God morgon torsdag
eller god förmiddag passar kanske bättre 

Här i Kalmar är det 6 minus och blåsigt, så det känns kallare. Ser ut att kunna bli mer snö för himlen är alldeles blygrå. Katterna sitter i fönstet och tittar på småfåglarna utanför, det är underhållning som passar kissarna
Även Elvis sitter ibland i fåtöljen vid fönstret och spanar på fåglarna, han tror ju att han också är katt.
Igår eftermiddag åkte julgranen ut, den barrade något alldeles förskräckligt. Långhåriga katter och barrande gran innebär granbarr överallt i hela huset
till och med i sängen.
Har inga direkta planer för dagen, någon som ska hitta på något kul?
Ha en bra dag!
/Lotta
/Lotta
God förmiddag från snöiga Viskafors !
Här öser snön ner å vi har 12 minus grader, rått inne som bara den så nu är brasan tänd å veden inhämtad.
Har varit ute på kik efter räven, den går kring rastgårdarna så jag tror den är väldigt hungrig… Inga katter får vara ute idag.
Skall in till staden idag å handla lite, min stora dotter fyller 17 nu på söndag å har beställt sin smörgåstårta från mamma..hm snart kan hon göra smörgås tårta till oss här istället… då hon går bageri och konditori linjen..och det står kall kök nästa termin..nu i år så skall hon ha varm kök å dekoration och småföretagarna.
Så spännande jag skulle också velat gå den linjen 
Jag tror nog att någon här är på g att löpa snart..
de är sååå keliga
Carson ropar sååååå..hihihi
Ha alla en bra dag
/ Marita
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
God eftermiddag från Trollhättan
Här är det några plusgrader,…men ishalka
jag skulle iväg till doktorn, men fick inte upp bilen
Jag var glad att jag tog mig in till huset igen
imorgon lär det nog stå i tidningen om en massa avåkningar o brutna ben
Lars sa att det var likadant över hela stan
förutom riksvägarna då
God kväll från Göteborg, idag har jag varit i Ullared, ett riktigt skitväder att köra i men hade lovat utflugna barn som var lediga från jobbet denna dag och eftersom vi har 4-hjulsdriven bil så gick resan mycket bra. Idag var helt rätt dag för Ullared, det var mer personal än kunder i butiken, parkeringen var ca 50 bilar på då vi kom dit kl 12,30, helt otroligt.
Farligare var då man kom hem, riktigt snorhalt på vår parkering så det var bara ut och sanda innan man bar in kassarna.
Nu är det snart dags att kojsa sej då klockan ringer 05 igen för en ny skön arbetsdag.. hmmf