JÄTTEGRATTIS till DSM-titeln !!!
Jeanette Östby, Kibows katteri!!!!!!!!!
Igår Lördagen den 31 januari på NERK's utställning fick EC S*Amors Troll Eddie Murphy sitt 16:e BIS och titeln DSM (Distinguished Show Merit)!
För att få denna titeln måste katten få 10 BIS som vuxen, men samtidigt måste det gå mer än 2 år från det första BIS'et.
Eddie har under hösten inte varit i någon bra kondition utan varit mycket urfälld. Nu har han gått upp i vikt och fått tillbaka sin fina päls.
Tack Jeanette med familj för att du/ni tar så väl hand om den svarta trollungen från mig!!!
Igår fick han redan i nomineringen gå mot en av Sveriges snyggaste perserhanar (min åsikt!), röda spanjoren Maradan-A-Grinch, som Annevi Abrahamsson äger. Domaren Raymond Saetre tyckte det var synd att de inte fick mötas i panelen istället så fyra domare hade fått välja. Alla domarna hade vuxna hanar men bara två av domarna valde att nominera två av dem. Eddie möte då Pirayas Energy, bruntabby perserhane, i panelen men han förlorade alltså mot Eddie med domarrösterna 4 - 0!!
Här kommer foto på "min" d v s Amors Troll, 2:a DSM-titel genom tiderna…
Kram
från
en jätteglad
uppfödare
till den svarta trollungen
Lisa
S*Amors Troll
Grattis till både dig och Jeanette !
Well done !

Grattis Jeanette och Eddie!Äntligen DSM!
Lycka till i fortsättningen också med denna snygging!Hoppas du fortsätter visa oss honom även om han är både DSM & EC! Han är en så bra represetant för Exon!
Eddie har jag faktiskt sett live flera gånger(annars är det inte så många jag lyckats se live)Han har tom sovit hos oss när han på SOLkattens utställning.Där han fick 2 av sina BIS!
Dessutom är han släkt med mina två katter!
Eddie och min Venuz (Amors Troll) har samma far!
Eddie's mor och min Divornas Macho Aboo Action är kull syskon!
Grattis Lisa till ett till DSM troll!
Heléne

stort grattis
wow…du måste vara såååå STOLT

Fantastisk katt!!
Tina
Stort grattis till er alla för Eddies DSM titel!!
Kram Elisabet
Grattis till DSM!

Stort grattis till Eddies DSM-titel
.
Kram, Lena
Jättegrattis Eddie och Jeanette med familj, denna titel är så stor - DSM, vilken dröm.
Och grattis Lisa som uppfödare till denna gudomliga katt som hamnade så rätt, inte "bara" att föda upp, man ska ha köpare som lägger ner så mycket tid, arbete och pengar som det faktiskt handlar om att få denna titel på en katt.
GRATTIS ALLA ÄN EN GÅNG.
Annica

Tack alla er som har grattat oss, det är otroligt kul att få äga en katt som han. Tack Lisa .

Han är verkligen vacker!!!

Stort stort grattis,,,vad roligt för er, han är verkligen jättesnygg.
//Tessan

Grattis Jeanett!Grattis Lisa till en sån katt.

Han är jätteläcker!!!