Söker en text/tråd om magen.
Jag vet inte alls vart jag har läst detta, men jag har för mig att det var antingen i en tråd eller på en tex hemsida på nätet.
Texten jag söker handlar iallafall om katternas hängmage, man kunde läsa om vad som gör att de helt plötsligt "släpper spärren" och jäser ut magen helt ogenerat ;)
Skulle bli jätteglad om någon vet vart det finns info eller en forumstråd om dett :)

Hej!
Katterna har en vattenreserv på magen, att jämföra med kamelernas puckel!
Det fick jag veta då jag var på Kattens beteende och behov för nån månad sen.
Katten är ju ett ökendjur från början så det är ju ganska logiskt :-)
// Lena
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
Men för visst var det väl så, att när de väl släppt ut magen, då kan de inte "sätta tillbaka" den igen i sitt "ursprungsläge" va? Jag har för mig att det stog så i den tråd/text jag nu inte kan finna.

#2 Det stämmer nog.
Alla katter har inte den här reservern heller!
Jag har två st exotic som har rejäl påse på magen :-) Jag har alltid sagt att dom har "tigermage" :-)
Dom har aldrig haft bebisar och har haft påsen på magen sen 5-6 mån ålder så det är nog som dom lärda säger att det är en kvarleva från forna katter.
// Lena
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
Ahaaa jag har en hona här hemma som har "hängmage" som vi kallar det.
Då fick jag klarhet i vad det är för nåt. Hon har inte haft några ungar heller.

#5 hahahahaha jag med ett rejält vatten häng hahahahah du är rolig du Bullan..hahahaha
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
Hahahaha, den var bra :)
Fast du har väl en poäng där. Har inte människan vandrat ifrån Afrika vidare ut i världen då vi var grottmänniskor? 
#7 Se där..jag visste väl att det inte berodde på alla tårtor å godis som jag äter
hihihi
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

#8 Jag tror inte heller att det som hänger på magen är av all grädde man dricker och alla godsaker man stoppar i sig :-)
Det är en VATTENRESERV!!!!
// Lena
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

Så lycklig jag blir när jag äntligen får svaret på att min mage inte alls beror på grädde & olika sorters gotta 
Att jag inte tänkte på att jag har en vattereserv ?
Hursomhelst är det bra att veta :-) För att ha en vattenreserv måste väl vara hälsosamt ? * asg *
// Mia
// Mia

Bra med hängmage (på katt alltså)När man fönar dom så behöver man inte ha dom helt på rygg för att komma åt att blåsa magen….Nee vrid ett varv så har du den på ryggen.Bra va?
Och jag måste då ha färdats långt,för jag har flera!!?