Vår i Skåne
Jag måste bara visa er att våren är på gång i Trelleborg. Var ute i trädgården och såg att Vintergäcken kommit upp.
Trevlig söndag // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens
Gud vad gott
tänk om det vore likadant här
men jag ska inte klaga…vi har i alla fall inte fullt med snö
men halkigt är det emellanåt:(

Vilket fusk.Här är det då full vinter!
Vilken ljuvlig bild, är det verkligen just nu? Här i Umeå är det full vinter, hörde att det hade kommit någonstans mellan 30-40 cm snö sedan i fredags och det snöar fortfaranade. Jag var ute och fotade huset i fredags då snöandet tagit en liten paus.
Men visst längtar man till våren, även om det just nu känns långt dit.
//Malin

#3 Ja du Malin, den är tagen idag i Trelleborg. Vi har sol och +4 grader. Jag avundas inte er snön, det är så skönt att det går framåt. Längtar efter vår och sommar. // Karin
Karin
Tänk, våren är på gång! Det är underbart att se de små vintergäckarna titta fram! Här har vi fått massor av snö så våren känns mycket avlägsen. //Elisabet

#5 Våren kommer till er med, även om det tar lite längra tid. Men som sagt, jag vill inte ha hit er snö
// Karin
Karin
Jag blir så avundsjuk!
Som sagt så i umeå är det snöstorm.
Man kommer inte utanför dörren och fönstrena och balkongen är helt igensnöade…. inte så värst roligt nej…

Oj, vilken blandning på väder i vårt avlånga land.
Här står snödropparna snart i blom och idag sken solen riktigt varmt på förmiddagen och en klarblå himmel visade sej om än för en kort stund.

# 7& 8 Fy så mycket snö, jag är glad att bo söderut. Men er vår kommer också. // Karin
Karin

ÅÅÅ vad jag blir avis!!!!!!! Här är det snö i drivor!! Det va läääänge sedan vi hade så mycket snö!!!!!!!!
Kram Chatrine
Så härligt när man märker att våren tittar fram så smått, Bor själv i malmö så Jag får kolla ute i min stuga hur långt våren har kommet

#12 Då bor vi nära varandra, det är ca 3 mil till Malmö. Vi hade lite frost imorse, men nu skiner solen och det är +4 grader // Karin
Karin

Jag vill oxå bo i Malmö NU!!!!!
Kram Chatrine

Åhhh va det ser mysigt ut
Skicka lite vår norr över oxo är du snäll ;)
Anna
Skåne? Var ligger det? Sverige?
Har ingen aning förrän efter midsommar typ!
//Inga-Lill

#14 & !5 Nu har jag skickat lite vår till er
// Karin
#16 Tänk att inte veta var Skåne ligger
, men det ligger i södra Sverige och vi har bra vägar, broar och båtar till kontinenten
// Karin
Karin

Nu har vintern kommit tillbaka till Trelleborg. Det snöar, blåser och börjar bli kallt. Vem stal min vår??????? // Karin
Karin
Jo, hmmm vi hade så mycket snö här i Norr så vi tänkte byta lite mot Vintergäck
! Så imorgon bitti hoppas jag det finns lite Vintergäck och INTE snöhögar utanför vårt hus……..
//Inga-Lill
Ja hjälp ena studen tror man att våren är här.. man ser små knoppar i rabatten å även raberberna står i knopp… nästa dag så har man en halv meter snö
..
lika chockad varje morgon hihihihihi
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Ja….här i Norrköping är det sååååå lustigt väder!
Ena dagen -7 grader andra +5
Här far temperaturen jojjo!
Såg att min clematis hade gröna knoppar, men de tar nog minusgraderna kål på snart!"Suck" Jag som vill ha VÅR NU!!!!!
//Lena
S*Loveline´s Perser
www.lovelines.se

Ja vem vill inte ha vår! Vi hade så skönt igår och idag snöar det en hel del. Det tråkiga här är att det blåser mycket med. Men jag kollade och vintergäcken ligger gömda under snön.
Ha det bra // Karin (som ligger i influensa)
Karin

#18 hihihi jag stal den inte men skulle gärna ha velat!!!
Krya på dej!
Kram Chatrine

#23 Jag tror att "vädergubben" tänkte att jag inte skulle vara glad så tidigt. Men förr om åren har vi också fått kallt och snö i februari. Men våren kommer.
Jag är lite bättre, tack // Karin
Karin