Perser iFokus

Perser

Etikett: 01-allmänt-om-perser-exotic-standard
Läst 1148 ggr
Luna1988
0

Hur lång tid tar det för såret att läka

Min katthona kastrerades idag och nu har hon tratt som hon iof nhela tiden försöker få av. Jag undrar hur lång tid det tar för såret att läka för hon kan ju inte ha tratten hur länge som helst..

Erna
0

Stygnen brukar tas efter 10 dagar (om det inte är sytt med smältbar tråd, men man brukar inte använda det på överhuden, bara invärtes).

Därefter är inte tratten nödvändig längre, såvida inte något stygn gått upp. Håll uppsikt över att såret ser torrt och rent ut, inte blir rött, svullet eller såsar. Isf kontaktas veterinär genast.

MVH Erna

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

IdaJ
0

Jag hade aldrig tratt på min hona när hon kastrerades, veterinären tyckte inte att det behövdes. Och det gick bra.

Tjing-Ling
0

Hej.

Jag har heller aldrig haft tratt på mina katter, och det har gått alldeles utmärkt utan. Prova att ta av henne tratten och se hur det går, det brukar gå bra.

Ann-Louise

Luna1988
0

Jag lät henne vara utan tratt en stund när vi kom hem men hon började direkt slicka på såret.

Boromir
0

Min ena hona kastrerades i torsdags, alltså för snart en vecka sedan, hon har inte alls haft någon tratt. Visst slickar hon, men det verkar inte vara något problem.

// Malin