Lördag 090207
Idag har jag varit på båtmässan, det var riktigt trist
, mannen har fått för sej att vi ska byta båt men vi är inte alls ense så då blir det ingen ny båt, haha, tycker vår gamla duger bra då vi inte använder den så ofta mkt pga katterna, svårt att sova över i den då vi har en katt som inte vill vara med på båten.
Har precis kommit hem och tagit en god kopp espresso och så slank det ner en semla med, tänk att de kan vara så goda.
Ikväll ska vi spika klart listerna på nedervåningen, sen är den klar för att möblera och starta golvvärmen, och så ska vi starta på övervåningen, slipa om parketten och tapetsera, men tapeter, otroligt vad dyrt det har blivit, har för mej att de kostade ca 80-100 kronor rullen senast vi tapetserade, nu var det 299:- men man gör det ju inte så ofta iallafall.
Annica

Ojj,båtmässa låter som vår i mina ögon!
Här har vi fått massor med snö!
Du vet ju hur det ser ut på sommaren; så här har vi det nu…Och det ska komma flera deci till!
Jaa,att tapeter blivit dyrt upptäckte jag i somras när vi byggde Johans "stuga".
Vad skönt när man har flera våningar och kan reparera våning för våning.
Ha det så bra och ge Penny en kram!
Är det utställning snart???
Ha det bra! Heléne-totalt insnöad!
Hej Helene, det var skillnad sen i somras :-)
Ja, på söndag är det utställning, Samuel är mager och i fällning och Penny ser ut som om hon svalt en fotboll, matglad den lilla tösen så jag har lite fundering på om jag ska dra dem eller inte. En vecka kvar till dess iallafall.

Hejsan Annica och Heléne!
Ja, båt och skärgård hör sommaren till. En vecka varje sommar vistas jag i min mammas hus nära havet. Sönerna och jag turas om just p g a katterna. Vi har en gammal träbåt som kräver massor av underhåll, men ack så mysigt med dessa turer ut i skärgården!
Vad duktiga ni är som fixar och donar hemma Annica. Själv har jag "tummen mitt i handen" och behöver all hjälp jag kan få och då blir det ännu dyrare…!
Du bor ju också vid vattnet Heléne så när det är kallt är det verkligen kallt. Ni verkar också har blivit helt "insnöade"…fniss…fniss…
Kram
Lisa
S*Amors Troll
som också är "insnöad" just nu

Själv saknar jag den lilla motorbåt som familjen hade under min uppväxt. Men här i Göteborg kan man komma ut i skärgården även utan egen båt tack vare lokaltrafikens båtar. Fast då är man inte ensam på ön i och för sig. Det kanske blir en egen båt så småningom när jag blivit äldre :)
Klart du skall ställa ut Annica, det kommer bli jättetrevligt. Penny och MiniKurre kan tävla i egen klass för tunga juniorer :)
Hoppas vi ses på söndag.
/Ingela

Annica!
Jag håller med Ingela att du ska ställa ut i alla fall!
Att Penny är lite knubbig tror jag inte spelar så stor roll.
Hoppas ju på kort på Penny snart!
Samuel är ju fertil så då hör det till att vara lite spinkig och fälla päls är ju också naturligt!
Så åk på utställning med dem och visa upp dom!
Jag håller tummarna!

Oj det här såg jag inte men jag kommenterade i Pennys egen tråd!
Heléne
ja, kom på att det var lika bra att göra en egen tråd med bilderna rakt i inlägget