Kontraktsbrott?
Hej, jag undrar om någon kan hjälpa mig?
Jag är fodervärd, och kattens ägare har brutit mot kontraktet. Jag är rädd att om jag klagar kommer h*n ta katten ifrån mig. Har jag några rättigheter?
Det beror nog på hur ni utformat kontraktet mellan er två och på vilket sätt ägaren brutit mot kontraktet. Jag tror inte att ägaren har någon rätt att ta katten ifrån dig om inte du brutit mot kontraktet.
Du kan ju kontakta din kattklubb eller SVERAK (om du är medlem där) och se om de kan hjälpa dig.
SVERAK stödjer väl inte fodervärdsavtal?
Hon har hämtat henne för parning med förståelsen att hon kommer hem så snart de parat och hon gått ur löp. Nu kommer hon behålla henne där tills hon är bekräftat dräktig. Avtalet säger max 10 dagar. Min bebis 

Är det långt mellan er? Om det är det, så kan jag se vitsen med att inte låta henne fara fram och tillbaka långa sträckor. Om hon inte är dräktig, så kommer hon antagligen para om henne på nästa löp, som kommer ganska snart om det inte tagit.
Men, du måste ju prata med henne och höra hur hon tänkt det hela och varför!
Ex, om hon kommer ta hem henne innan förlossningen så att hon själv övervakar det hela, eller har hon tänkt att du ska ha hand om förlossning och kattungarna själv!?
Det är mkt som kan hända under själva förlossningen och den första tiden med kattungarna.
Nu har jag godkänt att katten stannar tre veckor, men nu är ägaren sur och ska ta henne från hanen snarast *rolleyes*
Jag är övertygad att din foderkatts ägare gör det som är bäst för din hona. Det är inte alltid det går att göra som man har tänkt, djur är individer så man kan få ändra många av sin planer för att det ska bli så bra som möjligt för djuret.
Lycka till!