Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 849 ggr
Eternity90
0

Nu har min kattunge kommit...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag och min pojkvän har nu fått hem vår lilla exotic kattunge. Hon är väldigt gosig och social av sig. Älskar att kela och mysa hos en. Vår äldre katt Tiger tar det inte hela lätt att dela hus med en annan katt efter att ha varit ensamkatt i nästan hela sitt liv, är 5 år.

Han har nästan blivit förbytt. När hon kom i fredags så vägrade hans ens komma upp i soffan och vara med oss. Och han lyssnade inte på tilltal. Han verkade till och med lite rädd för henne. Han var väldigt frusterad och bet och klöste på saker.

I lördags blev det en anning bättre. Han kunde komma upp i soffan om hon var någon annanstans. Han kunde kela en stund. Men han lyssnade fortfarande inte när vi ropar på honom och kattungen körde med honom. En gång tog han kommandot. Han ställde sig över kattungen och bet tag i nacken på henne som hon han skulle para henne, men troligen var det för visa vem som bestämde. Hon jamade givitvis förskräckligt.

Dock var det snart kattungen som var herren på täppan igen. Hon gjorde så han inte fick komma upp i sängen och han jamade klagande för han inte visste vad han skulle göra. När man försökte mysa med honom så spann han inte som vanligt och var allmänt resaverad. Han sprang oftast om vi närmade oss honom. Men han ville ändå vilja komma. Min pojkvän var halvt förtvivlad över att Tiger mådde dåligt och tyckte inte det alls var kul. Han tror att han aldrig kommer trivas och bli sitt vanliga jag igen om hon bor här.

Just nu på morgonen var tiger lite bättre. Han kom inte självmant till sängen men spann ljudligt när jag myste med honom. Dock har han hoppat på henne två gånger. Tryckt ner henne i golvet och bitit tag i henne en stund. Men det ser inte ut som han ska skada henne utan snarare visa att han bestämmer. Hon är rent vansinnig på honom och Tiger jamar klagande. Min pojkvän säger att om de inte bli bättre om några veckor orkar han inte ha det så. Han har Tiger mest och han avskyr se Tiger på detta underliga vis. De har bara bott tillsammans i tre dagar och jag tycker själv att det borde bli bättre för varje dag som går.

Tror ni att Tiger och Tilda kommer acceptera varadra? Handlar det om rang när Tiger trycker ner henne för att hon kör med honom? Kommer Tiger bli sitt vanliga sociala jag eller är det borta för alltid nu när Tilda kommit hit.

Cajza
0

Ni får ge det lite tid, det kan ta flera veckor innan de "älskar" varandra. Tänk Tiger har varit ensam om er så länge och nu ska han dela plats med en kattunge. När han sedan hoppar på Tilda är det för att markera "Här bestämmer jag". De kommer säkert att dela på allt, även på er och gilla varandra.

Lycka till // Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Dockan
0

SkrattandeJag säger också LYCKA TILL.LenaTungan ute

Hälsningar LENAGlad

Annkis54
0

jag tror oxå att det kommer att gå bra.
Som jag brukar säga till mina kattungeköpare när de ska introducera ungen för en hemmavarande katt:
-se till att katten ni har hemma får MEST uppmärksamhet. Så att den inte blir svartsjuk.
-titta vad vi har köpt till DIG :)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

ixidixi
0

Ge dom bara tid så kommer allt gå bra!

Kram Chatrine

Eternity90
0

vi är noga med att vår äldre katt ska få uppmärksamhet. Det verkar som i eftermiddags att det vände efter att Tiger hade bestämt sagt till Tilda att han var högst i rang.

Vid middag så låg de samtidigt i knät hos min pojkvän. en otrolig vändning med tanke på att igår ville de vara minst en meter ifrån.  Så nu är vi plötsligt förvånade över att de börjar komma så pass bra överens. så de löste det hela på egen hand

nettan123
0

Grattis till den nya kattungen  och att det ordnade sig till slut mellan dem.

Marylands
0

Grattis till den  lilla nya och så skönt att allt går bra nu !!!

Anna

Songhios
0

Det brukar gå bäst om dom får ordna det själva!Skrattande

Lycka till med dom, vilken sötnos Du fått!

//Inga-Lill

Eternity90
0

ja, det känns nästan fånigt nu att vi var oroliga att de inte skulle komma överens, efter tre dagar kan de sitta samtidigt i knät. Väldigt förvånade då Tiger har varit ensamkatt i sådär 4 år och är 5år kunde acceptera det så pass fort. Men det är skönt i allafall.

Rovanja
0

Grattis och lycka till med kissen. Otroligt söt!Glad