En sorgens dag.......
Hejsan!
Idag har det varit en ledsam dag. Jag var tvungen att ta bort min lilla "Sessan" som skulle ha fyllt 6 år i sommar.
Efter röntgen visade det sig att hon hade ett mycket förstorat hjärta samt någon "växt" i bukhålan. Blodvärdena var urusla så det hade inte gått att söva henne. Jag kunde inte se henne lida mer så hon fick alltså somna in för alltid i mina armar. Det var så ledsamt. Jag grät hela vägen till Uppsala eftersom jag åkte med henne till SVA i Uppsala för obduktion för att vara säker att hon inte bär på något som skulle kunna vara farligt för mina övriga troll. Man kan aldrig vara för säker.
Bifogar några foton på min lilla trollunge som inte finns längre. Hennes namn är/var Attentions Touch of an Angel.
Hälsningar
från en ledsen
Lisa

Sänder dej tankar nu Lisa, så fruktansvärt hemskt och denna jobbiga sida på djurägandet.
Tack för fina bilder på en underbart fin tjej.

Jag var så förtjust i denna underbart vackra hona. Hennes temperament var helt sagolikt ……….
På detta foto är hon fortfarande kattunge och skulle precis fylla 6 månader…..
Sessan skulle ju ha blivit mamma i morgon den 7 mars, men hon fick 4 jättesöta 40 grams kattungar redan för 10 dagar sedan. De somnade alla in efter två dagar och nu har även deras mamma fått evig ro……….
Kram
Lisa
Åh Lisa..sorgen kommer aldrig en o en
hon var sååå söt..
sänder goda tankar till dig

Tack Annica och Annki det värmer mitt hjärta fyllt av sorg och saknad just nu. Jag vårdade henne ömt och matade både henne och de små dygnet runt men de tynade alla bort inför mina ögon. Hon svarade inte på behandlingen/medicineringen jag fick från veterinären utan var som en liten fågelunge, bara 2,2 kg till slut.
Hon lämnar efter sig från sin första och enda kull en liten vitfläcksexot som bor hos min äldsta son.
Kram
Lisa
Usch vad hemskt.. det gör ju så ont när man förlorar någon kär..Hon var verkligen en vacker tjej.
sänder några styrke kramar
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Vad tråkigt för dej Lisa!
Men du har gjort vad som stod i din makt och hon slipper lida mer.Så ta till dej det och försök komma vidare.
Men saknaden måste ju vara enorm och ändå större tomrum när det är en katt med sån härlig personlighet.
Heléne

Så tråkigt för dig Lisa, att förlora denna underbara och söta trollunge. Tänker på dig // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Så jobbigt för dig.Sänder varma tankar och kramar.
/Sylvia
Lider med dig!
Hon var fantastiskt söt!
Skickar många, många STYRKE- OCH TRÖSTKRAMAR till dig!

Vad tråkigt Lisa, hon var verkligen en vacker katt.
*tröstekramar* från oss
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Oh vad ledsamt & tråkigt Lisa :(
Sänder många kramar till dig. Och vilken vacker vitfläckshona Sessan var
/Linda

Vad tråkigt Lisa hon var en vacker vitfläck
Christina

ÅÅ vad sorgligt :(((
**Tröstkramar**
kramar till dig Lisa!
vet hur det känns. :-(
Mvh
Simone
Tråkigt att höra om din Sessan. Skickar en tanke…
// Malin

Sänder en tanke till dig Lisa….
R. I. P Sessan 
Åh så tråkigt med din hona och de små också förstås. Tröstkramar till dig!
/Lotta

Sänder tröst och kramar…
//Monica
Jag beklagar sorgen
! Hon var en väldigt vacker katt!
// Många tröstkramar Eva 

Nej men FY vad ledsamt…
Stooora tröstkramar Lisa - det gör så ont, så ont.
Men du gjorde det rätta för henne, och det vet du ju.
Kram
Emma
Vilken fin kisse, beklagar din stora sorg.

Nu har den första oduktionsrapporten kommit från SVA:
"Vid oduktionen påvisades ett stort diafragmabråck med inklämning av en del lever i hjärtsäcken. Mikroskopisk vävnadsundersökning (histologi) pågår."
Tusen Tack för era gulliga inlägg
Annica Guardian, Annki Ankriellas, Marita Crystal Pearls, Eva Heliotropes, Heléne Optimal Primes, Mia MiaScharming, Karin Cajza, Sylvia Ophelia, Lovebuffen, Madeleine EddaM, Linda Beauty Angel, Christina Balasores, Baloo4, Simone Songhios, Nina Feiner, Helen Deroba, Monica Monica 75, Eva Summerwind, Ellinor Johansson, Emma Cybercat, Lotta Simzonites, Malin Boromir….
En liten tröst är att jag har hennes exotdotter kvar hos min äldsta son. Här som en liten trollunge….
Kram
Lisa
S*Amors Troll
Stackars liten, vilket elände! Skönt ivarjefall att få ett svar!
Du får glädjas åt hennes dotter. GUD SÅ FIN
Kram Inga-Lill

OJOJ!
Såg att jag skrivit fel två gånger på ordet OBDUKTION
Kram
Lisa
Vi förstår ändå vad du menar!
Shit happends!
Kram/ Inga-Lill

# Förstod vad du menade …ibland sitter tangenterna vädigt nära varandra & man slirar lite på dem… 
Så fin hennes dotter är
, & vilken tur att hon finns som en lite tröst.
Kram
// Mia

Så underbar hon verkar exodottern!Jättesöt tjej.
Men så allvarligt det låter med obduktionsrapporten.Diafragmabråck är ju inte lätt att åtgärda minsann.Och inte vanligt heller tror jag.Men hon har det ju bra nu iaalla fall.
Ha en bra helg!
Heléne