Perser iFokus

Perser

Etikettot-allmänt-prat
Läst 471 ggr
Alsace
0

Godmorgon Söndag från Göteborg!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vaknade nu på morgonen av bebis skrik!! Barnens katt en försynt sköldpaddsflicka (Ja de finns, trodde inte de existerade) Hade börjat föda själv. Hon har gjort allt efter boken och mår utmärkt. Hon har fått två svartvita bebisar och ligger nu nerbäddad efter konstens alla regler och mina tvillingar vägrar att lämna hennes sida. De har varit med när hon föddes och nu ser de henne föda. Alla mår utmärkt. Det är två pojkar på 64g & 74 g. Nu ska jag lösa av dottern hos Kvini. Får tvinga ut henne så jag får plats, hehehe  Alla mår bra här och dagen ser ut att bli en bra dag! Snön ligger täckt på taken och marken. Hoppas ni alla får en bra dag där ute!

//Gunnil

Tjing-Ling
0

Oj, vilken tur att allt gick bra, tror du att hon är klar eller kan det finnas fler? Grattis till de små. ja, här i Halmstad finns det också lite snö idag, inte mycket men marken är i alla fall vit.

Ha en bra dag alla.

Kram Ann-Louise

Alsace
0

Ja, Ann-Louise, vi hade tur, men hon är som sagt försynt och vill aldrig störa, väldigt trevlig men skriker inte och gapar i alla lägen utan löser saker själv jämt. nu ligger hon och vilar, har värkar men vet inte riktigt om det är sammandragningar pga att de diar. Ont har hon men gör inge större väsen av sig. Hade det varit ngn av de andra hade de satt sig på mig om jag inte varit vaken. De hade på aldrig tagit att jag sov, om inte de får sova ska inte jag..hehe  Jag tror det kan finnas en till, men är inte säker, just nu vilar hon och killarna har börjat dia s¨å jag vill inte bråka med henne och känna,  men hon är inte mjuk i magen, känns inte tom. Ni som haft kullar vet vad jag menar. Men det kan ju vara hornen som inte dragit ihop sig, vet mer om ett par timmar, dottern vägrar att flytta på sig så jag får bara vandra fram och tillbaka och se att allt fungerar, hmm men det är ju barnens katt, och de säger de till mig

kram gunnil

Tack för omtanke

SussiF
0

Grattis till bebbarna!

Jag tycker alltid att det känns som om det är någon kvar i slutänden på grund av något hårt i magen. Det är nog som du säger att hornen inte gått tillbaka riktigt och sen ska väl alla inälvor som flyttat på sig tillbaka till sina ursprungliga platser.

Jag har också en dotter som alltid vill vara med då någon katt ska föda…. "Har det blivit någon mer än?" brukar hon fråga :-) Hon är väldigt duktig och försiktig och älskar att pyssla med småttingarna då jag tillåter det. Hon frågar alltid om hon får gosa med kattungarna och vill helst ha kvar allihop.

/Sussi

Marita-L
0

#0 Grattis vad kul !!! Det är bara att vänat å se då om det tittar ut någon merGlad Jätte roligt !

Här Viskafors så är det fortfarande kallt…man vill inte gå ut men man måste.

Hela natten har jag trott att jag har en hane till hihihiFlört Busan har ropat och talat om för ALLA att nu minsan löper honGlad.. Carson har inte riktigt förstått detta så han hör inget å se inget heller toker så som han har skrikit i minst två månader..ja se karlar hihihi

Nu vilar hon och jag har svårt att bestämma mig om hon skall få bli parad av Lillemannen som VET hur man gör eller Carson skall få prova sig fram..kanske tar något löp vem vet..hm….

Några förslag hihihihiFlörtOskyldigCool

Ha en bra dag

Kramisar Marita

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Dolleminas
0

Har gjort ett morgonpass i Lagårn, är så mysigt med 2 dygnsgamla kalvar… inte speciellt kallt -2, men rackarns så blåsigt…

Ha en trevlig söndag!!

Alsace
0

FlörtHär har det inte blivit ngt mer ännu och mina honor brukar inte ha så långa uppehåll, men vem vet med första gångs honor!!!!??? Men duktig är hon i allafall. Vi älskar vår Kvini och allt har gått bra, så vi är nöjda och glada…Skrattande

Gunnil

monica75
0

Grattis till de små..

I Gävle är det grått och minus 3 grader. Här blir det att njuta av sista lediga dagen denna vecka och göra sånt som bör göras som att dammsuga o ha kattvård. Ska även klämma in lite tv, skidskytte o så.

Ha en bra dag.

Kram Monica

SaraA
0

Grattis! Vad kul att allt verkar gå bra.

Ja, här i Göteborg är det lite snö idag faktiskt, inte varit utanför dörren än och stannar nog inne ett bra tag till. Kyla är inte min grej.. =)

[Guardians]
0

Grattis till de små Gunnil, vilket uppvaknande du fick :-)

Snart dags att åka och handla, har precis ätit en brunch vilket det ofta får bli på lediga söndagar då morgonen oftast är förbi då man vaknar. Slutklämmen på vår renovering på nedervåningen börjar närma sej och det ska bli så skönt att slippa bygget för ett litet tag innan det drar igång i vardagsrummet uppe. Så fort allt slipdamm är borta ska jag bada katterna, vågar inte innan…

Ha det gott

Annica

englagirl
0

Gomiddag!

Grattis till tvillingarna :-)

Ser fram emot bilder så småningom.

Vaknade tidigt i morse med värk,värk,värk. Kroppen vill inte vara med idag :-( Det är väl väderomslaget hela tiden som jag blir påverkad av. Jaaa, ni som har fibro vet hur det känns!

Här i Sandviken är det grått och ett par minus.

Jag hann "bara" med 7 av mina 11 punkter på min "bör göra lista" igår….lägg märke till att jag inte skrev MÅSTE *ler*

Jag har slutat att säga "jag måste" göra det och det, för det blir nästan aldrig som man tänkt sig och det blir så jobbigt med alla "måsten". Så idag ska jag försöka att ta mig igenom den listan jag skrev igår så jag kan skriva ny imorgon *asg*

Ha en underbar fortsättning på söndagen och var rädda om varann!

// Lena

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Annkis54
0

grattis till bebisarna Gunnil