Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 1256 ggr
Marita-L
2009-03-02 11:09
0

Toalådor

Ja hjälp det finns en hel uppsjöGlad.

Jag måste skaffa en mega stor..till min Busan.. hon är i vanliga fall en väldigt stor å tjock hona men nu är hon dräktig och såååå stor..6 kilo och kan bara gå rakt in å kissar då utanför…hon måste backa ut..stackars lilla gumman…

Så nu måste hon få en jumbo jetSkrattande.. vill hemst gärna ha en Jumbo den största från BeCats.. men jag får inte tag på honom och hans ställer bara ut u såååå långt här ifrån..

Så nu tänkte jag prata lådorOskyldigCool

Vad har ni för några storingar hemma ? Vart har ni köpt dom och vad betalade ni?

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Mayer
2009-03-02 11:32
0

Jag har låda storlek xxl från Becats.Hörnmodellen.

Då jag också har samma problem som du med tjejer som sätter sig direkt de kommer in och kisset kommer utanför.Jag trodde mitt problem var löst med denna låda men dom satte sig ändå direkt fast dom hade bästa möjliga plats.Min enda utväg blev en större lådback som dom får hoppa över kanten för att komma i.Men kanske inte funkar när din hona är tjock.Men för mig funkar det bra. Har faktiskt nu tagit Be cats hörnlåda och vänt ingången innåt så det blir högre kant,men än så länge bara på prov,kanske inte funkar.

Men jag skulle också vilja ha tips om en låda med rejäla kanter.

Mayer
2009-03-02 11:33
0

Jag kommer just på att jag har mailat honom om att få hemskick men han har aldrig svarat mig.

Lovebuffen1
2009-03-02 11:41
0

Det finns billiga plastlådor på Ikea som är rejält STORA och de som har dem till sina katter är väldigt nöjda.

Själv kör jag med mellanstorlek (fast de är ändå rätt stora) till mina, det är kattlådor med tak, och de har jag köpt i vanlig djuraffär. Kostade runt 150-200 kr styck ca. Sedan har jag en utan lock också, men den ratar mina katter och använder den bara i nödfall, så den ska jag byta ut till en med tak. Har hittat superfina på Ellos.se i ljusblå och ljusrosa - mums så fina! Men dyra.

Mayer
2009-03-02 12:07
0

Det är säkert fina kattlådor men för de som har kissglada katter som är för snabb att sätta sig behövs rejält höga kanter och det har inte dom flesta kattlådor.

Bullan
2009-03-02 12:13
0

Jag har en stor plastback med höga kanter, så stanner mera sand kvar i lådanFlört Bottenmåttet på den är större än någon vanlig kattlåda jag hittat. Min "Bullan" är också en stor hona, och det blir frashare i lådan och det är mera yta i den att krafsa runt iSkrattande

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Marita-L
2009-03-02 12:26
0

Tack för era svar…

#2 precis han svarar inte på mail..har idag ringt med men inget svar.. får försöka igen..jag vill verkligen ha en sådan låda… det står att det är fraktfritt om man beställer över 1000:- och om man tar två så var ju saken klar..

Men det lutar nu åt..lite panik så det blir nog… en lite större men tänk på arkens zoo kostar den 800:- och på my one 695:- svindyrt !!! för en som bara är 10 cm större än den jag harObestämd

Ja Busan har ju precis fått plats förut men inte nu när hon är dräktig också…

Crystal Pearl´s

Mayer
2009-03-02 12:37
0

Ja,jag har betalat mycket i hopp om någon låda som funkar för mina honor(det verkar gå i arv?)

Jag skulle nog pröva med en back för dyra pengar för en ny låda är det ju om man inte är nöjd.

Mayer
2009-03-02 12:39
0

Jag tror kanske inte han vill svara när det gäller frakt för stora lådor.För något är det ju.

Jag tror t.om att jag skulle betala den dyra frakten själv men ändå inte fått något svar

Bullan
2009-03-02 13:04
0

Tror min back kostade 50krSkrattande och faktiskt, så är det den låda jag varit mest nöjd med av alla lådor jag haft, dyra som billiga.

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Marita-L
2009-03-02 14:06
0

Nu har jag fått tag i Becat tack vare en snäll vänGlad. men tyvärr så var dom slut och finns inte på lager alls att få tag i förren om 3-4 veckorObestämd

Så nu blir det att åka in till stan i eftermiddag…

Crystal Pearl´s

auroraborealis
2009-03-02 14:55
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en hörnlåda till min katt som jag köpte för ca 1år sedan. Tillverkaren är Gibbon, den har ganska hög kant in till lådan. Den är en stor låda som jag köpt på Zoocenter. Isa kan utan problem snurrar runt i lådan samt kissar och bajsar i var sitt hörn då hon gjort sina behov, hon jobbar för fullt med sanden som är EverClean. Jag är väldigt nöjd med lådan. Här skickar jag en bild på lådan hon hade tidigare, den var också bra och den har väldigt hög kant. Hörnlådan jag har idag var dyr, men värt det.

auroraborealis
2009-03-02 14:58
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den låda jag har, heter:

Gibbon  Iglo Toa Hörn Classic

Annkis54
2009-03-02 17:25
0

#5…Bullan…dessa stora backar..
de har inte olika kanter mm inuti lådan som sanden fastnar i…
som gör att det blir svårt att göra rent i den
var har du köpt den??
har du länk?? bild??
jag vet att jag har sett såna stora som de planerar i…men då har de alltid dessa kanter som jag pratar om:(

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

miascharming
2009-03-03 00:23
0

Jag har likadana lådor som du visar på bilden,

Skulle önska att de var högre i framkant MEN…jag vill inte byta lådor …då den är absolut den bästa jag prövat :-)

Bullan
2009-03-03 09:47
0

#13 den jag har, har en liten nedsänkning som går runt hela botten, men än så länge har inget fastnat i den. Jag har lådan ganska välfylld istället. Inget pink kommer ner till botten.

Tror det var ÖB jag köpte den på…eller RustaObestämd…kommer inte riktigt ihåg.

Marita-L
2009-03-03 10:26
0

jag har inte hittat någon jag vill haRynkar på näsan..så min jakt fortsätter…

Crystal Pearl´s