Perser iFokus

Perser

Etikett: 06-till-salu
Läst 2029 ggr
Eternity90
0

Söker en svart silvertabby

Jag och min pojkvän letar efter en katt med färgen svart silvertabby. Det är inget krav men det ska gärna vara en färg som påminner om den. Vi har redan en kasterad kille som heter Tiger som har bott hos oss i  tre år och vi letar nu efter en lämplig kattkompis åt honom. Vi lever i ett stabilt förhållande och har varit tillsammans lite mer än fyra år.

Katten skulle i så fall få bo i småland på landet. Vi är väldigt måna om djur och vill ge våra djur ett livslångt hem.

Har du en katt som vi söker eller känner någon som har. Katten behöver inte vara född utan kan vara planerad kull och det behöver inte heller vara en liten kattunge.

Sjoutsiktens_gerbiler@hotmail.com

mvh sofia och Micke

simzonites
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det perser/exotic du vill ha?

Annars väntar vi en europékull om ca 10 dagar, där blir det svartsilvertabby.
Vi har också en europékille på 6 månader som är till salu, se foto.

Vi bor i Kalmar, kolla in på vår hemsida www.offsides.se

/Lotta

/Lotta

englagirl
0

#1 Åhhhhhhh vad läcker!

Vilken snygg teckning han har!!!

WoW!!!!!!

Kram o lycko den som "får" honom i sin ägo!

// Lena

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Annkis54
0

BonBon söker oxå nytt hem
en 6 månaders Exotic hona. svarttabby o vit
ingen svartsilver dock….SkämsFlört

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Annkis54
0

en fråga bara
på din sida så står det att ni bor i Malmö?????

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Eternity90
0

#4 Det stämmer att jag bor i Malmö just nu. Men min pojkvän bor i småland. Jag funderar på att flytta hemmifrån antingen i början av sommaren eller nästa sommar.

Jag har sett en katthona hittils, en kattunge i Malmö som kostar 5000kr. Jag har inte bestämt mig än men vi kanske ska titta på den. Jag ska in och kolla in vad som ni har berättat omm.

Eternity90
0

För som kanske blev förvirrade så kommer den framtida katten att bo först i början bo mest med min pojkvän men jag kommer senare att flytta.

Åhh så söt BonBon är. Men det blir lite långt kanske då vi gärna vill ha prövotid med den katt vi ska köpa då vi vill vara säkra på att Tiger kan acceptera en ny familjemedlem. Han har ju var ensamkatt i några år nu. Men hon ser söt och go ut.

Annkis54
0

var bor 'Tiger nu??
hos dig i Malmö eller hos pojkvännen i Småland??
en prövotid blir nog svårt…vem du än köper avGlad

för mig..o säkert många andra…så är det jättenoga vart katterna flyttar…att det är 100% rätt hem
o att katterna inte flyttar fler gånger
vi är mycket måna om våra katter…men det vet du säkert redan:)
gerbiler. är det som typ "möss" eller??
jag kanske ställer dumma frågor nu men jag vet inget om gerbiler
lever de i burar??
hur går Tiger ihop med dem??
är det inte som byten för honom??
Glad

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Eternity90
0

Tiger bor i småland och har gjort det sedan vi fick honom. Givitvis vill man inte katten ska flytta runt. Men det skulle inte bli roligt om de inte gick att få ihop och det blev slagsmål så fort de sågs eller den andra var livrädd för Tiger eller tvärtom, men jag kanske bara överdriver i den oron.

Gerbiler är inte mössTungan ute. arten tillhör familjen jirdarna. Gerbiler  har päls på svansen som slutar i en tofs. De gräver gångar och kan vara mycket sociala. Jag har fött upp gerbiler sedan 2005 och jag vet som uppfödare hur viktigt det är att hitta hem. Och mina gerbiler har stamtavla och jag är en uppfödare i SGS (svenska gerbil sällskapet). Jag håller på genetik, vilket roar utomstående eftersom de handlar om små gnagare.

De flesta av mina gerbiler bor i Malmö endast två bor här. Och Tiger viftar ibland med tassen och sitter sedan tittar på dem i några minuter men det är inga problem så länge de är inne i buren. Han gav nog upp för länge sedan och är oftast en duktig kisse som bara gör dumheter i smyg…

Men han skulle mer än gärna leka lite med de, men döda skulle han nog inte göra. En dag i höstas kom riktiga möss in i huset och min pojkvän låste in honom där, men till min pojkväns förtret tog vår katt inte bort mössen.

Eternity90
0

Om ni vill kan ni kicka på denna hemsida, det är min pojkväns mammas hemsida på hennes hästföretag Sjöutsiktens Islandshästar. På denna gård bor jag och min pojkvän(som ni vet innan bor jag bara ibland här). http://www.sjoutsikten.se/ på framsidan till vänster syns jag och min Islandshäst Embla lite grann.

Om ni tittar runt kan ni få se bilder på gården på fliken bilder och sedan långnäs- vad vackert. Ni kan till och med få se två år gamla bilder på mig och min pojkvän på fliken djur och folk.

Här är min hemsida om mina mössTungan ute 

http://www.freewebs.com/sjoutsiktensgerbiler/index.htm

Eternity90
0

Ankis54 jag måste nog säga att jag är välldigt förtjust i din BonBon. Kolla din inkorgGlad

Alsace
0

Har en blå smoke tjej tillsalu då jag fått en avbokning i sista stund. Tyvärr ingen svartsilvertabby.

Alsace Futures

yadhayezibas
0

#11 men jisses så söt. Kyss

Jag har en blåsmoke och vit till salu.Cool

Eternity90
0

#11 hon var jätte fin. Vart finns du någonstans? Vad har hon för personlighet?

Idag ska jag ringa en kvinna som jag har pratat med över internet som har silversvart tabby hona(Malmö) Men jag vet inte om det blir någonting av det då hon verkar tycka att jag och min pojkvän är lite unga och hon har tidigare haft problem med ungdomar.

Denna kommentar har tagits bort.
Alsace
0

"lilla Blå" är en super kelig tjej och älskar att gosa och busa. Vi bor i Göteborg. Bättre personlighet får man leta efter, lätt att ha med att göra och enkel att sköta. Tyvärr fel färgkombination att spara för mig. Har en syster från tidigare kull, hon vann best in show inom Idp i Kungälv i höstas och hennes halvbror blev bästa ungdjur hane 6-10 månader i Kista i helgen båda dagarna. Pappan blev bästa vuxna hane när jag ställde honom sista ggn. hon är lika fin som de andra och hade hon varit vitfläck så hade det varit synd om mig.

Hon ligger gärna under hakan och sover, folk får sina öron tvättade gratis av henne m.m. Skrattande favorit temperament, van vid hund och barn då jag har 3 barn.

lycka till med kattletandet och du får gärna höra av dig.Skrattande

Alsace
0

#12 Tack , din tjej ser inte illa ut heller.

kram gunnil

Eternity90
0

Vi får vad som sker nu, har pratat med den uppfödaren i Malmö. Imorgon kväll ska jag titta på lilltjejen.

Alsace
0

Lycka tillSkrattande