Slemproppen
Hur lång tid efter slemproppen brukar kattungarna komma?
normalt så brukar man väl säga 1 dygn
men som allting annat så varierar det
Cleo, en av mina exoter, tog 2 dygn på sig efter slemproppen
Då är det väl bara att vänta då… =)
Inom ett dygn är väl vanligast. men jag har varit med om att slemproppen har gått en vecka innan, då har honan burit många och varit riktigt trind. Jag har även haft en hona som bara var i dygn 58 som slempropp och en fullgången dödfödd kom inom ett par timmar, efter det var hon som vanligt och hon födde sedan två levande efter 5 dagar.

Vi har honor som fött någon timme efter slemproppen gått, så ha koll på henne. Hoppas det går bra, du får hålla oss uppdaterade. Håller tummarna för er // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens
Hon har krupit in i sitt bo nu så det kan nog börja snart förhoppningsvis…

Håller tummarna…åhhh vad spännande Ida
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
håller tummarna Ida
så kul…..

Ojj vad spännade!Hoppas allt går bra för er och med dessa föräldrar
! Det kan ju bara bli bra!
Jag har aldrig lyckats se nån slempropp när Venuz och Agnes fått sina kattungar.Så jag har ingen aning om hur långt i förväg den kommer.
Hoppas du håller oss uppdaterade vad som händer hos er!
Heléne

En del ser aldrig någon slempropp, andra märker den väl och då kommer kattungarna allt från genast till efter en vecka.
Så räkna inte det som ett tecken på att det ska börja strax. Men man bör inte lämna en honkatt obevakad efter att slemproppen gått.
2 maskade ungar hittils… Ser ut att vara killar bägge två men jag har inte kollat så noga.
Borde komma fler med tanke på hur tjock hon fortfarande är men hon har haft uppehåll nu i ett par timmar.
Tyvärr verkar hon inte vara särskilt intresserad av att sköta dem just nu så jag hoppas att det blir bättre när hon får komma till ro ordentligt…

Hoppas att det går bra för er! Honan brukar inte vilja ha nåt med bebisarna att göra först i början..men hoppas att allt ordnar sej!
Kram Chatrine
Hoppas allt har gått bra !
Grattis till de två.
Så spännande.

#11 Grattis till era två bebisar, hoppas det är bra med dem.
Vi har haft två födslar där två bebisar har kommit och nästa två kommit ca 30 timmar senare. Då brydde inte mammakatt sig så mycket om de första, förrän hon var klar. Lycka till // Karin
Karin

Har talat med Ida idag och det har inte kommit några fler bebbar. så det är troligtvis över, fast hon var så tjock.
#15 Ja ibland luras dom rejält. Hoppas hon är klar nu då också stort grattis till de små !
Grattis till bebbarna!
//Susanne
Stort grattis till bebbarna

GRATTIS till bebbarna
Gunilla

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!! 
//Monica

Grattis till kattungarna!Hoppas mamman också mår bra!
Är det över tror ni?
Späännande att se vad det resulterat i så småning om!
Heléne

Grattis till bebbarna 
//Mia
// Mia
Grattis till de små!!
Naturligtvis ser jag fram mot att se lite foton på dem, så småningom.
// Malin

Grattis grattis till de små som kommit=)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Stort grattis till bebbarna!
Då ser vi fram emot bilder så småningom!
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
Hon fick en infektion och förlorade sen mjölken så småttingarna klarade sig inte fastän jag försökte mata dem för hand 
Så nu är det bara att se fram emot nästa försök…
#27 Jag beklagar verkligen att det blev så olyckligt slut. Det är väldigt svårt att kunna hjälpa så små kattungar om något sådant här händer. Men du får se fram ett nytt försök.

#27 Fy så tråkigt för både dig och mammakatt. Tyvärr händer sådant ibland, det är inget vi kan påverka. Hoppas hon mår bättre och att det går bättre nästa gång. Tänker på er // Karin
Karin
Hon får antibiotika nu så hon verkar ha repat sig och det är ju huvudsaken även om det är trist att förlora de små.

Usch vad tråkigt för er!
hoppas att det går bättre nästa gång!
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

Tröstkram 
// Mia
Åh vad tråkigt för er Ida
Skönt i alla fall att mamma mår bra
detta är ju en av baksidorna med uppfödning.
Många tröst kramar

Nämen så tråkigt!
Jag har funderat varför det inte stått nåt mer om er.
Jag vet hur jobbigt sånt här är men bara mamma katt mår bra så .Det är som #34 skiver att det är baksidan av uppfödning,tyvärr!
Man lägger ner så mycket tid till att planera än det ena än det andra och det går ju aldrig som man planerat!Om man kunde ta dan lite mer som den kommer istället.
Hälsa Sofi också och ha det så bra nu!
Heléne
Många tröstkramar till er!
// Malin
Beklagligt att det gick så, men det är naturens gång.
Jag tänkte att det måste ha varit nåt fel, eftersom hon inte brydde sig om ungarna och det var det ju. Var de för tidigt födda eller….
MVH Erna
Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se
#38 Nej, det tror jag inte. De kom på dag 65 från första parningsdagen och vägde 89 och 94 gram.
Hoppas att allt går bra med lilla kissefamiljen.
Jag håller tummarna för att det går bättre nästa gång! Om än de är så små, så hinner man ju fästa sej vid de små liven iallafall.