Veterinärkostnader?
Nu måste jag fråga det jag länge funderat.Vad tar era veterinärer för ex.vaccinationer och vetbesiktning av kattungar.Är det så att privata vettar är billigare?
Jag betalade tror jag runt 700 kr.för den första sprutan för tre bäbisar.Visst är väl det dyrt??
Jag betalar 350 för Vaccin, Besiktning & Chip
Går jag till blåstjärna så får jag betala 252:- vaccin, 500:- besiktning och 300:- för chip sedan får man 10% rabatt efter 3.e katten så det tycker jag är svindyrt dom borde ha ett paket pris..
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Hur kan det vara sån skillnad?Är det för att mina vettar är under jordbruksverket och inte privata

Hej!
Veterinären som jag går till med mina katter tar 500 kr/kattunge och då ingår 2 x vaccin och chipmärkning och vet.besiktning och det gäller alla uppfödare som är medlemmar i BJK.
MVH
Kristina

Alltså jag har en räkning som är för 6st vaccinationer på bäbisar.Räkningen var på 1752,21 svenska kronor

#3 Vilka är billigast i Piteå/Luleå?Kanske det skulle vara billigare att to.m åka dit från Gällivare.

Hej !
Jag betalar 320 kr för en vacc.
Dom har inget paketerbjudande för första vaccinen, Så även om jag kommer med 6 st…så betalar jag 320 kr x 6 
// Mia
// Mia

365 kr för 1 vaccination och veterinärbesiktning, chip ingår ej. Per kattunge.
Jag kikade på en faktura från i höstas då betalade jag 375 :- inkl.moms för att vaccinera 3 st kattungar. Det blev alltså 125:-/ katt, ganska bra pris :-) Men då har jag en veterinär som ställer upp när det behövs! Det är bara att ringa.

Mina veterinärer tar en stationsavgift på tror jag 450 kr.Sedan står det på räkningen en resekostnad på 125 kr fast man kommer dit.Knäppt!!

Jag betalade 656:- för en vacc. och en kastrering nu i december.Är också hos distrikts veten.
#10 Det är nåt liknande siffror här i Ö-vik så det kan vara för att de går under JBV…
#10 Hade jag varit dig så hade jag ringt å kollat..det låter ju inte klokt !!!!
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Men tyvärr är det väl så att dom har inte så stor konkurans här uppe,hellst i mindre orter.
Du har rätt,jag borde kolla men man är ju van att det är dyrt hos vet.så man har väl slutat att förvånas.Och snällt betalar.
Vet någon om en veterinär kan sälja tjänster när dom inte är anställd åt någon klinik?Eller måste dom starta eget först?
Jag betalar 540/kattunge för vaccin, besiktining och chip.
Jag betalar 400:- för 2vacc,Vet/bes och chip.Och då kommer min veterinär hem oxå.
/Annika
vi har väldigt olika priser hos våra vettar
men en del av er har det ju hutlöst dyrt
min vet är privat o tar lite olika…kanske har han alzheimers:):)
oftast tar han 200 kr för bara vacc
o oftast betalar jag 350 kr för vacc+chip+bes/unge
för kastrering hane tar han 400
hona ca 900

Nu har jag orkat leta fram mina fakturor från min veterinär och hon är ju jättedyr!
För 1:a vaccination på 5 kattungar tog hon 900:- alltså 180 :-/unge!
För besiktning(då ingår yttterligare besiktning om de inte flyttar direkt) Vac & chip 1700:- det blir 340:-/unge!
Hon är privat!Om det blir nån mer gång ska jag kolla med distiktsveterinärerna vad de tar faktiskt!Gertrud är jättebra att göra med när katterna har nåt fel och ibland kan man få råd bara via telefon så jag är ju nöjd med henne!
Nåt att kolla på det här,hur kan det vara såå olika???
Heléne