Flygig päls
Det var nu två veckor sedan min lilla flicka blev badad ordentligt. Hennes päls är otroligt silkeslen, har aldrig varit med om något liknande förut. Jag kammar/borstar henne varannan dag och den senaste veckan har hennes päls blivit extremt flygig/statisk, den delar sig i bena och det spelar ingen roll hur mycket jag kammar, hon ser lika ovårdad ut för det. 
Det känns för tidigt att bada henne redan och hennes päls känns inte alls fet.
Vad ska jag göra för att få hennes päls att se snygg ut?

Jag har tre katter och en av dem har jätteflygig päls nu. Jag blev tipsad om att duscha honom igen och göra en ordentlig inpackning. Så nu letar jag bra inpackning.
Något annat tips har jag inte tyvärr.

Okej. Om något vet någon bra inpackning och var man kan få tag i denna, får gärna tipsa!
Biogrooms Supercream är riktigt bra tycker jag, finns här om du inte har någon välsorterad djuraffär nära http://www.swecat.com/product.php/1004
Annica

Vi använder aldrig inpackning. Efter badet (torr päls) använder vi "Bio-Groom Antistat (alcohol free) Hair Control" och vi är jättenöjda med det. Ibland mellan baden använder vi det (sprutar på borsten). Vi badar våra perser ca var 3:e vecka. Hoppas du hittar något som du tycker är bra // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens
Om du med flygig päls menar just statiskt…så bör väl antistat hjälpa.
det finns andra trådar Antistatspray?
Tips till bad/Furminator
läs de så får du lite tips
själv använder jag nu Bi-Phase från Birgitta May
suverän….