat det en kort tid och tyckte att det var OK.
Nu ger jag mina Iams, då det tydligen är minst kolhyrater i detta.
Jag tror egentligen att det är ett av de bästa fodren på marknaden, men måste ändå säga att det inte fungerade för mina katter. Två av dem fick svarthaka plus att de tvärtröttnade på att äta det efter några veckor (och då hade jag köpt en 7 kg säck!?!?!), de tyckte helt enkelt det var trist att äta. Och jag vill att mina katter ska älska sin mat - det är ju en stor glädje för dem i livet! Så jag har bytt till Purina Pro Plan och det funkar PERFEKT för mina katter, de mår jättebra och ingen kräks eller får diarrè (vilket de fick fast av torrfodret Mjau), så nu får de bara Purina Pro Plan och så lite lyxgott varje dag och det funkar perfekt.
Funderar du på att ge din/dina katter det så skriv till Orijens kundtjänst och be om en provpåse, så skickar de en påse till dig gratis.

Mina katter valde helt enkelt bort fodret o åt inte när jag vann några provpåsar. Nu blandar jag det med det vanliga RC fodret o då slinker det i dem. Men jag kommer inte att köpa det.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Inte omtyckt här
..bläää sa mina..
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
Mina var inte så förtjusta i fodret heller.Jag håller mig till ANF.
/Annika

Mina katter smakade knappt på det när jag fick hem en provpåse, men jag har hört att det ska vara ett jättebra foder

Jag bytte över till Orijen (Från RC) för c:a 2 månader sedan. Vilken KANONFODER! Ok, ok, om du låter deras gamla mat finnas framme så väljer de inte Orijen i första hand - men poängen med detta foder är att de skall ha bara det, inte en blandning med andra foder, och det innehåller inga tillsatser alls (inklusive för smak eller doft) så jag kan tänka mig att det är lite mindre aptitligt än kemikalifoderna =)
Jag rakade ner ett par katter i vintras, strax innan jag bytte foder, och jag har ALDRIG sett päls komma ut så fort! Raketfart i tillväxt! Hade jag inte sett de själv hade jag aldrig trott att det kunde gå så fort.
De första par dagarna luktade det mer än vanligt i lådorna (eftersom jag följde rekommendationerna för Orijen och bytte rakt av, ingen långsam övergång som annars är vanligt) men ingen blev, förutom en ökad lukt, dålig i magen det minsta av switchen. Efter en vecka ungefär hade även odören lagt sig. Det här med direkt switch - jag kan bara jämföras det med att sätta katterna på en "må bra diet" - typ om du eller jag skulle gå på GI. Det gör man på en gång, man fasar inte över. Bort med kolhydraterna bara. Så är det för katterna med.
Nuförtiden får de bara Orijen, samt rå mat. (Kyckling i bit med ben, kycklinghjärtan, hel sill). Mina två tyskor har fortfarande inte förstått att råa köttstyciken är mat, men överiga karnivorer älskar det! Det jag älskar med Orijen är att det, enligt mina efterforskningar, är det torrfoder som ligger närmast råmaten. Inte en gnutta av något sädesslag här inte. Die-hard-raw-folket tycker det är fel med de 25% grönsaker också, men men, lite är jag beredd att offra för enkelheten :) Det är vansinnigt häftigt att se perser stå och knapra ben - de är INTE så himla långt från tigern ändå, märker man då :)
Sammantaget - Jag älskar det, katterna accepterar det och har aldrig sett friskare ut än vad de gör nu. Pälsen växer med rekordfart (och klorna, måste klippa oftare nu) och ögonen glänser. Rekommenderas varmt!