Melodifestivalen
Ja Lena, detta måste vi ju även följa här
o ikväll är det ju flera bra tror jag
EMD om inte annat….hehe

Jaaa om kl ändå kunde bli 20,00,,,jag är ett riktigt fan av denna tävling o missar aldrig ett program. Kan bli ett hårt start fält i kväll,,,,,spännande.
jag tycker att det har blivit mycket roligare sen de började med deltävlingarna:)
Sen att det inte har gått lika bra på eurovision song contest…ja det får man ju ta:):)

E.M.D var klart bäst i kväll tycker jag o monica75
//Tessan

#4 Håller med er. // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens
Nej, jag håller inte med. BWO och Latinarna (eller vad dom var) var bäst! //Inga-Lill
jag håller med delvis
men jag tycker att det var synd att inte BWO tog sig direkt till Globen
2 timmar o 15 minuter kvar
Heja Agnes,.
så är jag mycket nyfiken på Saras nummer:)

Det ska bli spännande att se delfinalen från Malmö. Agnes och Sarah är väl lite förhandstippade. // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Ännu en trevlig underhållning var Melodifestivalen på lördagkvällen.
Där var Sara Done Finer min absoluta favo! VILKEN RÖST den tjejen har!! Mycket, mycket bättre än Agnes som gick direkt vidare. Kul dock att den internationella juryn höll med mig.
Kul med den udda operasångerskan som gick direkt vidare med sin låt som verkligen skilde sig från mängden.
tycker
Lisa
S*Amors Troll
jag vet ju med mig att jag är en sån person som behöver höra låtarna flera flera gånger.:)
Det hade ju skrivits lite om Saras nummer innan så liiiite platt blev det,tyckte jag…men hennes röst är ju outstanding.
Agnes låt tror jag oxå kommer att bli bra
Operasångerskan var ju mäktig…men hör inte hemma här tycker jag. Tänk den låten vidare till finalen…var den nu går…
Men jag har haft fel de allra allra flesta gånger förr
Jag anser att operasångerskan sopade golvet med dom andra. Ett ANDÄKTIGT framförande, sen är ju naturligtvis frågan hur det slår i en melodifestival! Sara är annars min favorit, hon har en makalös röst men TYVÄRR lyfte det inte riktigt den här gången. Det finns så många knasiga bidrag som gått vidare så man vet aldrig om man får skämmas i Ryssland!
//Inga-Lill

"12 Håller med dig Inga-Lill
Och sen så tycker ju jag att det är skitkul med en Sandvikstjej i final!!! heja Sandviken….(Vi vann i bandy i dag oxå mot Hammarby, 10-4 tror jag visst det blev :-)
Hon är en fantastisk operasångerska som verkligen kan variera sig i rösten.
Att Fredrik Kempe skrivit låten hördes ju, den var hur ball som helst, Discoopera :-)
Påminde lite om hans låt som han själv sjöng för något år sedan och som jag minns att jag gillade!
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
nu….
..andra chansen…hittills riktigt bra…verkar som om låtarna blir bättre då man hört dem några gånger. =))
Heja Sarah!
// Malin

Heja Star Pilots
Äntligen har vi en riktig låt med känsla och feeling, heja Caroline Af Ugglas!
snälla snälla……….känslosam låt
men herregud..inte till Ryssland
om man ser på vinnarna de senaste åren är det absolut inte glad-pop som funkat utan minst sagt ganska underliga och känslomässiga låtar så jag säger why not?! :) vi måste ju chansa någon gång, inte bara vara tråkiga litelagom-sverige
#19..ja du har så rätt
men jag kan ändå inte se det framför mig:)
hehe

Ja, det var kanon i kväll alla 3 av mina favoriter i sista chansen gick vidare!!! Är väldigt förtjust i den "grekiska" Alla-låten också!
# 18
Håller helt och fullt med dig!! För oss i Sverige som förstår orden helt OK, men INTE till Ryssland!!
Nattkram
från
Lisa och trollen
i Skutskär
YES, mina 2 favoriter gick vidare
!
Snälla, snälla är en fantastisk känslosam låt och känn RYTMEN. Jag har gillat den från första stund vilket har blivit ifrågasatt av många. DU ÄR INTE KLOK säger mina barn, trodde Simone skulle ringa och beklaga sig om bidragen igår. Men icke, hon kanske är chockad än
! Däremot blev jag förvånad över att BWO åkte på spö i duellen. Men det tror jag dom får "tacka" Herr Bard för som går ut och säger att dom behöver inte melodifestivalen osv osv. Synd på en sån bra låt att reta folk emot sig!
Av mina favoriter kan jag inte säga vem som är bäst, det tar vi nästa helg när det blir final! Fast just nu sjunger Sara I´m moving on i mitt huvud
. Skönt med lite underhållning i dessa kristider det behöver vi.
/Inga-Lill
Ikväll kommer min höjdpunkt sedan många år Melodifestivalen,särskilt kul är det ju när Marcu (son) bäste kompis skriver många låtar,riktigt spännande så ikväll få vi nog festa på riktigt ordentligt,vet ej om Fredrik har någon låt ikväll,men han vann ju förra med Månz hurra.Lena