mail från Dubai
har nån mer än jag fått detta mail?
Hello There!
Considering a pet for my home here in Dubai-UAE won't be possible if i had not written you. My home at the moment need a lovely,agile, healthy and a friendly cat for companionship purposes. We realised your contact when we had searched for reputable pet(cat) breeders.
We will appreciate a reply with the gender(s) available,price,present age, brief history about you and the cats not forggeting to send some recently taken pictures of the available cats.
You are welcomed to send a reply about the available older cats or young ones.
Greetings from the Entire family of Roch Grisjahilde
Dubai, UAE.

Japp det har jag .. Det återkommer med jämna mellanrum åker lika fort i pappserkorgen ;)
Anna
Samma här, kommer ngr ggr per år,
Nej, det har jag aldrig fått. Men jag har ingen hemsida heller så dom kan inte hitta mig
! Men vi jobbar på den saken, än så länge TÄNKER vi bara på utformningen!
Men ikväll ska vi faktsikt kolla på film från Dubai. Vänner till oss var dit över nyår. Glödstekt sill, mandelpotatis, "tölla" (mjukt tunnbröd) Dubai film och melodifestival uttagning. Blir nog en kanonkväll!
//Inga-Lill
Jag har fått det tidigare…
tyckte väl jag kände igen det
Samma bedragare, fast annat namn.
Hörde om nån som blev lurad i hundvärlden. Kunden skickar en check på ett större belopp än begärt och ber att säljaren ska skicka mellanskillnaden till en handler för hans utgifter. När checken väl är kollad i säljarens bank, vilket tar ca en vecka, så visar det sig att den inte har täckning. Säljaren har alltså blivit av med mellanskillnaden, några tusen. Rätt smart faktiskt. Att det fortfarande finns folk som går på det, gör att det fortsätter.
MVH Erna
Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

jag har fått detta mail ett par gånger! Åker direkt i pappaerskorgen!!!
Kram Chatrine

Har fått det minst 3 ggr.. så nu har jag markerat det som NÄTFISKE…så det hammnar direkt i papperskorgen :-)
// Mia
// Mia

Bra att ni tar upp detta, som florerar lite överallt. Alldeles nyss var det en medlem på Datorn iFokus som fått svar från ett afrikanskt land på en annons om PC till salu. Medlemmarna där avrådde bestämt från att svara på det mailet. Olika exempel på bedrägerier nämndes, bl a den variant som #6 Erna här ovan berättat om.