Perser iFokus

Perser

Etikett11-utställning
Läst 649 ggr
Erna
0

Min Kitty blev NOM igen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår var jag och CH Whistle Stop´s Kitty Foyle, svart exotic,  på show i Kistas Husdjursmässa. Arr var FSK-IDP.

Hon blev NOM som domarens bästa vuxna hona, vilket var ofattbart, med tanke på att Kitty tokfäller just nu.

Det fanns massor av djur, en del var tyvärr väldigt högljudda, speciellt papegojorna, som ylade i ca 125 decibel hela dagen. De hade en blandishundshow och väldigt många hundar skällde mycket. Jag ska aldrig skaffa en goja! Däremot uppskattade jag akvariefiskarna, men det verkade vara en väldigt manlig hobby, för jag såg inga tjejer där. Jag har själv akvarium sedan många år.

Det fanns ett stånd för omplaceringar av råttor, men jag vågade inte föreslå att jag skulle ta en, så att katterna fick lite kul. Då hade man väl blivit lynchad.

Det var massor av försäljare där och halva Stockholms barn var nog där.

Idag är vi hemma och vilar öronen och benen.

MVH Erna
www.yamacatos.se

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Marita-L
0

Grattis !!! Ja det kan jag tänka mig att det var mycket ljud därObestämd

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

[Guardians]
0

Haha, underbart skrivet Erna, kan nästan höra kaoset, glad jag inte var där.

Men JätteGRATTIS till Kitty´s NOM - DB, en riktigt snygg katt.

amarula
0

Jättegrattis till dej och Kitty.

Och du hade nog kunnat skaffa dej en råtta, vi hade några råtter förut och dom sprang runt i soffan och på bordet och katterna bara låg där och tittade på men dom va lite intresserade av råttorna när dom va små men inte som vuxna då flyttade katterna på sej om dom kom för nära.

// Britt-Marie

Annkis54
0

jag förstår att hon blev NOM oavsett fällning
för snyggare svart exo får man nog leta efter….mums

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

frukove
0

Grattis Erna till ett till BIS!Kitty är ju en så snygg Exot tjej-då spelar det mindre roll om pälsen är lite utfälld ibland!

Vad kul att läsa din beskrivning av tillställningen,skrattade gott åt råttornaSkrattande.Vilken lynchstämmning det kunde ha blivit!

Ha en bra fortsättning !

Heléne Fahlgren

Balasores
0

Grattis Erna din Kitty är supersnygg hade ju förmånen att få se henne på DÄK utställningen hon är så vacker !!!!!

Lycka till med showandet under 09

//SkrattandeChristina

Bullan
0

Grattis Erna, hon är verkligen en läcker lakritsbit din KittySkrattande

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

simzonites
0

Grattis till den snygga tjejens resultat Skrattande

/Lotta

/Lotta

Erna
0

Tack ALLA!

för era vänliga ord!

Att låta en råtta springa fritt här vore en utmaning med dödlig utgång, för råttan alltså. Mina silver honor har fångat många möss förr.

En sommar hade jag en hona inne för hon hade kull och hon kunde gå fritt i hela huset. Så upptäckte hon frampå höstkanten att det fanns möss i diskbänksskåpet. Det tog inte lång stund förrän hon knipit flera stycken. Hon höll den i munnen, med råttsvansen hängande i ena mungipan. Sedan gick hon stolt och visade den för bebisarna, som inte var så mycket större än musen.

Efter ett tag tog jag den och hon fick en leksaksmus att lattja med istället.

Fem år senare kunde hon gå ut i köket igen. Annars bor mina solider där och jag vill inte att Tyson ska para mina silver hur som helst, så jag måste hålla dörren stängd under vinterhalvåret.

Hon dök genast in i skåpet för att leta efter möss. Vilket minne katter har! Tyvärr kammade hon noll detta år.

MVH Erna

www.yamacatos.se

Erna Dahlhjelm
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Tessan73
0

Stort grattis till dig Erna, hon är underbart vacker.

//Tessan

monica75
0

GRATTIS GRATTIS!

Hon är så fin, både i verkligheten o på bild. Jag hade ju första parkett eftersom vi hade burarna bredvid varann.

//Monica

Erna
0

Tack, tack ALLA som kommenterat Kitty!

Erna Dahlhjelm
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Erna
0

#11 Tack Monica! Grattis själv till inte mindre än  3 BIS!

Den ena av dem, vita honan Boudoir Feline´s Jeanne Moreau, är jag ju farmor till! Hennes farmor är Yamacatos Black Gina, EXO n.

MVH Erna

Erna Dahlhjelm
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se