Perser iFokus

Perser

Etikett: ot-allmänt-prat
Läst 750 ggr
englagirl
0

Turbulens på Nyårsafton!

Hej allesammans!

Inte en Nyårsafton som man hade hoppats på:-(

Min äldsta dotter ringer till mig då hon precis kommer hem till gården och har slutat sitt jobb 21,30 och jag är på fest hos en av mina bästa väninnor och Maja gråter och är helt hysterisk och säger att brandbilarna står utanför och hon frågar om jag glömt nåt ljus på?????????

Näääääääää, det hoppas jag inte skriker jag tillbaka och hon rusar fram till brandmännen och frågar var det brinner eftersom hon ser att stegen är hissad precis där jag bor och dom talar om att det är i min gamla lägenhet det brinner i, lägenheten under där jag bor nu !!!!

Jag har telefonkontakt med henne hela tiden skakande och gråtande och får veta att dom har läget under kontroll, PHU!!!!!!!

Jag hör att hon "väser" fram till brandmännen att jag har en hel del katter som måste räddas men det är ingen fara säger dom!!!!

Mitt hjärta har nog aldrig slagit så fort och jag bara skakade och visste varken ut eller in!!!!

Jag fick så pass mycket ut ur Maja att det var ingen fara längre MEN, hela mitt sovrum var rökskadat och jag kunde absolut inte sova där inne inatt!

När jag kom hem så kunde jag bara konstatera att så var fallet och resten av lägenheten luktar fortfarande rök men katterna är utom all fara och det är huvudsaken :-)

Jaaaa, det var lite av min Nyårsafton, hoppas att eran var bättre!

Kram

//Lena

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

[Guardians]
0

Nej, men usch vilken chock du måste ha fått, stackare.

frukove
0

Fy tusan för bränder!

Borde inte nån satsa sina hjärnceller på hur VI ska kunna bestämma när det ska brinna(typ i kaminen och annat för att hålla oss varma,riktiga ljus som aldrig gör annat än är vackra i ljus staken -börjar aldrig brinna i kringliggande allså som kattens hår och gardinermm) Inga skogsbränder och sånt.

Eld är ju så stenålder-borde gå handskas med på ett säkrare sätt-

Fram för vidare forskning på ämnet.

Men alla ni där ute KOM I HÅG BYTA BRANDVARNARENS BATTERI!

Hoppa katterna inte blivit skrämda av all uppståndelse!Och att det går bra för er!

Heléne

englagirl
0

#2 mmmmmm, helt otroligt vad man skakar i kroppen och hur mycket tankar man får i huvudet på än gång.

Chocken har börjat lagt sig nu, men det dröjer nog innan jag vågar gå o lägga mig!

# 2 jag tror att det är lugnt på den fronten, verkar inte som om katterna har tagit skada vad jag kan se så här långt!

Vi fick undan dom till andra rum i tid.Tack för omtanken!

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Dockan
0

Gode tid vilken nyårsafton,så hemskt va det kan hända,tur att det inte hände något med katterna o brandrök är ju intetrevligt precis.Lena

Hälsningar LENAGlad

englagirl
0

#4 Jamenvisst! Att katterna har klarat det så bra är ju det bästa och viktigaste av allt!

Och som sagt….brandrök är INTE trevligt :-(

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

ixidixi
0

Fy så hemskt med en brand!!!
Tur att allt gick bra med er alla i allafall!!!! Vilken mardrömsNyår!!!!
Hoppas att 2009 blir ett bättre år för dej vännen min!!
Det är du verkligen värd!!!!

Kram Chatrine

Elisabet-E
0

Åh fy farao vilken mardrömsafton du fick! Förstår att du storpanikade, vem hade inte gjort det? Gudskelov att det ändå gick bra och att katterna klarade sig.

Cajza
0

Vilken fruktansvärd upplevelse, bara att vara på ett ställe och få reda på att det brinner där hemma. Tur för er att det inte var i er lägenhet och att katterna inte skadades. Hoppas det nya året fortsätter bättre. // Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Marylands
0

Nämen Lena vilken mardröms upplevelse :(

Vilken tur att varken katter eller människor kom till skada ialf

hoppas du kunde sova lite efter denna pärs

kraaamar

Annna och Therese

englagirl
0

Tack allesammans för eran omtanke, det värmer Skrattande

Katterna mår bra och det verkar som om ingen har tagit någon skada.

Man får ju så mycket tankar då man får ett telefonsamtal och innan man har kommit hem för att se hur allt är. Jag har ju en del kattungar nu oxå men som tur var så håller dom till i andra delen av lägenheten där det inte blev rökskadat.

Min dotter var ju snabbt på plats eftersom hon slutade jobbet precis och hon kunde lotsa in katterna i andra rum som inte var rökskadade tills jag kom hem, tur att man bor stort (8 r o k) så det fanns plats för alla mina pälsklingar.

Jaja,slutet gott allting gott och hoppas att resten av året blir bra :-)

Tack alla igen för värmande ord!

// Lena

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

amarula
0

Fy faan va hemskt, men tur att allt gick bra med alla katter och Amadeus om han var hemma. vilket tråkigt slut och början på det nya året med allt rök som sätter sej överallt hoppas du kunde sova något i natt

Massor med stödkramar från oss Britt-Marie & Lasse

ophelia
0

Fyyyy vilken otäck upplevelse.Sådan tur att katterna mår bra.Röklukt är jobbigt men det kunde ju varit värre.Hoppas det nya året bara blir positivt nu för dig.//Sylvia

Lovebuffen
0

Lider med dig! Inte någon trevlig nyårsafton precis. Tur att katterna iaf mådde bra!

Du vet att man kan låna någon slags apparat hos jag tror försäkringsbolagen, en apparat som rensar luften från brandrök?

STYRKEKRAM till dig!

Bullan
0

Fy så hemskt! Tur iallafall att alla verkar må bra!

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Annkis54
0

Usch Lena…
vilken skräckupplevelse.
tur i alla fall att det gick som det gick
#13 apparat??? tänk vad det går framåt i alla fall

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Summerwinds
0

Usch, vilken mardröm :consoling:! Tur i oturen iallafall att de hann släcka i tid så det inte spred sig mera. Det nya året kan ju bara bli bättre efter en sådan här pers!

frukove
0

#13 der är nog en som man även använder vid behov på hotell rum som behöver saneras och är en mojjäng som ozon renar luften!Väldigt effektiv och doftfri.

Nu kan det ju kommit modernare grejer men  finns ju hos försäkringsbolag också.

simzonites
0

Oj va otäckt, förstår att du blev rejält uppskakad Förvånad Men så skönt att dina katter klarade sig oskadda.

Jobbigt med lägenheten, hade inte du nyligen renoverat, fixat och donat?

Kram Lotta

/Lotta

Helen68
0

Men herre guuud Lena!!!

Fyy så hemskt…O när du nu förengångs skull är ute på nåt kul, som jsg hoppades du hade innan dotter ringde.

Jag har plats här vet du om du behöver. Vi hörs mera i morgon, ring o purra mig när du vaknar

Största kramen

englagirl
0

# 11- 18

Tack för era värmande ord oxå!

#18 joooo, det är sprillans nytt i hela lägenheten men det är ingen fara.

Det är mitt sovrum som är värst men det ska nog gå att få ordning på det ganska snart, röklukten i köket o hallen får vi nog  stå ut med ett tag men vad gör det då allt slutade så bra ändå :-)

Jag hade ju tänkt köpa ny säng nu i dagarna, TUR att jag inte hann med det i julröran :-)

Gardiner och allt annat i sovrummet är nu borta så vi får se hur lång tid det tar att få bort den äckliga lukten.

// Lena

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

englagirl
0

Tack Helen, och jaaaaaaa, visst är det för j…..t när jag för en gångs skull är ute så ska det hända saker :-(

Nu vågar man väl aldrig lämna huset mer!

Ok, jag tar dig på orden och jag packar genast in mina katter + kattungar i burar och kommer *asg*

Ringer dig tomorrow!

Tack för kramen, den är besvarad :-)

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

BeautyAngels
0

nämen Lena. Fy så hemskt. Jag är glad att höra att katterna klarade sig bra.

många kramar Linda

Dolleminas
0

Jösses, tur att det gick bra, lite putt blir man dock av brandmannens kommentar…

Kittentotts
0

Herregud tänkte jag bara när jag läste

Men vilken tur ni hade ändå

kram!

Carina

Marita-L
0

FörvånadMen usch vad hemskt !!!!!!! Vad skönt att ingen blev skadad och att ni mår ganska bra efter omständigheterna… usch jag ryser av bara tanken.. en mardröm..

Kramar till er alla

/ Marita

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Livandas
0

Usch så hemsk!

Jag förstår vilken panik du måste ha haft, innan du kom hem.

Tur att dina katter klarade sig bra, och att din lägenhet bara fick ett rum som blev rökskadat….

Hör av dig om du behöver hjälp med något:)

Kramar Susanne

Ellinor Johansson
0

Oj vilken hemsk upplevelse. Skönt att kissarna mår bra. Hoppas allt annat löser sig smidigt på bästa sätt.

AnnaKarin
0

Vad fruktansvärt Lena, tur att det gick bra för dig, sonen och katterna. Hoppas att du får hjälp att bli av med brandlukten.

Läste nyss på ett annat forum att en kattuppfödare och hennes katter brann inne natten till igår. Vid branden i Umeå var det en kattuppfödare som han ut med alla sina katter och kattungar. Visst brinner det mycket i vinter motför vad det brukar?

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

englagirl
0

#22-28

Tack för eran omtanke oxå!

Det börjar att bli ordning här hemma nu men lukten i sovrummet är fortfarande kvar, men inte lika mycket.

Jag vädrar och skurar och vädrar och skurar :-)

Nu är det ju 15 - så det blir så j…a kallt då det står öppet för länge, så korta stunder med fönstret öppet ska nog göra susen.

Jag har fått tips att det finns nån spray att köpa som kan ta bort röklukt, får kolla upp det så fort det blir vardag igen :-)

// Lena

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Annkis54
0

#29 har du kollat det  #17 skriver??
bodde det nån i lägenheten som det brann i??
har de kommit på nån orsak??

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

englagirl
0

Jaaa det bor en familj i min gamla lägenhet, dom är i Thailand och kommer hem i feb??????

Det ryktas om att blomvakten har rökt och inte fimpat ordentligt då han släckte cigaretten :-(((((((( Snacka om KLUMPIG!!!!!

Jag har inte kollat upp det då det varit så mycket helger nu men jag tror jag kan få bort lukten ändå, annars så finns ju det alternativet.

// Lena

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Annkis54
0

herregud