Otroligt stark urindoft!
Mammas perser hona på 6 år luktar såååå otroligt jobbigt!
Hon "kastrerades" för några år sen och jag undrar om det verkligen ska lukta så här illa, starkt och jobbigt! Hon har bott hos mig i 2 månader, så jag har fått känna på det lite och det är jobbigt med denna doft som aldrig försvinner!
En "kastrerad" hona ska väl inte lukta så här heller!?
Hon är inte vaccinerad och inte ännu varit hos vet, men ska dit! Undrar bara lite först om vad det kan vara???
Urinvägsinfek.? Och hur vet man isåfall det?
Hej !
När du ändå skall gå till veterinären så berätta detta och be dom ta en koll. Alla har ju olika dofter på sitt urin men jag vet inte riktigt vad du menar med luktar så otroligt mycket.. i lådan? eller hela hon?
Ett bad skulle ju ta bort doften från henne och en bra sand som tex Evercleaner skulle ta bort doften från urinet.
Men en undersökning först å främst och se så att allt står rätt till.
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
Hon använder Ever Clean, den med grön låda (parfym)
Hon badade senast igår.
Hon behöver bada oftare än min hanperser.. eftersom hon såsmåningom börjar lukta själv annars. Men hon badar med bra djurschampo, Natural Espree.
Det är just kissdoften i sig som stinker STARKT! Det är en doft som man känner i andra rum. Hon är ju sån som protesterar för små saker, så om hon satt sig utanför så känns det i alla rum sen, för doften blir så stark att man förstår vad som hänt. Städar jag sen i duschen där hon satt sig för att protestera, så försvinner doften i lägenheten me. Men ett himla underhåll för att hennes starka urin inte ska fylla lägenheten.
Svårt att beskriva, men otroligt stark lukt. Fast att hon äter och dricker normalt. Så luktar det kanske som att hon inte druckit alls på nått sätt. Eller som då vi människor sovit och gör morgonkissen typ. Eller nått… starkt och mkt luktar det.
låter mysko detta tycker jag
prata med vetten
Kan nog mycket vara en infektion eller bakterier för då kan dom också kissa på andra ställen.
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

säkert urinvägsinfektion!